خسارت 210 میلیارد تومانی سیل به مدارس جنوب کشور

به گزارش گیگابلاگ، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از تخریب 107 مدرسه بر اثر سیل در مناطق جنوبی کشور و خسارت 210 میلیاردی به این فضا ها اطلاع داد.

خسارت 210 میلیارد تومانی سیل به مدارس جنوب کشور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه ads استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت وگو با خبرنگار درباره شرایط مدارس سیل زده جنوب کشور اظهار کرد: بر اثر وقوع سیل در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان در مجموع 107 مدرسه احتیاجمند تخریب و بازسازی و 550 مدرسه دیگر به تعمیرات اساسی احتیاج دارند که البته مدارس احتیاجمند تخریب و بازسازی پیش از این هم در لیست تخریبی قرار گرفته بودند و با وقوع سیل این موضوع به طور جدی تری دنبال می گردد.

او ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان 56، در هرمزگان 31 و در کرمان 20 مدرسه احتیاجمند تخریب و بازسازی هستند که اعتباری معادل 150 میلیارد تومان احتیاج دارند. همچنین 285 مدرسه سیستان، 89 مدرسه هرمزگان و 175 مدرسه کرمان احتیاج به تعمیرات دارند که اعتباری معادل 62 میلیارد تومان احتیاج دارند.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه حضور خیرین در مناطق سیل زده جنوب کشور را شاهد هستیم، اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان خیرین مدرسه ساز 70 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد کردند و به زودی بازدید میدانی از استان های کرمان و هرمزگان هم خواهیم داشت تا هرچه زودتر فضای آموزشی در استان های سیل زده احیا شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با یادآوری اینکه تا به امروز 50 کانکس و 4 میلیارد تومان تجهیزات به استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است، گفت: در استان های دیگر هم تمهیدات لازم اجرا شده است تا دانش آموزان از تحصیل بازنمانند.

او درباره زمان بازسازی مدارس گفت: کلاس های یک تا 3 کلاسه تا مهر 99 تحویل آموزش و پرورش داده خواهند شد و عمده خسارات نیز به همین مدارس کوچک بوده است چرا که به دلیل پراکندگی جغرافیایی به طور عمده مدارس کوچک در مناطق جنوبی کشور داریم.

رخشانی مهر گفت: علاوه بر این مدارس تا 6 کلاسه هم تا دهه فجر 99 افتتاح خواهند شد و مدارس بزرگتر تا مهر 1400 تحویل آموزش و پرورش می گردد.

شرایط دانش آموزان در مناطق سیل زده جنوب کشور چگونه است؟

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به شرایط مدارس سیل زده استان های شمالی کشور هم اشاره نمود و گفت: اوایل سال 98 با سیل در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان روبرو بودیم که مدارس احتیاجمند تعمیرات اساسی مهر 98 تحویل داده شدند و مدارس با متراژ بالاتر تا حدود 6 کلاس دهه فجر به بهره برداری می رسند. همچنین مدارس بزرگتر برای مهر 99 آماده خواهند شد.

او توضیح داد: برای سیل استان های شمالی در کنار 210 میلیارد تومان تعهد خیرین هیئت دولت 150 میلیارد تومان به منظور نوسازی مدارس این مناطق در نظر گرفت که امیدواریم در جریان سیل جنوب کشور هم مساعدت های لازم از سوی دولت را ببینیم.

رخشانی مهر یادآور کرد: مکاتبات لازم برای برآورد خسارات و اعتبار لازم به منظور بازسازی مدارس با دولت اجرا شده است که امیدواریم هرچه زودتر این مصوبه تعیین گردد. علاوه بر آن کارگروه ویژه رسیدگی به استان های سیل زده جنوب کشور تشکیل شده و بازدید های میدانی از این مناطق در حال اجرا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2246

به "خسارت 210 میلیارد تومانی سیل به مدارس جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 210 میلیارد تومانی سیل به مدارس جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید