خبرنگاران مطالعه پژوهش محور در راستای آمایش سرزمین انجام گردد

به گزارش گیگابلاگ، کرج - خبرنگاران - سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی از آنالیز شرایط آمایش سرزمینی در کشور خبرداد و گفت: متاسفانه یکی از مسائل عظیم درسطح استانی و ملی آن است که مطالعه پژوهش محور در راستای آمایش سرزمین به خوبی انجام نشده است.

خبرنگاران مطالعه پژوهش محور در راستای آمایش سرزمین انجام گردد

علی حدادی روز شنبه در آیین تجلیل از تعاونگران برترشهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد اضافه نمود: براین اساس یکی از اولویت ها باید آمایش سرزمین باشد.

وی ادامه داد: اکنون در بخش کشاورزی بهترین ظرفیت ها را در غرب استان البرز داریم که باید در صنایع تبدیلی ریل گذاری شود.

حدادی گفت: منابع طبیعی روستایی باید به تعاونی ها واگذار شود تا اشتغالزایی بیشتر را ببینیم و درسال جهش فراوری بتوانیم گام های موثرتری را برای تحقق اهداف مالی برداریم.

وی اعلام نمود: رفاه بدون تعاون نشدنی است و باید اعتماد و باور برای دستگاه های اجرایی در موضوع تعاونی ها بوجود آید چراکه مسائل زیادی در گذشته و امروز در بخش زمین ومسکن داشتیم و اگر به مردم اعتماد کنیم و کاررا به آنان واگذار کنیم به نتایج بهتری می رسیم.

نماینده مردم طالقان نظرآباد و ساوجبلاغ اضافه نمود: در بخش کشاورزی تغییرکاربری اراضی کشاورزی نامتوازن پیش می رود که بخشی ازآن برمی شود به مجلس که قانون تغییر اراضی باید اصلاح شود و بخشی دیگر جدیت دستگاه های اجرایی را دراین زمینه می طلبد.

وی گفت: اگر شاهد آن هستیم ارزش پول ملی ما کاهش یافته و رشد نقدینگی داریم اینها به تحریم ها همه برنمی شود باید مدیریت ها درست شود و در بحث نقدینگی باید به سمت جهش فراوری با تقویت تعاونی ها پیش رفت.

حدادی تاکید نمود: معضل بیکاری با توجه به طرح های اشتغالزایی و دانش بنیان می تواند کاهش یابد که دراستان البرز ظرفیت های خوبی از جمله مرکز تحقیقاتی دانش بنیان کاوش را دراین زمینه شاهد هستیم .

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5613

به "خبرنگاران مطالعه پژوهش محور در راستای آمایش سرزمین انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مطالعه پژوهش محور در راستای آمایش سرزمین انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید