سهام عدالت چقدر افت کرد؟

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران، شاخص کل بازار سرمایه افت 0.51 درصدی داشت و سهام عدالت نیز در همین حدود افت کرد. البته سهام عدالت در مقایسه با هفته اول اسفند ماه افت بیشتری داشت.

سهام عدالت چقدر افت کرد؟

سهام عدالت در پایان هفته دوم اسفند ماه تفاوت چندانی با هفته گذشته خود نداشت. بعلاوه شاخص کل بورس کمتر از یک درصد افت داشت در سطح یک میلیون و 281 هزار واحدی به کار خود پایان دارد.

ارزش سبد 532 هزار تومانی در پایان این هفته یعنی 11 اسفند ماه به 11 میلیون و 998 هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت 12 میلیون و 170 هزار تومان ایستاد.

ارزش سبد یک میلیونی نیز در پایان این هفته به 22 میلیون و 601 هزار تومان رسید. ارزش این سبد در هفته گذشته برابر با 22 میلیون و 926 هزار تومان بود.

بعلاوه ارزش سبد 492 هزار تومانی طی روز چهارشنبه و آخرین روز معاملاتی این هفته، به 11 میلیون و 121 هزار تومان رسید. این ازرش در هفته قبل معادل 11 میلیون و 104 هزار تومان بود.

ارزش 60درصد قابل فروش سبد 532هزار تومانی سهام عدالت به 7 میلیون و 199 هزار تومان رسیده است.

چرا سود سهام عدالت هنوز پرداخت نشده است؟

در بهمن ماه سال جاری تصمیم گیری های مربوط به پرداخت سود سهام عدالت سال 99 در جلسه شورای عالی بورس انجام و احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز در سخنانی در پایان همان جلسه اظهار داشت: مجامع عمده شرکت ها در نیمه نخست سال 1400 برگزار گردید. اما سود دارندگان سهان عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم تا به امروز پرداخت نشده است.

وی تاکید نمود: سود این سهام برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیونی هستند، نزدیک به یک میلیون تومان است. اما برای مشمولان دارای سهام 530 هزار تومان حدود 550 هزار تومان سود پرداخت می گردد.

چندی پیش محمد باغستانی، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار پرداخت سود سهام عدالت در هفته سوم اسفند ماه اطلاع داد و اظهار داشت: سال گذشته به علت عدم واریزی سود سهام از سوی شرکت های سرمایه پذیر، سود سهامداران در دو مرحله پرداخت شد. اما سال جاری در کوشش هستیم با همکاری شرکت های سرمایه پذیر همه سودها را یکجا دریافت و در یک مرحله پرداخت کنیم.

پیگیری های ایرنا حاکی است با وجود پیگیری های مستمر سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی، تا به امروز هشت شرکت سود سهام عدالت خود را پرداخت ننموده اند.

آنالیز ها نشان می دهد شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات ایران، گروه مپنا و صنایع سیمان دشستان، هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت ننموده اند و شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز نیز بخشی از سود سهام خود را به حساب سمات واریز نموده اند.

همین موضوع باعث شده است تا شرکت سپرده گذاری مرکزی نتواند سود سهامداران عدالت را در یک مرحله و به صورت کامل، قبل از پایان سال به حساب آنها پرداخت کند.

آخرین اخبار سهام عدالت را در صفحه بورسی خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 14237

به "سهام عدالت چقدر افت کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهام عدالت چقدر افت کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید