رییس فدراسیون هندبال: با افزایش فوتی های کرونا هیچ توجیهی برای از دست دادن میزبانی نداریم

به گزارش گیگابلاگ، رئیس فدراسیون هندبال گفت: با دو و نیم برابر شدن آمار مرگ و میر کرونا ما هیچ توجیهی برای نگهداشتن میزبانی مسابقات قهرمانی هندبال آسیا نداشتیم.

رییس فدراسیون هندبال: با افزایش فوتی های کرونا هیچ توجیهی برای از دست دادن میزبانی نداریم

به گزارش خبرنگاران، در حالی که قرار بود مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا اواخر دی به میزبانی ایران انجام گردد اما کنفدراسیون هندبال آسیا روز گذشته عربستان را جایگزین ایران کرد. علیرضا پاکدل در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص گرفتن میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا از ایران اظهار کرد: فدراسیون آسیا حدود 40 روز پیش به ما اظهار داشت که می خواهیم میزبانی را بگیریم، چون سازمان بهداشت دنیای اعلام نموده که شرایط ایران از نظر تعداد کشته ها نامطلوب است و آمار ابتلای روزانه هم بسیار بالاست. همین موضوع باعث شده که تعداد زیادی از کشورها اعتراض شدید نمایند. از طرفی در آنالیز های ما هم شرایط ایران خوب نیست.

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه اضافه نمود: دو روز بعد از آن موضوع، در دفتر علی نژاد با اعضای کنفدراسیون هندبال به صورت ویدئو کنفرانسی صحبت کردیم. آنها آمار و ارقام دو، سه هفته قبل ایران را درآورده و تحلیل نموده بودند. به ما گفتند آمار ابتلا، مرگ و واکسیناسیون شما خوب نیست، در نتیجه نمی توانیم پیش بینی کنیم که شرایط شما در دی ماه به چه صورتی خواهد بود. از طرفی باید میزبان را زودتر اعلام کنیم تا چند ماهی فرصت آماده سازی مقدمات کار را داشته باشد.

پاکدل در ادامه بیان نمود: من و علی نژاد آن موقع بر اساس تجربه پیک های قبلی که یک ماه طول می کشید، تصور می کردیم که در روزهای آینده فرایند نزولی می گردد به همین علت تقاضای فرصت داشتیم که ابتدا دو هفته و سپس تا یک ماه یعنی تا آخر آگوست که روز سه شنبه بود به ما فرصت دادند. متاسفانه بر خلاف پیش بینی ها نه تنها آمارمان نزولی نشد بلکه تعداد فوتی هایمان تقریبا دو و نیم برابر شد و هیچ توجیهی نداشتیم. البته از فدراسیون آسیا انتظار داشتیم که قبل از اعلام میزبانی کشور دیگری، به ما به صورت رسمی اطلاع می داد، اما ما هم از سایت رسمی فدراسیون آسیا متوجه شدیم که میزبانی را به عربستان داده اند.

پاکدل در پاسخ به این سوال که در این ماجرا مسائل دیگر در کار نیست؟ گفت: بعید می دانم، ممکن است مسائل دیگری در کنارش باشد، اما صرفا آن مسائل نیست چون در این صورت از روز اول میزبانی را به ما نمی دادند.

رییس فدراسیون هندبال در خصوص اینکه ایران میزبان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دنیا است و چرا در هندبال نمی توان میزبان بود؟ گفت: شرایط هندبال فرق می نماید. 10 روز پیش پوستر مسابقات والیبال نوجوانان دنیا را برای فدراسیون هندبال آسیا فرستادم. 6 صفحه به من جواب دادند که شرایط رشته ما فرق دارد، 23 نفر در زمین می آیند، هندبال پرتنش ترین رشته توپی است، بازیکنان مدام رخ به رخ با هم درگیر هستند، برخوردها و تماس ها زیاد است و اگر کسی مبتلا باشد کل جام را درگیر می نماید. آنها هم توجیهات خاص خود را داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 10526

به "رییس فدراسیون هندبال: با افزایش فوتی های کرونا هیچ توجیهی برای از دست دادن میزبانی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس فدراسیون هندبال: با افزایش فوتی های کرونا هیچ توجیهی برای از دست دادن میزبانی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید