طرز تهیه پاپ کورن کاراملی

به گزارش گیگابلاگ، اگر از علاقه مندان به پاپ کورن کاراملی هستید شاید فکر کنید که امکان تهیه آن در منزل وجود ندارد. ولی این طور نیست و فقط با سه ماده اولیه می توانید در خانه پاپ کورن کاراملی تهیه کنید. پاپ کورن یا پفیلا یکی از خوراکی های مفید و لذیذی است که می تواند جایگزین خوراکی های مضری باشد که بچه ها به آن علاقه دارند. پاپ کورن مورد علاقه بزرگ و کوچک است و اگر بتوانید آن را در خانه تهیه کنید، می توانید به راحتی جایگزین خوراکی های مضر کنید. در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه پاپ کورن کاراملی را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه پاپ کورن کاراملی

مواد لازم برای تهیه پاپ کورن کاراملی

  • شکر 200 گرم
  • ذرت 135 گرم
  • روغن 30 میلی لیتر
  • نمک به میزان لازم

طرز تهیه پاپ کورن کاراملی

مرحله اول

برای آغاز میزان دقیق شکر و ذرت را مقدار بگیرید و کنار بگذارید. غیر از شکر و ذرت به 30 میلی لیتر روغن و کمی نمک احتیاج دارید که البته استفاده از نمک اختیاری است. اگر دوست دارید پاپ کورن شما شور باشد، از نمک بهره ببرید.

مرحله دوم

ذرت ها را در ماهیتابه بریزید. این ماهیتابه باید به مقدار ای باشد که ذرت ها کاملا روی آن در یک لایه پهن شوند و روی هم قرار نگیرند. روغن را داخل ماهیتابه بریزید و هم بزنید تا ذرت ها کاملا به روغن آغشته شوند.

مرحله سوم

گاز را روشن کنید و آن را روی حرارت میانه قرار دهید. تقریبا دو دقیقه طول می کشد که ذرت ها آغاز به باز شدن نمایند. ماهیتابه را به تکرار بچرخانید و تکان دهید تا حرارت به طور یکسان به همه ذرت ها برسد و ذرت هایی که بیشتر در معرض حرارت قرار دارند، نسوزند.

مرحله چهارم

وقتی باز شدن ذرت ها تمام شد، شعله را خاموش کنید و درب ماهیتابه را بردارید. ذرت های باز شده را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و دانه های باز نشده را از آن جدا کنید.

مرحله پنجم

ماهیتابه را تمیز کنید و شکر را داخل آن بریزید. آن را روی حرارت میانه قرار دهید. بعد از دو تا سه دقیقه شکر آغاز به آب شدن می نماید و باید هم زدن آن را آغاز کنید. شکر کم کم آب می گردد تا جایی که مایعی طلایی از شکر آب شده خواهید داشت. آن را روی حرارت بگذارید تا جایی که آغاز به جوشیدن و کف کردن کند. در این مرحله شعله را خاموش کنید.

مرحله ششم

شکر کاراملی شده و کف نموده را یک بار دیگر هم بزنید تا هوای داخل آن خارج گردد. آن را روی ذرت بو داده آماده شده بریزید. موقع این کار مراقب باشید چون پاشیدن شکر آب شده روی دست و صورت تان می تواند باعث سوختگی و آسیب گردد.

مرحله هفتم

شکر آب شده و پاپ کورن ها را کاملا با یکدیگر هم بزنید تا یکدست گردد و مایعی زیر ظرف باقی نماند. پاپ کورن را به ظرفی بزرگ تر منتقل کنید و آن ها را از هم جدا کنید و قبل از سرو اجازه دهید که خنک گردد. یا اینکه در یک محفظه درب دار که هوا در آن نفوذ نمی نماید، پاپ کورن آماده شده را نگهداری کنید. اگر دوست دارید پفیلا کاراملی شما نمکی باشد در این مرحله می توانید روی آن نمک بپاشید.

نکات

  • اگر پاپ کورن شما سفت شد، ممکن است به چند علت باشد:
  • کافی نبودن روغن:

    روغن مثل یک سد محافظ در برابر دانه ذرت عمل می نماید و باعث حفظ بافت نهایی آن می گردد. وقتی روغن کمی بهره ببرید، دانه های ذرت به خوبی با روغن آغشته نمی شوند. استفاده از روغن زیاد هم در نهایت باعث چرب شدن بیش از حد و نرم شدن ذرت می گردد. برای اینکه پفیلا سفت نگردد، به مقدار ای روغن بریزید که روی ذرت ها به روغن آغشته گردد و روغنی اضافی در ظرف باقی نماند. دانه ها نباید در روغن غوطه ور باشند.

  • کافی نبودن حرارت:اگر حرارت به طور یکنواخت به همه دانه ها نرسد، قسمتی از آن می سوزد. حرارت کم یا خیلی زیاد، مانع از باز شدن کامل و صحیح ذرت می گردد یا اگر باز گردد، زیاد پف نمی نماید. به همین علت سفت می گردد. موقع درست کردن ذرت بو داده، دقت کنید که حرارت میانه باشد و یکسان به همه دانه ها برسد.
  • عدم کنترل بخارهر کدام از دانه های ذرت که باز می گردد، بخاری در ظرف ایجاد می نماید. جمع شدن بخار در ظرف باعث می گردد که ذرت های باز شده، این رطوبت را جذب نمایند و سفت یا آدامسی شوند. اطمینان حاصل کنید که بخار حاصل از باز شدن ذرت ها، از ظرف خارج می گردد.
  • کیفیت ذرتیکی از عوامل مهم در باز شدن صحیح ذرت، کیفیت خود ذرت است. ذرت به مرور زمان رطوبت اولیه خود را از دست می دهد که باعث می گردد به خوبی باز نگردد و نتیجه نهایی، پاپ کورنی سفت باشد که طعم خوبی هم ندارد. همواره از برترین و تازه ترین دانه های ذرت برای درست کردن پفیلا بهره ببرید.
  • چطور پفیلا را در ماکروویو درست کنیم؟برای این کار باید کاسه ای آماده کنید که قابلیت گذاشتن در مایکرویو داشته باشد و به مقدار ای ظرفیت داشته باشد که ذرت های باز شده در آن جا گردد. روی آن باید دربی بگذاری که محفظه ای برای خروج بخار داشته باشد.

    ذرت، نمک و روغن را داخل کاسه بریزید و آن را هم بزنید تا دانه های ذرت به خوبی با نمک و روغن آغشته شوند. به مدت 3 تا 4 دقیقه آن را در دمای بالای مایکروویو قرار دهید. البته این زمان بندی به کاسه، ذرت و مایکروویو بستگی دارد که با آزمون و خطا زمان دقیق آن به دست می آید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 16275

به "طرز تهیه پاپ کورن کاراملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پاپ کورن کاراملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید