تماشای دنیایی متفاوت از لنز برترین عکاس زیر آب

به گزارش گیگابلاگ، اگر عکاسی زیر آب را از نزدیک دنبال می کنید، باید با کارهای استثنایی گرگ لکوئر آشنا شوید. این عکاس فرانسوی به عنوان یک عکاس حرفه ای در زمینه عکاسی زیر آب، کارهای خود را که به طور مرتب در مجلات تجاری مانند Sport Diver و Scuba Diving Magazine منتشر می کند. علاوه بر این، لکوئور مرتبا در صدر لیست مسابقات مهم عکاسی است و تازگی به عنوان برترین عکاس زیر آب سال نامگذاری شده است.

تماشای دنیایی متفاوت از لنز برترین عکاس زیر آب

خبرنگاران - توانایی لکوئور برای دریافت لحظات فوق العاده در زیر آب و جاودانگی روح زندگی دریایی باعث می شود کار وی فوراً قابل تشخیص باشد. از عکاسی در دریای قطب شمال گرفته تا لاک پشت های غول پیکر در گالاپاگوس، لکوئر به طور مداوم قادر به تولید عکس های قابل توجه است که رمز و راز زندگی در زیر دریا را برملا می کنند.

جالب اینجاست که لکوئور خودآموخته است و با اشتیاق خود به دریا به سمت این حرفه سوق داده شده است. این شور و شوق از همان جوانی پرورش پیدا کرد، زیرا او در نیس، شهری در فرانسه، بزرگ شد. زمانی که او در ریویرا فرانسه حضور داشت کنجکاوی او را برای کشف اقیانوس برانگیخت.

ما این فرصت را داشتیم که با لکوئور در مورد عکاسی در زیر آب، چگونگی شکل گیری این سبک و همچنین توصیه های او برای عکاسانی که به دنبال داشتن مقام در این رشته در مسابقات عکس هستند صحبت کنیم.

او می گوید : از بدو کودکی، من به زیست شناسی دریایی علاقه مند بوده ام و همیشه آرزو داشته ام کارم آمیخته با طبیعت باشد. اما زندگی چیزی غیر از این تصمیم گرفته بود. بعد از 10 مطالعه درباره تجارت، من همه چیز را پشت سر گذاشتم تا با دوربین زیر آب خود و با یک کوله پشتی به عکاسی در سراسر جهان بپردازم و به امید اینکه روزی عکاس حرفه ای شوم، به عنوان یک مربی غواصی کارهای عجیبی انجام دادم و بعد از گذشت یک سال از سفر به اقیانوس ها و عکس دریافت از موجودات دریایی با سبک و ظاهر خاص خود، نمونه کارها من مورد توجه قرار گرفت و مرا به صدر صحنه برد.

اشتیاق اصلی من زیست شناسی دریایی از جمله بررسی رفتار حیوانات و درک اکوسیستم های دریایی است. غواصی راهی برای دستیابی به این اشتیاق است و عکس دریافت از این جهانی ساکت، رازهای زیر آب را برای عموم مردم به ارمغان می آورد.

با زندگی در نیس فرانسه، یاد گرفتم که در سن بسیار جوانی شیرجه بزنم و سپس غواصی کنم. در طول تور جهانی غواصی، با تمرین در این زمینه عکاسی در زیر آب را یاد گرفتم و خودم نیز آموزش دیده ام.

اول از همه، من با فیلم آبی بزرگ که منبع الهام بخشی بود بزرگ شدم. در مورد عکاسان زیر آب، بسیاری از آنها الهام بخش هستند. دیوید دوبلت برای من افسانه عکاسی در زیر آب است، اما سایر عکاسان با استعداد نیز برایم منبع الهام هستند. افرادی مانند پل نیکلن، برایان اسکری، لورن بالستا، ایو لفور.

با گذراندن زمان زیادی در آب و تمرین، دوربین و حساسیت آن را کاملا یاد گرفتم و به من این امکان را می دهد تا تنظیمات عکاسی خود را مرتب سازی کنم. همچنین به منظور درک نحوه زندگی و پیش بینی رفتار آنها، زندگی حیواناتی را که قصد دارم از آنها عکاسی کنم، مطالعه کردم.

در اصل، من نمی خواهم برای مسابقات تمرین کنم، زیرا برای من عکاسی راهی است برای به اشتراک گذاشتن و نه یک رقابت. اما این یک اقدام اجباری برای دست و پا کردن نام برای خودتان و همچنین راهی عالی برای شناساندن کارهای شماست.

کسب جایزه در رقابتی که برای تعداد زیادی از افراد قابل دسترسی باشد، برای من این چالشی است که هر سال با تصاویر جدیدی که در بین زیباترین عکس های سال نامزد شده اند، برگردم.

منبع : mymodernmet

منبع: چمدان
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3875

به "تماشای دنیایی متفاوت از لنز برترین عکاس زیر آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای دنیایی متفاوت از لنز برترین عکاس زیر آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید