جمع آوری مراکز نگهداری حیوانات وحشی فاقد مجوز زیر مجموعه شهرداری

به گزارش گیگابلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-عضو شورای شهر تهران: شهرداری ملزم به جلوگیری از ایجاد و توسعه مراکز نگهداری از گونه های حیات وحش شد.

جمع آوری مراکز نگهداری حیوانات وحشی فاقد مجوز زیر مجموعه شهرداری

به گزارش خبرنگاران، سید آرش حسینی میلانی امروز در سیصد و هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران، با قرائت گزارش کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری درباره طرح الزام شهرداری تهران به جلوگیری از ایجاد و توسعه مراکز نگهداری از گونه های حیات وحش در شهر تهران گفت: در بسیاری از کلانشهر ها برای حفظ تنوع زیستی، مقررات ممنوعیت نگهداری از حیوانات وحشی در شهر ها اعمال شده است. اگر این محدودیت ها اعمال نگردد، ممکن است گونه های غیر بومی وارد محیط های شهری گردد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی تکثیر، توزیع و قاچاق حیوانات هم در سطح جهانی و هم در سطح محلی ممنوعیت دارد، گفت: همه دستگاه ها باید در زمینه مقابله با توزیع و قاچاق حیوانات باید همکاری نمایند و در دولت هم لایحه حمایت از حیوانات تدوین و به تصویب رسیده و به مجلس ارسال شده است.

این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران در راستای وظایف و مسئولیت هایش و به منظور حفاظت از تنوع زیستی شهر تهران و ممانعت از بروز هر گونه اقدام غیرقانونی در زیرمجموعه های شهرداری، از اقدامات زیر ممنوع شده است:

1. احداث، راه اندازی، توسعه و مشارکت در هرگونه مراکز نگهداری جانوران وحشی تحت اسم (سافاری پارک، پرندگان، خزندگان، آکواریوم های ماهی، دلفیناریوم و باغ های حشرات)

2. اقدام به خرید و فروش، تاکسیدرمی، اجاره و پرداخت هرگونه بها برای نمایش، اسارت، تکثیر و نگهداری از گونه های وحشی (اعم از بومی و غیربومی)

3. انعقاد قرارداد یا مشارکت در این زمینه ها.

حسینی میلانی درباره مجموعه های کنونی حیات وحش در شهر تهران وابسته به شهرداری تهران هم توضیح داد: در خصوص مراکزی که در حال حاضر در مجموعه اماکن شهرداری مشغول به فعالیت و فاقد مجوز هستند، شهرداری موظف است حداکثر تا دو ماه از ابلاغ این مصوبه، مراکز مذکور را تعطیل، تاسیسات را جمع آوری و با هماهنگی سازمان حفاظت از محیط زیست، حیوانات را به مراکز مجاز واگذار کند.

وی درباره مراکز مجوزدار هم گفت: مراکزی که در حال حاضر در مجموعه اماکن شهرداری مشغول به فعالیت هستند و تمام مجوز های قانونی را از مراجع ذیصلاح کسب نموده اند، طبق ضوابط قانون شکار و صید و بدون اقدام به خرید و فروش و پرداخت بها برای اسارت گونه های حیات وحش با هماهنگی سازمان حفاظت از محیط زیست، مجاز به فعالیت هستند.

طرح الزام شهرداری تهران به جلوگیری از ایجاد و توسعه مراکز نگهداری از گونه های حیات وحش در شهر تهران در نهایت با 16 رای نمایندگان شورای شهر به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم در این جلسه گفت تخریب گران شورای پنجم حرفی برای گفتن ندارند و بنابرین در مذاکرات شفاف ما در صحن علنی دنبال اشکال می گردند.

علی اعطا امروز در جریان آنالیز لایحه معین تکلیف املاک و اموال غیرمنقول واگذار شده شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی گفت: حساسیت شورای پنجم و شهرداری تهران در رابطه با املاک از ابتدای کار تعیین بوده است و همه می دانند از همان ابتدا شورا با چه حساسیتی به موضوع واگذاری املاک ورود نموده و شهرداری هم ابتدای این دوره حساسیت های شورای فعلی را مدنظر داشته است.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 10086

به "جمع آوری مراکز نگهداری حیوانات وحشی فاقد مجوز زیر مجموعه شهرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری مراکز نگهداری حیوانات وحشی فاقد مجوز زیر مجموعه شهرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید