خبرنگاران ویروس کرونا در آسیا-اقیانوسیه و جولانی تازه

به گزارش گیگابلاگ، تهران- خبرنگاران- آخرین گزارش های خبری از جولان موج تازه کرونا در منطقه آسیا-اقیانوسیه و افزایش شمار مبتلایان و جانباختگان آن حکایت دارد.

خبرنگاران ویروس کرونا در آسیا-اقیانوسیه و جولانی تازه

به گزارش خبرنگاران، سازمان بهداشت جهانی در آخرین گزارش خود از شرایط شیوع ویروس کرونا (کووید 19) در قاره های آسیا و اقیانوسیه، میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری مهلک را در برخی کشورهای این دو قاره حاد و در عین حال در برخی دیگر از این کشورهای شرق جهان (آسیا و اقیانوسیه) رو به بهبودی توصیف کرد.

این در حالی است که تلاش ها در سطح این دو قاره برای تولید و استفاده از واکسن های مختلف ضد کرونا، اعم از چینی و یا هندی آن نیز موجب شد، امیدواری مردم این دو قاره برای خلاص شدن از این بیماری همه گیر قرن در آینده بیشتر شود.

هند:

بر اساس آمار های منتشر شده در رسانه های بین المللی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا به امروز به بیش از 103 میلیون نفر رسیده است که هند با 10 میلیون و 767 هزار . 206 نفر جایگاه دوم را پس از آمریکا به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری ان دی تی هند، در 24 ساعت گذشته دست کم 8 هزار و 635 مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است.

این رقم از شمار مبتلایان در این بازه زمانی محدود، کمترین رقمی است که از دوم ژوئن 2020 تا به امروز در این کشور به ثبت رسیده است.

آمار فوت شدگان براثر این بیماری در هند 154 هزار و 522 نفر است و آمار بهبودیافتگان از آن نیز به 10 میلیون و 448 هزارو 406 تن رسیده است.

همچنین گزارش ها خبری حاکی است نتایج حاصل از اجرای مرحله دوم آزمایش های واکسن هندی کواکسین-Covaxin نشان می دهد این واکسن روی گونه انگلیسی ویروس کرونا نیز موثر است.

نتایج این مرحله از آزمایش نشان می دهد که در بدن 99.6 درصد از داوطلبان آنتی بادی های خنثی کننده ویروس ایجاد شد که این مساله خوش بینی دانشمندان در مورد تاثیرگذاری این واکسن را افزایش داده است.

گزارش پایگاه خبری ساینس موید آن است که این واکسن هندی ساخته شده از ویروس کاملا غیرفعال در مرحله نخست آزمایش های بالینی، از اثرگذاری بالایی در خنثی سازی سه گونه مختلف از ویروس کرونا برخوردار است.

چین:

بر اساس اعلام سایت بین المللی ورلد او متر، امروز سه شنبه، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در چین به 89 هزار و 594 تن رسیده است که از این تعداد 4 هزار و 636 تن جان باختند.

همچنین شمار بهبودیافتگان از این بیماری مهلک در این کشور به 83 هزار و 376 تن رسیده است.

مقامات چین گفتند، این کشور در حال انجام آزمایش های بالینی بر روی 16 واکسن کرونا است که 7 مورد آنها وارد آزمایش های مرحله سوم شده اند.

به گزارش خبرنگاران از سی جی تی ان تلویزیون انگلیسی زبان چین، وو یوان بین مدیرکل علوم و فناوری توسعه اجتماعی وزارت علوم و فناوری چین روز دوشنبه طی یک کنفرانس خبری در پکن گفت: از این تعداد واکسن، واکسن غیرفعال سینوفارم نیز در کنار دیگر واکسن های چینی بصورت مشروط مجوز ورود به بازار را از وزارت بهداشت چین دریافت کرده است.

وی در مورد ایمنی و اثرگذاری این واکسن هم گفت: بررسی نتایج آزمایش های بالینی مرحله سوم این واکسن نشان می دهد که اثربخشی آن 79.34 درصد است.

اظهارات این مقام چینی در حالی است که علاوه بر واکسن سینوفارم، واکسن های سینوواک و کواکسین چین نیز در تعدادی از کشورهای جهان مجوز استفاده اضطراری گرفته اند.

ژاپن:

گزارش های خبری از افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا در ژاپن حکایت دارد، به نحوی که بیمارستان های این کشور با کمبود شدید تخت برای بستری کردن بیماران روبرو شده اند.

تا لحظه انتشار این خبر، دست کم 392 هزار و 475 مورد ابتلا به کرونا در ژاپن ثبت شده و 5 هزار و 846 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

در میان شهرهای مختلف ژاپن، توکیو پایتخت این کشور بیشترین شمار مبتلایان، یعنی 100 هزار و 234 را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن نیز با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و مهار این بیماری شرایط اضطراری را در 11 استان این کشور تا تاریخ 7 مارس تمدید کرده است.

پاکستان:

کشور پاکستان نیز همچون کشور هند جزو 30 کشور اول دارای بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا است، چون شمار مبتلایان به بیماری کرونا در پاکستان رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری نیشن پاکستان، بنابر اعلام مرکز فرماندهی و مدیریت ملی پاکستان، در مدت 24 ساعت گذشته، یک هزار و 220 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است و شمار مبتلایان به 547 هزار و 648 نفر افزایش یافته است.

این گزارش حاکی است که تعداد فوت شدگان از این بیماری به 11 هزار و 746 هزار نفر و تعداد بهبودیافتگان از آن نیز تا امروز به 502 هزار و 537 تن رسیده است.

طی شبانه روز گذشته 63 تن دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در پاکستان جان باخته اند و شمار قربانیان به 11 هزار و 746 نفر رسید. این گزارش نشان می دهد ایالت سند پاکستان بیشترین شمار مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص داده است که پس از آن به ترتیب ایالت های پنجاب، خیبر پختونخواه و اسلام آباد بیشترین شمار مبتلایان را به خود اختصاص می دهند.

دولت پاکستان از تایید سفارش برنامه کواکس برای تامین بیش از 17 میلیون دوز واکسن آسترازنکا به منظور مقابله با کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگاران، منابع رسمی پاکستان شنبه شب گفتند که کواکس تا نیمه اول سال جاری میلادی بیش از 17 میلیون دوز واکسن کرونا رای برای بیماران در این کشور تامین می کند.

مالزی:

مقامات بهداشت مالزی اعلام کرده اند در هفته پیش رو شمار مبتلایان به بیماری مرگبار کرونا در این کشور رو به افزایش گذاشته است.

روز سه شنبه بیش از 4 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در مالزی شناسایی شد و شمار مبتلایان به 219 هزار و 173 نفر رسیده است که از این تعداد 770 تن جان باخته اند.

همچنین شمار افراد بهبودیافته در مدت 24 ساعت گذشته در این کشور به 4 هزار و 280 تن رسیده و در کل از بیش از 170 هزار نفر فراتر رفته است.

پیش تر، خیری جمال الدین، وزیر اطلاعات و فناوری مالزی با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود گفت: دولت این کشور مجوز استفاده از واکسن کووید-19 را که توسط شرکت داروسازی فایزر تولید شد، صادر کرده است.

گفتنی است دولت مالزی که تا به امروز از شرکت های فایزر و استرا زنکا در مجموع 12.8 میلیون دوز واکسن خریداری کرده است، می کوشد بیش از 70 درصد از مردم خود را در برابر این بیماری مرگبار مصونیت بخشد.

افغانستان:

براساس این گزارش، میزان مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان امروز (سه شنبه) به 55 هزار و 174 تن رسیده و شمار جان باختگان هم به 2 هزارو 406 نفر افزایش یافته است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت افغانستان، بیماری کرونا در این کشور سیرنزولی به خود گرفته است. در حال حاضر مقامات افغان می کوشند برای 60 درصد جمعیت این کشور واکسن فراهم کنند و قرار است نخستین محموله آن تا 6 ماه دیگر وارد این کشور شود.

وحید مجروح سرپرست وزارت بهداشت افغانستان گفت: براساس برنامه ریزی این وزارتخانه کارمندان وزارت بهداشت، بزرگسالان، کارمندان دولتی که در تماس مستقیم با مردم هستند و همچنین خبرنگاران، نیروهای دولتی و کارمندان وزارت آموزش و پرورش برای دریافت واکسن در اولویت قرار دارند.

وی اضافه کرد: افراد دارای بیماری های دیابت، قلبی و موارد دیگر در مرحله بعد دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

کره جنوبی:

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در کره جنوبی مانند سایر کشورها در آسیا رو به افزایش گذاشته است.

روز سه شنبه شمار مبتلایان به این بیماری در کره جنوبی به 78 هزار و 844 نفر رسیده است که از این تعداد یک هزار و 435 نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین شمار افراد بهبودیافته در مدت 24 ساعت گذشته در این کشور به 67 هزار و 775 تن رسیده است.

اندونزی:

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران به نقل از روزنامه جاکارتا پست اندونزی، شمار کل مبتلایان و جان باختگان کرونا در اندونزی طی روز های اخیر با افرایش بی سابقه ای رو برو شده است، به نحوی که تا کنون یک میلیون و 99 هزار و 687 نفر در این کشور بیمار و 30 هزار و 581 نفر نیز جان باخته اند.

این کشور نیز همچون هند و پاکستان از جمله 30 کشور اول دارای بیشترین آمار مبتلا به کوید 19 در جهان است.

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد بهبودیافتگان از این بیماری در این کشور نیز تا کنون به 896 هزار و 530 تن رسیده است.

به گزارش رویترز، وزارت بهداشت اندونزی امروز (سه شنبه) در بیانیه ای اعلام کرده است که قراردادی را با دو شرکت داخلی برای خرید 18.4 میلیون دوز واکسن کووید-19 از موسسه تحقیقاتی گامالیا روسیه و سینوواک چین امضاء کرده است.

استرالیا:

به دنبال مثبت شدن آزمایش کرونا یک مامور استرالیایی در شهر پرت که وظیفه قرنطینه کردن مسافران خارجی در هتلی را داشت، بیش از دو میلیون نفر از مردم این شهر، در غرب استرالیا برای چند روز در خانه های خود قرنطینه شدند.

در حال حاضر 66 تن از افرادی که با این مامور استرالیایی در ارتباط نزدیک بودند، تست کرونا انجام داده اند.

گفتنی است استرالیا نیز در زمره کشورهایی بود که که توانست بیماری کرونا را مهار کند.

دست کم 29 هزار تن در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 909 نفر جان باختند.

نیوزیلند:

در میان کشورهای آسیا-اقیانوسیه، شیوه مدیریت سختگیرانه نیوزلند در بحران کرونا به عنوان الگویی مثال زدنی از سوی سازمان بهداشت جهانی معرفی شده است.

بر اساس جدیدترین گزارش های خبری روز سه شنبه 4 مورد ابتلا به بیماری کرونا در نیوزیلند گزارش شده است.

با احتساب این موارد جدید شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 2 هزار و 307 نفر رسیده است که از این تعداد 25 تن جان باخته اند.

همچنین شمار افراد بهبودیافته در مدت 24 ساعت گذشته در این کشور به 2 هزار و 210 تن رسیده است.

گفتنی است تلاش های دولت نیوزیلند برای مهای بیماری کرونا سبب شده است این کشور مقدار کمی از واکسن ویروس کووید-19 را وارد کند تا برای کارکنان در معرض خطر مورد استفاده قرار گیرند.

نیوزیلند در شمار کشورهایی است که پایین ترین آمار مرگ بر اثر کووید 19 را ثبت کردند.

تحلیل گران قرنطینه سریع و جدی، اطلاع رسانی موثر به مردم، افزایش ظرفیت آزمایشگاه های تست کرونا، مزیت جمعیتی و جغرافیایی و پیگیری درست دستورالعمل های مقابله با پاندمی توسط مردم را از دلایل موفقیت این کشور در مهار مطلوب کرونا می دانند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7934

به "خبرنگاران ویروس کرونا در آسیا-اقیانوسیه و جولانی تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ویروس کرونا در آسیا-اقیانوسیه و جولانی تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید