سایه سیاه بی اخلاقی بر والیبال، تبعیض کمیته انضباطی بین بازیکنان!

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران، با آغاز سی و سومین دوره رقابت های لیگ برتر والیبال در ابتدای فصل شاهد ورود جدی و واکنش سریع سازمان لیگ و کمیته انضباطی به حواشی و بداخلاقی رویدادهای لیگ برتر بودیم و همین نوید روزهای خوب برای پاک سازی این ورزش را می داد.

سایه سیاه بی اخلاقی بر والیبال، تبعیض کمیته انضباطی بین بازیکنان!

نخستین واکنش سازمان لیگ پس از بازی سپاهان و کاله در هفته دوم مسابقات لیگ برتر بود که یک روز پس از سرانجام بازی، منوچهر پورحسن، سرپرست سازمان لیگ گفت: بر اساس گزارش ناظران مسابقه تیم های فولاد سپاهان اصفهان و کاله مازندران در چارچوب هفته دوم لیگ برتر والیبال، تا زمان تشکیل کمیته انضباطی و اعلام رای در خصوص اتفاقات ناشایست اتفاق افتاده از سوی طرفداران تیم فولاد سپاهان در این ملاقات، بازی های خانگی این تیم بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

رایی که پیش از برگزاری جلسه کمیته انضباطی این تیم را از حضور طرفداران محروم کرد با واکنش رحمان محمدی راد، سرمربی تیم سپاهان روبرو شد و در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: چرا فدراسیون به صورت ضربتی و بدون برگزاری جلسه کمیته انضباطی تیم را از حضور تماشاگر محروم کرد؟ اگر قرار باشد تا این حد سرعتی و محکم رای صادر نمایند دیگر در هیچ سالنی در هیچ کجای ایران نباید شاهد حضور تماشاگر باشیم. امیدوارم حالا که با تیم ما آغاز نموده اند و اینقدر سریع و ضربتی رای صادر می نمایند تا سرانجام فصل و با تمام تیم ها اینگونه رفتار نمایند.

پس از این رای باز هم لیگ برتر شاهد واکنش های سازمان لیگ در پی هر حواشی بود و آخرین واکنش مربوط به بازی شهداب یزد و سپاهان اصفهان بود که در سایت رسمی فدراسیون والیبال منتشر گردد.

رایی که گفت: بر اساس گزارش ناظران ملاقات تیم های شهداب یزد و فولاد سپاهان اصفهان از هفته هشتم لیگ برتر والیبال مردان که به میزبانی یزد برگزار گردید، تیم شهداب یزد به دلیل رفتار ناشایست تماشاگرانش تا تشکیل جلسه کمیته انضباطی و اعلام رای از سوی این کمیته، از حضور تماشاگران خود در بازی خانگی محروم شد. بنابراین ملاقات هفته نهم تیم شهداب یزد برابر تیم شهروند اراک، بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. سهیل کمال آبادی بازیکن تیم فولاد سپاهان اصفهان نیز که در این ملاقات از داور کارت قرمز دریافت نموده بود، برای ادای توضیحات پیرامون اتفاقات اتفاق افتاده، به کمیته انضباطی فدراسیون والیبال احضار شد.

تمام واکنش ها به موقع بود اما در بین تمام عکس العمل های سریع سازمان لیگ و کمیته انضباطی یک شائبه بزرگ به وجود آمده است. در چارچوب ملاقاتهای هفته هشتم علاوه بر اتفاقات بازی شهداب و سپاهان، دو تیم سایپا و پیکان در خانه والیبال به مصاف یکدیگر رفتند که در این بازی پوریا یلی، ملی پوش جوان و آینده دار تیم والیبال پیکان به دنبال درگیری با اسماعیل نژاد، بازیکن تیم سایپا الفاظ رکیک و غیر ورزشی را به کار برد که با کارت قرمز داور بازی نیز روبرو شد.

بازیکن جوان پیکان در مقابل چشم اصحاب رسانه الفاظ رکیک را به کار برد و همه منتظر بودند تا این اتفاق که از دید ناظر بازی نیز پنهان نمانده با واکنش کمیته انضباطی و سازمان لیگ همراه گردد. اما یک روز پس از این بازی تنها خبری که درباره واکنش سازمان لیگ بر روی سایت رسمی فدراسیون نهاده شد مربوط به بازی سپاهان و شهداب بود که بازیکن سپاهان به دلیل دریافت کارت قرمز برای توضیحات به کمیته انضباطی فراخوانده شد.

آخرین خبر سایت فدراسیون در سرانجام بازی های هفته هشتم

امیدوار حاتمی پیشکسوت داوری والیبال ایران و ناظر بازی تیم های پیکان و سایپا در خصوص این اتفاق گفت: این موضوع دقیقا به کمیته انضباطی گزارش خواهد شد و اگر کمیته انضباطی صلاح بداند، یلی را به کمیته احضار می نماید.

اما خبری از احضار یلی نشد و تنها خبر پس از سرانجام ملاقاتهای هفته هشتم احضار سهیل کمال آبادی و محرومیت تماشاگران یزدی شد.

این واکنش متناقض سازمان لیگ و کمیته انضباطی این شائبه را به وجود آورده است که آیا بین بازیکنان چهره و ملی پوش با سایر بازیکنان لیگ برتر تفاوتی وجود دارد یا خیر؟ دلیل واکنش متناقض در قبال دو اتفاق مشابه در لیگ برتر والیبال با بازیکنان چیست؟ آیا قرار است بازیکن سالاری را رواج داده و ملی پوشان و چهره ها در سایه امنی نهاده شده و به رفتارها به دور از اخلاق ورزشی ادامه دهند؟

اگر رویه به همین شکل است باید آینده والیبال که یک رشته دانشگاهی است را در سایه سیاه بی اخلاقی ببینیم تا فضای سالن های رقابت های والیبال نیز کم کم آلوده به الفاظ رکیک گردد؟ پیشگیری بهتر از درمان است و نوش دارو پس از مرگ سهراب فایده ای ندارد، بهتر است در مقابل تمام اتفاقات تلخ غیر ورزشی بدون نادیده دریافت نام ورزشکاران یکسان عمل کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 1304

به "سایه سیاه بی اخلاقی بر والیبال، تبعیض کمیته انضباطی بین بازیکنان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه سیاه بی اخلاقی بر والیبال، تبعیض کمیته انضباطی بین بازیکنان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید