عملیات حمله انتحاری به پایگاه ارتش ملی افغانستان باخت

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یحیی علوی سخنگوی ارتش افغانستان با صدور یک بیانیه بیان کرد که یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در یک پایگاه ارتش ملی افغانستان در استان جنوبی قندهار منفجر شد.

عملیات حمله انتحاری به پایگاه ارتش ملی افغانستان باخت

علوی در این بیانیه اضافه کرد که این انفجار در یکی از بخشهای غربی این استان و در شامگاه شنبه رخ داد.

طبق بیانیه علوی، یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده با هدف حمله به پایگاه ارتش ملی افغانستان آماده شده بود، اما به دلیل آنکه نیروهای نظامی حوالی ساعت 8 شامگاه شنبه آن را متوقف نموده و به سوی آن شلیک کردند، منفجر شد و در نتیجه از رسیدن به محل موردنظر (در پایگاه ارتش ملی افغانستان) بازماند.

سخنگوی ارتش ملی افغانستان گفت که در اثر این انفجار هیچکدام از نیروهای ارتش ملی افغانستان کشته و یا زخمی نشدند، با این حال یک منبع محلی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که این انفجار تلفاتی داشته است. بنا به گفته این منبع محلی، پنج نیروی ارتش ملی افغانستان کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

در اواخر ماه میلادی گذشته، زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در جریان گفتگوهای صلح در دوحه قطر خواهان کاهش خشونت ها در افغانستان شد.

لازم به ذکر است که درگیریهای خشونت بار و انفجار بمب در افغانستان به رغم برگزاری گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 6171

به "عملیات حمله انتحاری به پایگاه ارتش ملی افغانستان باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات حمله انتحاری به پایگاه ارتش ملی افغانستان باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید