حداقل حقوق در سال آینده معین شد

به گزارش گیگابلاگ، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، گفت: حداقل حقوق شاغلان در سال آینده 60 درصد افزایش می یابد و حداقل حقوق شاغلان و کارکنان در سال آینده پنج میلیون و 500 هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان نیز پنج میلیون تومان خواهد بود.

حداقل حقوق در سال آینده معین شد

حمید رضا حاجی بابایی، روز پنج شنبه 28 بهمن در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به این که ان شاءالله با هماهنگی و همکاری مدیران و کنندگان استان شاهد گام های بلندی در توسعه استان همدان خواهیم بود، اظهار کرد: فرایند توسعه فعلی استان همدان فرایند خوبی است و به دور از حاشیه باید برای رضایتمندی مردم تلاش کنیم و رضایتمندی مردم به معنای حفظ اصل و کلیت نظام است.

وی اضافه کرد: هر آن چه استاندار مورد سیاست گذاری قرار دهد از آن پیروی می کنیم؛ استاندار رئیس جمهور استان است و همه ما مکلف هستیم به او کمک کنیم و نباید کسی در کار استاندار دخالت کنند.

حاجی بابایی در ادامه بیان کرد: کنندگان در انتصابات مدیران کل استان ها مشورت می دهند، اما در نهایت با نظر استاندار انتخاب می شوند. من به شخصه هیچ توصیه و دخالتی در این امور نداشتم؛ تاکید می کنم صرفاً در پیشنهاد و مشاوره ها اظهار نظر کرده ایم و و هیج دخالتی در انتصابات استان نداشتیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که به فضل الهی یکی از کم حاشیه ترین و سخت ترین بودجه هایی که در سال های اخیر شاهد آن بودیم را برای امور تخصیص دادیم، مطرح کرد: حداقل حقوق شاغلان در سال آینده 60 درصد افزایش می یابد و بر همین اساس حداقل حقوق شاغلان و کارکنان در سال آینده پنج میلیون و 500 هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان نیز پنج میلیون تومان خواهد بود.

وی یادآور شد: کمترین رقم در میان حقوق های پایین 60 درصد و بالاترین رقم در میان حقوق های بالا 10 درصد خواهد بود که در بحث بودجه با افزایش روبرو خواهد شد.

حاجی بابایی اضافه کرد: اعتبارات مهمی در بودجه 1401 برای حوزه مسکن در نظر گرفته شده، زیرا مبحث مسکن مهم ترین مسئله کشور در بحث بودجه سال 1401 است؛ بودجه 1401 یکی از پر امیدترین بودجه های تدوین شده برای مردم و هم چنین حوزه های تولیدی و اشتغال در اصناف گوناگون خواهد بود.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه 1401 اظهار کرد: برای نخستین بار 120 هزار میلیارد تومان در صندوق های استانی در نظر گرفته شده که برای هر استان مبلغ سه هزار میلیارد تومان محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار، تبصره 16 استانی شد که بر اساس آن 360 هزار میلیارد تومان اعتبار به استان ها اختصاص می یابد؛ تسهیلاتی در حوزه ازدواج، مسکن و وام های کوچک به مردم و جوانان پرداخت می شود.

حاجی بابایی با اشاره به این که در سال آینده حدود 13 هزار و 300 میلیارد تومان برای رتبه بنده معلمان نیز اختصاص داده شده است، ابراز امیدواری کرد: در سال آینده هیچ فردی کمتر از پنج میلیون تومان حقوق دریافت نمی کند.

وی اظهار کرد: برای سال آینده مبلغی در حدود 250 هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید نهاده های دامی تخصیص داده شده است که گامی مهم و موثر محسوب خواهد شد.

کننده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوعات فرهنگی بودجه سال آینده نیز بیان کرد: به فرهنگ و هنر در بودجه سال آینده توجه بسکمک شده؛ 700 میلیارد تومان برای ساخت 2 سریال حضرت موسی و سلمان فارسی اختصاص داده ایم.

وی در خاتمه گفت: برای اولین بار حاشیه شهر ها جزو منطقه ها محروم قرار می گیرند و برای آن ها بودجه هایی تخصیص داده خواهد شد و امیدواریم با توجه به این عملکرد ها رضایت مندی مردم از نظام جمهوری اسلامی بالاتر برود؛ نجیب ترین مردم جهان را داریم و اگر مسئولان ماری انجام دهند مردم به سرعت متوجه اقدامات آن جنابان خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 15231

به "حداقل حقوق در سال آینده معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل حقوق در سال آینده معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید