عربستان: راهکار سیاسی تنها راه برای حل بحران سوریه است

به گزارش گیگابلاگ، وزیر امور خارجه عربستان گفت که راه حل سیاسی تنها راه برای حل بحران سوریه مطابق با قطعنامه 2254 سازمان ملل و قطعنامه های بین المللی مرتبط است.

عربستان: راهکار سیاسی تنها راه برای حل بحران سوریه است

به نقل از خبرگزاری واس، فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر امور خارجه عربستان در نشست وزارتی درباره سوریه در رم ، مرکز ایتالیا بر اهمیت اجماع بین المللی برای جلوگیری از رنج بیشتر مردم سوریه و دستیابی به راه حلی برای بحران گذرگاه های مرزی به نحوی که ضامن رسیدن کمک های بین المللی به دست کسانی که مستحق آن هستند ، باشد تاکید کرد.

وی خواستار سیاسی نکردن مساله انسانی در سوریه و عدم اهمال در تامین نیازهای بشرمحبت آمیز مردم سوریه شد.

فیصل بن فرحان افزود: فقدان اراده بین المللی موثر برای حل بحران سوریه به ایجاد فرصت برای برخی از طرفها جهت اجرای پروژه های توسعه طلبانه، فرقه ای و جمعیتی خود با هدف تغییر هویت سوریه کمک کرد؛ موضوعی که منجر به طولانی شدن بحران سوریه و تاثیراتش بر منطقه و جهان شد.

وی در انتها سخنان خود، بر اهمیت اتحاد تلاش ها برای از سرگیری فرایند مذاکره ، پشتیبانی از تلاش های سازمان ملل و فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در این زمینه و ارائه کلیه پشتیبانی های لازم تأکید کرد.

نشست رم با حضور 19 کشور شامل آمریکا، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، مصر، کانادا، یونان، عراق، آلمان، ایرلند، ژاپن، اردن، لبنان، لهستان، نروژ، قطر، عربستان، ترکیه وامارات و هم نمایندگان اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب حول محور سوریه برگزار گشت و این کشورها خواستار آتش بس در کل خاک سوریه و ورود کمک های انسان محبت آمیز بدون هیچ گونه موانعی شدند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9873

به "عربستان: راهکار سیاسی تنها راه برای حل بحران سوریه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان: راهکار سیاسی تنها راه برای حل بحران سوریه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید