خبرنگاران ثبت 6 تالاب اردبیل در قانون حفاظت از تالاب های کشور

به گزارش گیگابلاگ، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 6 تالاب در این استان در قالب قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور ثبت شده و مورد حمایت قرار می گیرد.

خبرنگاران ثبت 6 تالاب اردبیل در قانون حفاظت از تالاب های کشور

به گزارش خبرنگاران ، سعید شهند روز شنبه در جلسه کمیته هماهنگی استان های دارای تالاب وزارت کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در محل استانداری اردبیل برگزار گردید، اضافه نمود: در استان اردبیل 51 عرصه آبی سطحی ساکن و جاری شناسایی و از نظر شرایط اکولوژیک آنالیز شده که 6 محیط آبی دارای منشاء طبیعی در قالب قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور ثبت شده است.

وی اظهارداشت: مشخص حدود بستر و حریم تالاب های شورابیل، نئور، آت گلی سبلان، تالاب های رودخانه ارس، پته خور و تالاب میل مغان در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار گرفته تا نسبت به علامت گذاری محدوده این تالاب ها اقدام کند.

وی بیان نمود: مساحت این تالاب ها در مجموع 11 هزار و 445 هکتار می باشد که بیش از پنج درصد مساحت استان اردبیل را تشکیل می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ایجاد دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب های استان، شناسایی و تهیه بانک اطلاعات تالاب ها و پیگیری مشخص حد بستر و حریم و تخصیص حقابه زیست محیطی تالاب های استان را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای حفاظت از تالاب ها عنوان نمود.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در تقسیمات حوزه های آبخیز کشور، در محدوده 2 حوزه آبخیز رودخانه ارس و سفیدرود قرار گرفته است، افزود: با توجه به حجم بارش 316 میلی متری در محدوه اردبیل این استان دارای پتانسیل آبی بالایی است اما به علت کوهستانی بودن منطقه، قسمت عمده بارش های سالانه به صورت آبراهه ها و رودخانه های سطحی در سطح زمین جاری می گردد.

یکی از مفاد مهم قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور این است که دولت را موظف به تامین اعتبارات لازم در عرصه حفاظت از تالاب ها می نماید.

قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور که در قالب لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود، چهارم اردیبهشت ماه 1396 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، 13 اردیبهشت به تایید شورای نگهبان رسید و ششم خردادماه از سوی رییس جمهوری ابلاغ شد.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5693

به "خبرنگاران ثبت 6 تالاب اردبیل در قانون حفاظت از تالاب های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثبت 6 تالاب اردبیل در قانون حفاظت از تالاب های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید