خبرنگاران قاضی 28 ساله ایرانی در آستانه پیوستن به داوران الیت آسیا

به گزارش گیگابلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس دپارتمان داوری گفت: با اعلام نمایندگان دپارتمان داوری آسیا امیر عرب براقی که سال گذشته در لیست داوران بین المللی قرار گرفته بود، چنانچه دوره آموزشگاه داوران آسیا که سال آینده به انتها می رسد را با موفقیت پشت سر بگذارد، مستقیما به جمع داوران الیت آسیا اضافه خواهد شد.

خبرنگاران قاضی 28 ساله ایرانی در آستانه پیوستن به داوران الیت آسیا

علیرضا سهرابی درباره نشست آنلاین داوری AFC گفت: در ابتدای جلسه مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون درخصوص برگزاری مسابقات فوتبال با شیوع ویروس کرونا و اینکه چطور تیم ها و داوران برای از سرگیری مسابقات آماده شدند، مواردی را عنوان کردند.همچنین دبیرکل فدراسیون گفت ما همچنان منتظر دریافت توصیه ها و تجربیات ای اف سی در برگزاری مسابقات در این شرایط خاص هستیم. قطعا تجربیات مثبت و خوب خودمان را در این رابطه برای کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز ارسال خواهیم کرد.

رییس دپارتمان داوران در ادامه توضیح داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال اجرا فرایند ای تحت عنوان ارزیابی شرایط دپارتمان داوری هر فدراسیون در آسیا است. در 2 سال گذشته نمایندگان دپارتمان داوری آسیا جهت ارزیابی دپارتمان داوری ایران در طی 2 نوبت به ایران سفر کردند و توصیه های شان را برای بهبود شرایط دپارتمان داوران اظهار کردند.

وی افزود: قرار بود در اسفند ماه سال گذشته برای ارزیابی نهایی به ایران سفر نمایند که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و در نهایت ای اف سی تصمیم گرفت تا مرحله نهایی ارزیابی را به صورت آنلاین برگزار کند. همچنین در یک نامه رسمی از فدراسیون فوتبال خواسته شد تا عملکرد دپارتمان را در این 2 سال در این جلسه ارائه کند.

سهرابی درخصوص اظهارات نمایندگان دپارتمان داوری آسیا پس از برگزاری جلسه گفت: پس از اینکه ارائه مطالب توسط دپارتمان داوران به سرانجام رسید، نمایندگان ای اف سی در خصوص ساختار کمیته و دپارتمان داوری، نقش و وظایفشان و ساختار اداری دپارتمان مواردی را مطرح کردند. همچنین از عملکرد خوب کمیته و دپارتمان و اینکه برای یک هدف واحد کوشش می نمایند، ابراز خرسندی کردند.

رییس دپارتمان داوران گفت: درباره برنامه های استراتژیک در جهت توسعه و ارتقای داوری کشور و برنامه های کاربردی جهت دستیابی به اهداف مورد نظر مطالب بسیار خوبی را مطرح کردند. با توجه به صحبت های نویدبخش دبیرکل فدراسیون از شرایط فعلی داوری، نمایندگان دپارتمان داوری آسیا بازخورد بسیار مناسبی از برنامه های توسعه داوری فدراسیون فوتبال ایران داشتند و اعلام کردند اتفاقات خوبی در حوزه مدرسی داوری در آسیا و فیفا اتفاق افتاده است. همچنین درباره شرایط داوران بین المللی فوتسال زنان دستاوردهایی را خواهیم داشت که به محض قطعی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

سهرابی افزود: ای اف سی تاکید بسیار زیادی بر آموزش آنلاین مستمر داوران در این شرایط کنونی دارد و اینکه حتما داوران آمادگی جسمانی خود را حفظ نمایند و دپارتمان به صورت مستمر بر نحوه تمرین کردن و آماده سازی داوران نظارت دقیقی داشته باشد.

وی در سرانجام گفت: با اعلام نمایندگان دپارتمان داوری آسیا امیر عرب براقی که سال گذشته در لیست داوران بین المللی قرار گرفته بود، چنانچه دوره آموزشگاه داوران آسیا که سال آینده به سرانجام می رسد را با موفقیت پشت سر بگذارد، مستقیما به جمع داوران الیت آسیا اضافه خواهد شد. همچنین مقرر شد دپارتمان داوران عملکرد خود را از زمان شیوع ویروس کرونا تا سرانجام مسابقات لیگ به همراه آمار و اطلاعات بدست آمده برای ای اف سی ارسال کند.

به گزارش خبرنگاران، امیر عرب براقی متولد سال 1371 است و برادر همسر علیرضا فغانی هم به حساب می آید. قطعا با توجه به سن و سال او حضورش در بین داوران الیت آسیا می تواند نویدبخش حضور یک داور موثر در قاره کهن را برای فوتبال ایران باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5117

به "خبرنگاران قاضی 28 ساله ایرانی در آستانه پیوستن به داوران الیت آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قاضی 28 ساله ایرانی در آستانه پیوستن به داوران الیت آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید