روش های شستن کرکره عمودی که آن را برق می اندازد!

به گزارش گیگابلاگ، پرده لوردراپه در بسیاری از اتاق ها و بخصوص دفاتر کاری مورد استفاده قرار می گیرد. در حالیکه این نوع پرده بسیار جذاب و شیک است اما از سوی دیگر شستن پرده لوردراپه می تواند کاری سخت و پیچیده باشد به طوری که شاید اغلب افراد ترجیح بدهند شستن این نوع پرده را به خشکشویی بسپارند. به همین علت شستن پرده کرکره ای نیازمند تکنیک های خاص است. در این مقاله، به شما انواع روش های شستن کرکره عمودی یا همان پرده کرکره ای را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

روش های شستن کرکره عمودی که آن را برق می اندازد!

طریقه شستن کرکره عمودی

نکاتی که باید پیش از شستن پرده لوردراپه بدانید

  • اغلب مواقع جنس پرده لوردراپه موجب می شود مواد افزودنی، مواد مقاوم در برابر آتش و مواد ضدعفونی کننده موجود در آن از بین بروند. با آگاهی از این نکته شاید بهتر بتوانید نسبت به شستن پرده لوردراپه اقدام کنید.
  • هرگز ار آب داغ برای شستن پرده لوردراپه استفاده نکنید.
  • برای خشک کردن پرده شسته شده نباید آن را در خشک کن لباسشویی قرار دهید. در عوض از یک حوله خشک برای دریافت رطوبت آن استفاده کنید و سپس آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

اما نظافت و شستن کرکره عمودی کار ساده تری است. نوارهای نسبتا نرم پرده کرکره ای عمودی، امکان جمع کردن آن ها را به ما می دهد. برای شستن پرده کرکره ای عمودی می توانید از مراحل زیر پیروی کنید.

1. برای نظافت پرده های کرکره ای عمودی نیز مانند پرده های کرکره ای افقی می توان به ترتیب از گردگیر یا جاروبرقی برای برداشتن گرد و خاک و دستمال نمدار و اسپری های پاک کننده استفاده نمود.

2. برای شستن پرده کرکره ای عمودی ابتدا نوارها را از قلاب ها جدا کرده و تک تک روی هم قرار دهید و سپس تمام پرده ها را با هم لوله کنید و داخل تشتی از آب گرم و پودر ماشین لباسشویی، پودر صابون یا مایع ماشین ظرفشویی قرار دهید. دقت داشته باشید که آب داغ نباشد تا به الیاف موجود در نوار پرده آسیب نرسد. پرده ها را می توانید به مدت چند ساعت تا 1 روز بنا بر مقدار آلودگی آن ها درون تشت قرار دهید. اگر آب تشت کدر و آلوده شد، می توانید آن را از نو عوض کنید. پس از چند بار تعویض آب داخل تشت، متوجه خواهید شد که آب دیگر کدر نمی شود. در این حالت می توانید پرده های خود را آب کشی نمایید و آن ها را آویزان کنید تا به صورت آویزان خشک شوند و نیازی به اتو نداشته باشند.

3. اگر این روش به اندازه کافی پرده های کرکره ای شما را تمیز نمی کند و یا جنس پرده هایتان فلزی یا چوبی است و امکان لوله کردن آن ها وجود ندارد، جای نگرانی نیست. برای شستن پرده کرکره ای عمودی روش دیگری نیز وجود دارد. شما می توانید پس از جدا کردن نوارها آن ها را بر روی زمین بخوابانید و با استفاده از آب گرم و پودر ماشین لباسشویی و یک فرچه نرم هر کدام از نوارها را به صورت جداگانه بشویید.

4. دستگاه بخارشو همانطور که درمورد شستن پرده کرکره ای افقی گفتیم می تواند در شستن پرده کرکره ای عمودی نیز موثر واقع شود.

5. اگر پرده ها پس از شست و شو چروک شدند، می توانید به سادگی آن ها را اتو کنید. اما مراقب باشید که آن ها را با درجه خیلی بالا اتو نکشید. بهتر است هنگام اتو کردن نوار های پرده کرکره ای، بر روی آن ها پارچه ی نخی سفید و تمیزی بکشید و از روی پارچه آن ها را اتو کنید.

روش دوم شستن کرکره عمودی

  1. کرکره ها باز کنید، روی هم گذاشته و لوله کنید.
  2. همانطور لوله در یک ظرف بزرگ قرار دهید.
  3. ظرف را با آب گرم پر کرده و کمی پودر ماشین لباسشویی در آن بریزید.
  4. بگذارید یک شب بماند. آب سیاهی جمع خواهد شد.
  5. اگر خواستید می توانید آب را تعویض کرده و این کار را تکرار کنید.
  6. بعد پرده ها را خیس خیس نصب کرده و نخش را تنظیم کنید.

لکه گیری پرده لوردراپه

اگر پرده لوردراپه شما دارای لکه دوده است یا قسمتی از آن با روش شستشوی قبلی به خوبی تمیز نشده است می توانید نسبت به لکه گیری آن به شکل زیر اقدام کنید.

  • به میزان یکسان آب و سرکه سفید در یک بطری اسپری بریزید.
  • مقدار یاز محلول را روی یک پارچه اسپری کنید.
  • پارچه مرطوب شده را از بالا به پایین روی پرده بکشید. این کار را برای هر دو سمت پرده لوردراپه انجام دهید.
  • شاید لازم باشه روی قسمتی که لکه وجود دارد چند بار این کار را انجام دهید تا کاملا لکه از بین برود.
  • در نهایت می توانید یکبار دیگر به روشی که گفته شد پرده لکه گیری شده را بشویید.

شستن پرده لوردراپه (کرکره عمودی) در لباسشویی

در برخی مواقع امکان شستن پرده لوردراپه در لباسشویی وجود دارد. اما این بستگی به برچسب شستشوی آن و جنس پرده لوردراپه دارد. مثلا اگر پرده لوردراپه شما از جنس پارچه ای باشد می توانید راحت تر نسبت به شستشوی آن در لباسشویی اقدام کنید. در غیر اینصورت بهتر است پرده را رول کرده و در یک روبالشی که استفاده نمی کنید قرار دهید و در لباسشویی بیندازید. در غیر اینصورت ممکن است پرده لوردراپه شما پس از شستشو آسیب ببیند.

پرده لوردراپه را نهایت با 40 درجه در لباسشویی می شویند، هرچند پیشنهاد می شود حتی با درجه پایین تر لباسشویی آن را بشویید تا مطمئن باشید حرارت موجب چروک شدن یا خراب شدن پرده نمی شود. برای خشک کردن پرده شسته شده نیز بهتر است از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید بلکه پرده را سر جایش آویزان کرده و بگذارید در هوای آزاد خشک شود.

سخن آخر

معمولا شستن ریل پرده لوردراپه٬ وزنه ها و زنجیرها نیاز به ملاحظه خاصی ندارد فقط باید دقت شود در زمان شستشو زنجیرها پاره نشده و یا قلاب های پلاستیکی آن نشکنند. اگر سوال یا نقطه نظری در مورد شستن کرکره عمودی دارید می توانید در پایین این مقاله با ما در میان بگذارید تا جوابگوی شما باشیم.

شما عزیزان در صورت نیاز می توانید نحوه صحیح شستن پرده زبرا را نیز در انگیزه بخوانید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5642

به "روش های شستن کرکره عمودی که آن را برق می اندازد!" امتیاز دهید

2 کاربر به "روش های شستن کرکره عمودی که آن را برق می اندازد!" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های شستن کرکره عمودی که آن را برق می اندازد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید