دانشگاه شهید بهشتی و موسسه ایکاس تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

به گزارش گیگابلاگ، موسسه ایکاس نخستین تفاهم نامه پژوهشی با موضوع جاده ابریشم را با مرکز پژوهشی دانشگاهی شهید بهشتی به امضاء رساند.

دانشگاه شهید بهشتی و موسسه ایکاس تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، نخستین تفاهم نامه همکاری مرکز پژوهشی جاده ابریشم دانشگاه شهید بهشتی با موسسه بین المللی مطالعات آسیای مرکزی ایکاس در نشست جهانی جاده ابریشم امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم نامه انجام تحقیقات مشترک و همکاری های بین المللی در برگزاری همایش ها و نشست های کارشناسی و تخصصی در موضوع جاده ابریشم، به ویژه همکاری نزدیک با کشور های عضو و سازمان یونسکو است.

دیمیتری وویاکین، رئیس موسسه ایکاس، این تفاهم نامه را نخستین تفاهم نامه پژوهشی با موضوع جاده ابریشم از زمان تأسیس این مرکز تاکنون دانست که این موسسه با یک مرکز پژوهشی دانشگاهی امضا کرده است.

وی با اشاره به نقش فعال، تاریخی و فرهنگی ایران در جاده ابریشم، شرح داد: امیدوارهستیم این تفاهم نامه بتواند زمینه انجام تحقیقات مشترک را فراهم کند.

همچنین حسن باستانی راد رئیس مرکز پژوهشی جاده ابریشم و نماینده کمیسیون ملی یونسکو و رابط ملی ایران در شبکه کشور های جاده ابریشم سازمان یونسکو، ضمن برشمردن پیشینه همکاری های بین ایران و ایکاس در تحقیقات مربوط به جاده ابریشم، ابراز امیدواری کرد که مرکز پژوهشی جاده ابریشم بتواند به عنوان هماهنگ کننده و سامان دهنده تحقیقات ملی در جاده ابریشم عمل کرده و در ایجاد همکاری صمیمانه و نزدیک با نهاد های ملی از یک سو و نهاد های بین المللی از سوی دیگر ایفای نقش کند.

ایکاس موسسه ای تحقیقاتی است که در سال 1995 در پی پروژه جهانی جاده ابریشم، جاده مصاحبه توسط سازمان یونسکو و با مشارکت 10 کشور، از جمله ایران، در سمرقند تأسیس شد. این مرکز در 25 سال گذشته، کانون اصلی تحقیقات در جاده ابریشم بوده که حاصل آن انجام پروژه های متعدد، انتشار ده ها کتاب و برگزاری چندین همایش بین المللی بوده است. نماینده و رابط ملی ایران در این موسسه وزارت امور خارجه است که حضوری موثر در فعالیت های این مجموعه به ویژه در چهار سال گذشته داشته است.

مرکز پژوهشی جاده ابریشم که فروردین ماه سال 98 با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی تأسیس شد، تنها مرکز پژوهشی جاده ابریشم دانشگاهی است که در کشور های آسیای مرکزی، آسیای جنوبی و آسیای غربی تأسیس شده است.

لازم به ذکر است؛ نشست اجلاس جهانی جاده ابریشم با مشارکت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کمیسیون ملی یونسکو، دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، مرکز پژوهشی جاده ابریشم، مرکز منطقه ای میراث ناملموس در آسیای مرکزی و غربی و دانشگاه بوعلی سینای همدان از یکم تا هفتم مهر ماه سال 98 به میزبانی شهرداری همدان در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 339

به "دانشگاه شهید بهشتی و موسسه ایکاس تفاهم نامه همکاری امضاء کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه شهید بهشتی و موسسه ایکاس تفاهم نامه همکاری امضاء کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید