حال والیبال ناخوش است، ماه عسل هشت ماهه آقای رئیس!

به گزارش گیگابلاگ، از حضور داورزنی در فدراسیون والیبال هشت ماه می گذرد و اتفاقات عجیب و غریبی در این فدراسیون در این مدت رقم خورده است.

حال والیبال ناخوش است، ماه عسل هشت ماهه آقای رئیس!

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، آبان سال گذشته وقتی محمدرضا داورزنی پس از یک سال بلاتکلیفی فدراسیون والیبال به عنوان رئیس انتخاب شد همه اهالی والیبال خوشحال بودند که رئیسی به فدراسیون بازگشته که در دوره های گذشته سبب رشد و موفقیت چشم گیر والیبال بوده و با توجه به تجربه ای که دارد دیر یا زود دوباره این رشته ورزشی را به روزهای اوج خود باز می گرداند.

اما برخلاف تصورات خیال اهالی والیبال راحت نشد؛ چرا که والیبال روزهای خوبی را سپری نمی کند. رئیس فدراسیون تا مدت ها شرایط پست های کلیدی فدراسیون را تعیین نمی کرد به گونه ای که دبیر فدراسیون والیبال پس از هشت ماه به صورت رسمی حکم گرفت. از اسفندماه سال 98 که میلاد تقوی به عنوان سرپرست دبیری انتخاب شد تا تیرماه حکم دبیری برای او صادر نشد.

همچنین علاوه بر بلاتکلیفی چندماهه در پست های کلیدی فدراسیون والیبال، این روزها صحبت از حضور افراد غیروالیبالی در فدراسیون هم چالش برانگیز شده و صدای اهالی والیبال را درآورده است. البته داورزنی در تازه ترین اظهارنظر در مورد ورود افراد غیرمتخصص به والیبال گفته است: والیبال کشور توسط متخصصین این حوزه اداره می شود و مردم مطمئن باشند در حوزه فنی و اداری هیچ فرد غیرمتخصص وجود ندارد.

البته که حضور افرادی مثل وحید مرادی، رئیس سابق فدراسیون شنا که هم اکنون مشاور عالی آقای رئیس است و در واقع نفر دوم فدراسیون محسوب می شود؛ یا انتخاب شهرام عظیمی که سرپرست فدراسیون رزمی بوده و حالا رئیس سازمان لیگ والیبال است؛ ضمن اینکه عظیمی به صورت پاره وقت در این فدراسیون حضور دارد و در وزارت ورزش و باشگاه استقلال هم مشغول به کار است به مذائق هیچ والیبالی خوش نیامده و سوالات زیادی در مورد انتخاب های آقای رئیس در ذهن ها به وجود آمده است. البته شاید در فدراسیون والیبال قحط الرجال است که افراد غیروالیبالی یا پرمشغله عهده دار امور مهم این فدراسیون می شوند و جالب اینکه مشاوره عالی فدراسیون که البته از اهالی شناست در همه جلسات والیبال حضور پیدا می کند و حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را!

از طرف دیگر قرار است در شهریورماه مسابقات لیگ برتر والیبال برگزار شود و تعیین نیست رئیس سازمان لیگ والیبال که مشغله های خیلی زیادی دارد چطور می تواند به امور جاری رقابت های لیگ بپردازد.داورزنی در پاسخ به سوالی درباره شهرام عظیمی سرپرست کمیته رویداد ها هم که بصورت پاره وقت در فدراسیون حضور دارد و در باشگاه استقلال و حتی وزارت ورزش هم مشغول است، می گوید: در حاضر به دلیل اینکه مسابقات هنوز آغاز نشده، حجم کار کم است، وقتی حجم کار ما بیشتر شود ایشان هم تصمیم گیری می کنند تا بصورت تمام وقت کار کنند. تخصص دانشگاهی عظیمی مدیریت در ورزش است و اعتقادم این است والیبال را والیبالی ها دارند مدیریت می کنند، اما ما باید از همه ظرفیت های کشور به درستی استفاده کنیم، تصمیمات والیبال در جایی گرفته می شود که والیبالی ها هستند، برنامه ها را غیر والیبالی ها تدوین نمی کنند و اگر در حوزه های تخصصی دوستان والیبالی متخصص پیدا کنیم، استفاده می کنیم.

هر چند که رئیس فدراسیون اعلام کرده هر زمان که حجم کار ها زیاد شود عظیمی باید تصمیم بگیرد و به صورت تمام وقت در فدراسیون حاضر شود اما سوال اینجاست که مگر اهالی والیبال از ابتدا نمی توانستند مسئولیت آن را برعهده بگیرند که دیگر نیاز به جابه جایی نباشد!

در گذشته داورزنی تنها امیر خوش خبر را که از اهالی بسکتبال بود به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب کرده بود اما این روزها انتخاب افراد غیروالیبالی توسط آقای رئیس شدت گرفته و باید دید اهالی والیبال چه واکنشی به این موضوع دارند.

البته در والیبال تنها این موضوع نگران کننده نیست؛ بلاتکلیفی تیم های ملی هم این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است؛چند وقت پیش قرارداد محمد وکیلی سرمربی تیم ملی نوجوانان به اتمام رسید و فدراسیون هم دیگر با او تمدید نکرد اما با گذشت چند ماه هنوز فدراسیون در مورد سرمربی تیم نوجوانان تصمیم نگرفته است.شرایط در تیم ملی بزرگسالان هم به همین صورت است پس از فسخ قرارداد دو طرفه ایگور کولاکوویچ و فدراسیون والیبال با یکدیگر، صحبت از انتخاب سرمربی ایرانی برای نیمکت تیم ملی به میان آمد اما پس از آن فدراسیون گزینه های خارجی را اعلام کرد و همچنان انتخاب سرمربی در بلاتکلیفی است. البته رئیس فدراسیون در تازه ترین اظهاراتش عنوان کرده تا اواخر شهریور شرایط تیم ملی تعیین خواهد شد اما در حال حاضر این تیم هم بدون سرمربی و در بلاتکلیفی است.

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5877

به "حال والیبال ناخوش است، ماه عسل هشت ماهه آقای رئیس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال والیبال ناخوش است، ماه عسل هشت ماهه آقای رئیس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید