خبرنگاران محدودیت های کرونایی در قزوین یک هفته دیگر تمدید شد

به گزارش گیگابلاگ، قزوین - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: محدودیت های کرونایی در استان قزوین به پیشنهاد ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان و تایید وزارتخانه های کشور و بهداشت برای یک هفته دیگر تمدید شد.

خبرنگاران محدودیت های کرونایی در قزوین یک هفته دیگر تمدید شد

منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این محدودیت ها از 19 تا 25 مهرماه در قزوین اجرایی خواهند شد.

وی با اشاره به این محدودیت ها اضافه کرد: طی این هفته تمامی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه استان تعطیل هستند و به صورت مجازی اجازه فعالیت دارند.

حبیبی گفت:آموزشگاه فنی و حرفه ای، زبان سراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه ها تعطیل هستند و همچنین استخرهای سرپوشیده، سینماها، تئاتر و مراکز مشابه و باغ موزه ها هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: همچنین تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه، سالن های زیبایی تا هفته آینده تعطیل هستند و رستوران ها و فست فوردها فقط به صورت بیرون بر می توانند در طول این هفته فعالیت کنند.

معاون استاندار گفت: برگزاری هرگونه مراسم فرهنگی و مذهبی و همایش ها تا هفته بعد ممنوع است و باشگاه های ورزشی و ورزشی های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و همچنین قهوه خانه ها،چایخانه ها و باغ وحش، شهر بازی، مراکز تفریحی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدنسازی تا سرانجام هفته امکان فعالیت نخواهند داشت.

حبیبی در خصوص آخرین شرایط بیماری کرونا، اضافه کرد: کماکان شاهد اوج گیری و پیک بیماری کرونا در استان هستیم و قزوین از نظر میزان بستری و فوت بر اثر کرونا در میانه های جدول واقع شده است.

معاون استاندار قزوین گفت: متاسفانه آمار بستری و فوتی های این بیماری در استان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری یافته که کنترل و کاهش آن نیازمند همکاری و همیاری بیشتر مردم استان قزوین است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه های گذشته، فرایند رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک بسیار بیشتر از امروز مورد توجه مردم بود و 85 تا 90 درصد عموم جامعه خود را ملزم به رعایت این دستورالعمل ها می دانستند ولی متاسفانه این آمار در شرایط کنونی کاهش پیدا کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: امروز که در نقطه پیک کرونا در کشور و استان قزوین قرار داریم 45 درصد مردم توجهی به فاصله گذاری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی ندارند که این موضوع می تواند به فراگیر شدن ویروس کرونا و اوج گیری بیشتر آن دامن بزند.

وی اعلام کرد: اگر فرایند کنونی شیوع کرونا در استان قزوین 10 درصد دیگر افزایش پیدا کند با توجه به تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی، نیازمند برپایی بیمارستان صحرایی در قزوین هستیم اما تا به امروز اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

حبیبی گفت:تمام دستگاه های متولی در این زمینه در آماده باش کامل قرار دارند و امیدواریم با همکاری مردم، نیازی به برپایی بیمارستان صحرایی در استان احساس نشود.

وی اضافه کرد: با توجه به نظارت های اجرا شده، بیشترین دغدغه درخصوص شیوع ویروس کرونا در بازار و حوزه حمل و نقل عمومی استان بوده که به مهمترین کانون شیوع کرونا تبدیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های اجرا شده، کنترل و نظارت بر این حوزه ها تشدید می شود تا با متخلفان و افرادی که سلامت عمومی جامعه را به خطر می اندازند، برخورد شود.

حبیبی با بیان اینکه تعداد زیادی از واحدهای صنفی متخلف اخطار دریافته کرده یا پلمپ شده اند، اضافه کرد: از تمام رانندگان تاکسی، بازاریان و کسبه درخواست داریم تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی همکاری لازم را جهت کنترل این بیماری با کادر درمان و مدیریت استان داشته باشند تا سلامت جامعه بیشتر از این به خطر نیفتد.

وی با بیان اینکه زمانی می توان شیوع ویروس کرونا را مدیریت و کنترل کرد که رعایت دستورالعمل ها به بالای 90 درصد برسد، گفت:در این راستا تاکسی ها باید حداکثر سه مسافر جابه جا کرده و اتوبوس ها نیز حداکثر از 50 درصد ظرفیت خود استفاده کنند و بیشتر از آن تخلف محسوب می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 6119

به "خبرنگاران محدودیت های کرونایی در قزوین یک هفته دیگر تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت های کرونایی در قزوین یک هفته دیگر تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید