طرز تهیه کوکو سیب زمینی؛ در کم ترین زمان ممکن

به گزارش گیگابلاگ، کوکو سیب زمینی یکی از راحت ترین غذاها برای وقت هایی است که زمان کافی نداریم. پس دست به کار شوید تا دیر نشده!

طرز تهیه کوکو سیب زمینی؛ در کم ترین زمان ممکن

به گزارش خبرنگاران، کوکو سیب زمینی یکی از راحت ترین غذاها برای وقت هایی است که زمان کافی نداریم. پس دست به کار شوید تا دیر نشده!

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی:

پیاز عظیم: 1 عددتخم مرغ: 3 عددروغن مایع: به اندازه کافیسیب زمینی متوسط: 5 عددشوید خشک: 1 قاشق غذاخورینمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به اندازه کافی

طرز تهیه و دستور پخت کوکو سیب زمینی:

1. ابتدا سیب زمینی ها را بشویید سپس داخل یک قابلمه مناسب بریزید. در ادامه چند لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید و سیب زمینی ها به مدت 30 دقیقه در آب جوش بمانند تا آبپز شوند.

2. پس از اینکه سیب زمینی ها آب پز شدند اجازه دهید کمی خنک شوند سپس پوست شان را جدا کنید. در ادامه سیب زمینی ها را با رنده عظیم رنده کنید یا با گوشت کوب بکوبید سپس داخل یک کاسه جادار و مناسب بریزید.

3. در مرحله بعدی پیاز را پوست بگیرید و به صورت جداگانه رنده کنید سپس با فشار دست آب اضافی پیاز را بگیرید و آنرا به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید. در مرحله بعدی تخم مرغ ها را داخل یک کاسه جداگانه بشکنید و خوب هم بزنید.

4. سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه کنید. اضافه کردن شوید خشک اختیاری است در صورتی که می خواهید شوید خشک اضافه کنید آن را به تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست گردد.

5. در مرحله بعدی تخم مرغ را به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست و منسجم شوند. حالا مایه کوکو آماده است و در مرحله بعد باید آن را سرخ کنید، برای این منظور یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید.

6. مقداری روغن داخل تابه بریزید و اجازه دهید روغن داغ گردد. پس از اینکه روغن داغ شد مقداری از مایه کوکو بردارید و به آن شکل دهید سپس در روغن بیندازید. می توانید از قالب های مخصوص هم برای یکدست شدن کوکوها بهره ببرید.

7. پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد آنها را برگردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ گردد. کوکو سیب زمینی را می توانید به صورت قالبی هم سرخ کنید. پس از اینکه کوکوها آماده شد آنها را به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و نان سرو کنید.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 6427

به "طرز تهیه کوکو سیب زمینی؛ در کم ترین زمان ممکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکو سیب زمینی؛ در کم ترین زمان ممکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید