جهت گیری زندگی، یک راه درمانی مطمئن

به گزارش گیگابلاگ، شیوا جمشیدی؛ مترجم کتاب جهت گیری زندگی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره این اثر گفت: این کتاب به زبانی ساده نوشته و به شکلی جذاب تصویرپردازی شده تا مخاطب را با 6 مفهوم مهم یا جهت گیری کلی زندگی آشنا کند که می توانند بنا به شرایط خاص زندگی هر فردی، درپیش گرفته شوند. این مفاهیم یا همان جهت گیری ها عبارتند از شادمانی، قدرت، کنترل، مسئولیت پذیری، موفقیت و روابط خوب.

جهت گیری زندگی، یک راه درمانی مطمئن

وی افزود: چون افراد در برهه های مختلف زندگی شان با مسائل و سوالات مختلف و مهمی روبه رو می شوند که پرداختن به آن ها یا پاسخ دادن به آن ها مستلزم توجه به جنبه های مختلفی از زندگی است، به همین دلیل تصمیم گرفتم این کتاب را ترجمه کنم که به عنوان یک اثر جذاب و آسان فهم در دسترس مخاطب عام باشد تا شاید بتواند با بهره گیری از محتوای آن پی ببرد در حال حاضر و با توجه به شرایط کنونی زندگی اش، تمرکز بر کدام مفهوم یا جهت گیری می تواند برایش مفید باشد.

به گفته این مترجم، کتاب جهت گیری زندگی برای مخاطب عام نوشته شده که برای فهم موضوعات درج شده در کتاب نیازمند دانش پیشین یا زمینه ای نیست. علاوه بر این، درمانگران و مشاوران نیز می توانند از این کتاب استفاده کنند؛ به ویژه آن دسته از درمانگران و مشاورانی که در حیطه تئوری انتخاب/واقعیت درمانی فعالیت دارند. کتاب راهنمای جهت گیری زندگی نیز همراه با این کتاب چاپ شده که مشخصا برای استفاده درمانگران/مشاوران در کار با مراجعان است.

جمشیدی در ادامه با اشاره به عمومی سازی دانش، گفت: نویسنده کتاب خانم ایی پِری گود یک سخنران، نویسنده و مربی بین المللی است که تقریبا در تمام آثارش تلاش کرده با استفاده از زبانی ساده، مفاهیم علمی را به شکل کاربردی و کاملا قابل فهم برای مخاطب ارائه دهد. به علاوه، بیشتر کتاب های وی به شکل جذابی توسط همسرش که یک انیماتور مشهور بین المللی است، تصویرپردازی شده اند و همین ویژگی باعث افزایش جذابیت آثار وی شده است.

وی بیان نمود: برخی مفاهیم روان شناختی به گونه ای هستند که اگر بتوان آن ها را به زبانی ساده، قابل فهم و جذاب به افراد آموزش داد، می توانند اثرات مثبت چشمگیری بر کیفیت زندگی داشته باشند. البته توجه به این نکته خیلی مهم است که در حین ساده سازی آموزش، اصل موضوع از دست نرود یا تحریفی در آن رخ ندهد. لذا افرادی می توانند چنین کار مهمی انجام دهند که بر موضوعِ موردنظر تسلط کامل داشته باشند و در زمینه موردنظر مجرب باشند. با توجه به سابقه نویسنده، این نکته در مورد وی کاملا صادق است. لذا به نظر می رسد این کتاب بتواند در زمینه ارائه آموزش ساده و کاربردی برخی مفاهیم علمی و مهم به مخاطبان عام برای ارتقاء کیفیت زندگی آن ها مثمرثمر باشد.

کتاب جهت گیری زندگی از سوی انتشارات ارجمند راهی بازار کتاب شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7613

به "جهت گیری زندگی، یک راه درمانی مطمئن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت گیری زندگی، یک راه درمانی مطمئن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید