غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه توکیو 2019

به گزارش گیگابلاگ، نمایشگاه خودرو توکیو را می توان یکی از مهم ترین نمایشگاه های خودرو آسیا دانست که به صورت سالانه غول های خودروسازی جهان جدیدترین محصولات خود را در آن به نمایش می گذارند.

غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه توکیو 2019

نمایشگاه خودرو توکیو 2019 به عنوان بهترین نمایشگاه خودرو آسیا میزبان شرکت های بزرگی، چون تویوتا، لکسوس، نیسان و مزدا بود که در ادامه با بهترین خودرو های این نمایشگاه آشنا می شویم.

نمایشگاه خودرو توکیو را می توان یکی از مهم ترین نمایشگاه های خودرو آسیا دانست که به صورت سالانه غول های خودروسازی جهان جدیدترین محصولات خود را در آن به نمایش می گذارند.

در نمایشگاه خودرو توکیو 2019 شاهد معرفی انواع مختلفی از خودرو ها شامل خودرو های کوچک، خودرو های کانسپت، کاسنپت هایی به شکل مدل های کلاسیک و همچنین خودرو های الکتریکی بودیم.

نمایشگاه های خودرو آسیا رویه متفاوتی با نمایشگاه های آمریکا دارند؛ چراکه در آسیا اکثر خودروسازان بر روی معرفی خودرو های الکتریکی، پلاگین هیبریدی و کم مصرف تمرکز دارند. در این نمایشگاه برند های معروفی، چون تویوتا، لکسوس، میتسوبیشی، مزدا، نیسان، لکسوس و سوبارو حضور فعال داشتند. در ادامه شما را با بهترین خودرو های نمایشگاه خودرو توکیو 2019 آشنا می کنیم.

1. تویوتا میرای

شرکت تویوتا در این نمایشگاه از کانسپت تویوتا میرای رونمایی کرد که به خودرو لکسوس LS شبیه بوده و به دلیل ویژگی های خاصی که در آن به کار رفته است، بسیار جذاب به نظر می رسد. در کابین این خودرو شاهد کیفیت بالای متریال استفاده شده هستیم. این خودرو از طراحی بدنه جذاب، کابین با کیفیت، مدرن و موتور هیدروژنی سلول سوختی بهره می برد که همین موارد آن را منحصربه فرد کرده است.

طبق اعلام تویوتا مدل تولیدی این خودرو به کانسپت آن شباهت زیادی خواهد داشت. این خودرو از رینگ های 20 اینچی بهره می برد و با توجه به اینکه مدل تولیدی حدود 70 تا 80 درصد مشابه مدل کانسپت خواهد بود، قطعا یک خودرو تکامل یافته برای این نسل تاریخ صنعت خودرو محسوب می شود.

2. میتسوبیشی Mi-Tech

بدون شک مدل کانسپت با مدل تولیدی یک محصول تفاوت های زیادی دارد، اما میتسوبیشی Mi-Tech این سوال را مطرح می کند که یک خودرو آفرود الکتریکی دارای چه ساختاری خواهد بود؟ در این خصوص شرکت ژاپنی میتسوبیشی مطرح کرد این مدل مفهومی به کمک موتور الکتریکی و بدون صدای خود برای علاقه مندان به طبیعت گردی که می خواهند بدون هیچ سروصدایی به دل طبیعت بزنند بسیار مناسب خواهد بود.

این خودرو از موتور های الکتریکی با گشتاور بالا بهره می برد و کنترل دقیق تری را نسبت به موتور های دیزلی ارائه می دهد. این خودرو دارای قابلیت های آفرودی زیادی است و به کمک موتور الکتریکی خود و طراحی شبیه جیپ تجربه بسیار هیجان انگیزی را برای سرنشینان به همراه خواهد داشت. طبق اعلام میتسوبیشی این خودرو در جاده های آسفالت نیز قادر است کیفیت سواری فوق العاده ای را ارائه دهد.

3. هوندا فیت

طراحان هوندا در محصول فیت قصد داشتند با استفاده از ستون های جلو برای راننده و سرنشینان سطح دید وسیعی را ارائه دهند. این نوع طراحی ستون ها به همراه قسمت شیشه ای آن باعث شده است که طراحی جلوی این خودرو بسیار جذاب باشد. در این کلاس بدون شک هوندا فیت می تواند با ظاهر زیبای خود نگاه بسکمک از مشتریان را به خود جلب کند.

البته از آنجایی که در بازار آمریکا میزان فروش و جذابیت خودرو های شاسی بلند و تراک رو به افزایش است و همچنین خودرو های کوچک دیگر محبوبیت گذشته را ندارند، از این رو هوندا فیت در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد. شرکت هوندا در نمایشگاه خودرو توکیو 2019 از 5 مدل و تریم مختلف هوندا فیت پرده برداشت.

این خودرو در آسیا و اروپا عرضه می شود که البته عرضه مدل اسپرت و کراس استار نیز به بازار آمریکا محتمل است. گفتنی است شرکت هوندا در طراحی کابین این تریم از مواد اولیه ضد آب استفاده کرده است.

4. تویوتا E-Racer

شرکت ژاپنی تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو 2019 از کانسپت دیگری با نام E-Racer پرده برداشت که دارای ظاهری بسیار خشن تر از تویوتا میرا است. این خودرو نماد جدیدی از خودرو های الکتریکی محسوب می شود که دارای طراحی شبیه خودرو های مسابقه ای بوده و سرنشینان به کمک عینک های واقعیت افزوده می توانند رانندگی داخل پیست را تجربه کنند.

شرکت تویوتا در حال حاضر برنامه ای برای تولید این خودرو ندارد و فقط پیش نمایشی از خودرو های آینده تویوتا محسوب می شود.

5. نیسان آریا

شرکت نیسان با تولید هاچ بک الکتریکی لیف توانست به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند و حالا قصد دارد این موفقیت را با طراحی و تولید یک شاسی بلند الکتریکی تجربه کند. نیسان آریا یک کانسپت مدرن و آینده نگرانه است. البته این خودرو دارای آینه های واقعی بوده و رینگ های آن نیز در اندازه عادی هستند.

در این خودرو طراحان در بدنه و کابین از تزئینات مسی رنگ استفاده کرده اند که ظاهر جذابی را به وجود آورده است. از سایر تکنولوژی های این خودرو می توان به سیستم اطلاعات سرگرمی پرو پایلوت 2.0 شرکت نیسان و سیستم های کمک راننده متعدد آن اشاره کرد. این کانسپت فعلا تولید نخواهد شد، اما انتظار می رود طی چند سال آینده به مرحله تولید برسد.

6. سوزوکی واکو اسپو

سوزوکی واکو اسپ یک کانسپت اسپرت با ظاهری کلاسیک است که ظاهر خودرو های دهه 70 و 80 میلادی را تداعی می کند. این خودرو در کنار ظاهر کلاسیک از تکنولوژی های مدرنی بهره می برد که ترکیب این موارد بسیار فوق العاده خواهد بود. این کوپه کوچک از موتور پلاگین هیبریدی بهره می برد و بر روی گلگیر های آن مجموعه ای از دوربین ها دیده می شود که وظیفه آینه ها را نیز بر عهده دارند.

7. دایهاتسو وای وای

دایهاتسو وای وای در واقع مدل ژاپنی فولکس واگن میکروباس محسوب می شود که در نمایشگاه خودرو توکیو 2019 توانست نگاه بسکمک از افراد را به خاطر ظاهر جالب خود جلب کند. این خودرو از لاستیک هایی با دیواره سفید، صندلی های جذاب با ویژگی تا شدن و پانل های سقف پارچه ای تاشو بهره می برد که آن را به یک خودرو 6 سرنشین کوچک بسیار جالب تبدیل کرده است.

عدم وجود ستون دوم میان در های کشویی جلو و عقب این خودرو جزو نکات مهم آن محسوب می شود که در جذابیت آن نقش زیادی داشته است. در این خودرو استفاده از دو رنگ سفید و آبی در بدنه و کابین به جذابیت آن افزوده است.

8. دایهاتسو واکو واکو

دایهاتسو واکو واکو یک مینی کراس اوور محسوب می شود که می تواند برای راننده و سرنشین تجربه سواری جذابی را ارائه کند. کابین این خودرو دارای طراحی ویژه ای بوده که از بخش های آن می توان به این موضوع اشاره کرد که داخل سقف آن یک محفظه نگهداری اشیا در نظر گرفته شده است.

در عقب این خودرو نیز شاهد طراحی دو تکه هستیم که در زمان باز شدن قسمت عقب به یک پله برای رفتن به سقف خودرو تبدیل می شود. داخل کابین این خودرو نیز طراحان از رنگ نارنجی روشن به میزان زیادی استفاده کردند.

9. سوزوکی جیمنی

هرچند سوزوکی جیمنی یک خودرو جدید محسوب نمی شود، اما اگر این خودرو را در ظاهر یک مدل آفرود ببینید، بسیار فوق العاده خواهد بود. این خودرو یک نسخه آفرود با ساختار اتاق بر روی شاسی است که دارای اکسل لایو جلو و عقب بوده و از گیربکس دستی 5 سرعت استاندارد و سیستم دو دیفرانسیل بهره می برد.

شرکت سوزوکی در این نمایشگاه مدل جیمنی سیرا را هم معرفی کرد که مدل صادراتی این خودرو به شمار می رود و از یک موتور 4 سیلندر خطی با توانایی تولید قدرت 100 اسب بخار برخوردار است. قیمت جیمنی در بازار خودرو ژاپن از کمتر از 20 هزار دلار آغاز خواهد شد.

10. نمونه اولیه سوبارو لوروگ (Levrog)

شرکت سوبارو نسل دوم استیشن سوبارو لوروگ را تحت عنوان مدل اولیه خود در نمایشگاه خودرو توکیو 2019 معرفی کرد. این خودرو به بازار آمریکا عرضه نخواهد شد. طراحان برای بخش جلوی این خودرو از نسل جدید WRX استفاده خواهند کرد. این خودرو از یک موتور توربو جدید بهره می برد و نسل جدید لوروگ از مدل جدید مجموعه سیستم های کمک راننده EyeSight برخوردار خواهد بود تا به واسطه آن قابلیت رانندگی نیمه خودران در ژاپن امکان پذیر شود.

11. بی ام و آلپینا B. 3

در این نمایشگاه شاهد معرفی بی ام و آلپینا B. 3 بودیم. این خودرو دارای قدرتی برابر با 462 اسب بخار بوده و قادر است ظرف مدت 3.8 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 302 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربو دوقلو این خودرو از یک گیربکس 8 سرعت اتوماتیک ZF برای انتقال نیرو به چرخ ها استفاده می کند.

همچنین بی ام و آلپینا B. 3 از سیستم دو دیفرانسیل xDrive بی ام و نیز بهره می برد. در کابین شاهد چرم دست دوز لاوالینا، نشان های فلزی روی کفپوش ها و پادری های آلپینا هستیم. این خودرو از سال 2020 به بازار های اروپا عرضه خواهد شد.

12. کانسپت لکسوس LF-30

کانسپت لکسوس LF-30 توسط شرکت ژاپنی لکسوس در این نمایشگاه معرفی شد که به عنوان پیش نمایشی از خودرو های این خودروساز در سال 2030 محسوب می شود. این کانسپت از 4 موتور الکتریکی برای هر چرخ بهره می برد و راننده قادر است حالت های رانندگی دیفرانسیل جلو، عقب یا دو دیفرانسیل را بر اساس نیاز خود انتخاب کند. به کمک باتری هایی که در زیر کف خودرو نصب شده اند، مرکز ثقل این کانسپت نیز بسیار پایین است. برای این خودرو ویژگی خودران و یک پهباد پشتیبان نیز در نظر گرفته شده است.

کابین کانسپت لکسوس LF-30 از یک کاکپیت متمرکز بر روی راننده با نام تازونا برخوردار است که به جای دکمه های عادی از کنترل اشاره ای استفاده کرده و از واقعیت مجازی بهره می برد. طراحی صندلی سرنشین جلو همانند صندلی های فرست کلاس هواپیما بوده و سرنشین از صفحه نمایش ویژه خود با ویژگی کنترل اشاره ای برخوردار است. در بالای سرنشین عقب یک سقف شیشه ای در نظر گرفته شده است که می تواند با فناوری واقعیت مجازی سرگرم شود.

کلیه صندلی ها از اسپیکر های نصب شده در پشت سری ها بهره می برند و برای آن ها تکنولوژی حذف صدا های مزاحم نیز در نظر گرفته شده است. لکسوس برای طراحی و ساخت کابین از مواد اولیه بازیافتی استفاده کرده است. طبق ادعای لکسوس، این خودرو قادر است ظرف مدت 3.8 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر برسد. این خودرو در سال 2030 به بازار عرضه خواهد شد.

13. کانسپت سوزوکی هاستلر

کانسپت سوزوکی هاستلر را باید نسخه آفرود شاسی بلند هاستلر دانست. در طراحی این خودرو از شاسی بلند جیمنی الهام گرفته شده است و این شباهت در بخش هایی، چون طراحی سقف تیره، گلگیر ها و ارتفاع سواری بالا این خودرو کاملا دیده می شود.

کابین این خودرو دارای طراحی ساده بوده و روی داشبورد نیز سه صفحه قرار گرفته است که با فاصله های یکسان کنار هم نصب شده اند. صفحه پشت فرمان دارای سرعت سنج بزرگ و یک صفحه نمایش دیجیتال کوچک برای نمایش اطلاعات خودرو است. صفحه مرکزی نیز از یک صفحه نمایش لمسی بزرگ بهره می برد.

14. کانسپت نیسان IMk

کانسپت نیسان IMk یک خودرو الکتریکی جذاب است که نگاه بسکمک از بازدیدکنندگان این نمایشگاه را به خود جلب کرده است. این کانسپت کوچک دارای ارتفاع بلندی بوده و از فضای کابین بسیار خوبی بهره می برد. البته جزئیات زیادی از این کانسپت توسط نیسان منتشر نشده است و باید تا انتشار اطلاعات رسمی منتظر بمانیم.

15. مزدا MX-30

مزدا MX-30 به عنوان اولین خودرو باتری الکتریکی این خودروساز محسوب می شود. این خودرو دارای قدرتی برابر با 141 اسب بخار بوده و نیروی خود را از طریق یک مجموعه باتری 35.5 کیلووات ساعتی تامین می کند و قادر به پیمایش 200 کیلومتر است. این خودرو احتمالا از سال 2021 میلادی به بازار عرضه می شود و می توان برای آن قیمتی حدود 30 هزار پوند را پیش بینی کرد.

این خودرو به دلیل پلتفرم ویژه خود می تواند با موتور های مختلفی به بازار عرضه شود. از این رو برای این خودرو یک مدل مجهز به موتور روتوری و یک موتور الکتریکی نیز در نظر گرفته شده است. البته عرضه مزدا ام ایکس 30 به شکل یک نسخه هیبریدی با باتری کوچک تر و باک بزرگ تر نیز محتمل است.

16. کانسپت سوزوکی هاناره

کانسپت سوزوکی هاناره یک محصول مخصوص خانواده ها محسوب می شود و برای آن دسته از خانواده هایی که خواهان خرید یک ون با فضایی همانند سالن پذیرایی خانه هستند، این خودرو را پیشنهاد می کنیم. در کابین این خودرو صندلی وجود ندارد و کنترل همه چیز توسط یک صفحه نمایش بزرگ صورت می پذیرد.

این خودرو همچنین پیش نمایشی از نسل آینده خودرو های تمام خودران محسوب می شود که به معنای واقعی کلمه در آن ردیف جلو و عقب صندلی ها حذف شده است. این خودرو با فناوری های مدرن، ظاهر جذاب و کابین ویژه خود توانسته است نگاه بازدیدکنندگان زیادی را در نمایشگاه خودرو توکیو 2019 به خود جلب کند.

17. کانسپت میتسوبیشی Super Height K-Wagon

کانسپت میتسوبیشی Super Height K-Wagon یکی دیگر از محصولات میتسوبیشی در این نمایشگاه بود که این کانسپت نیز توانست نگاه بسکمک را به خود معطوف سازد. این خودرو دارای طرحی همانند یک جعبه بزرگ است که چرخ های کوچک آن در 4 گوشه آن خودنمایی می کنند. این خودرو نیز از فضای کابین بسیار خوبی بهره می برد و برای خانواده ها یک گزینه مناسب است.

18. نسخه ویژه سوبارو WRX STI EJ 20

نسخه ویژه سوبارو WRX STI EJ 20 به افتخار موتور مشهور 2 لیتری 4 سیلندر توربو EJ 20 که سوبارو روی محصولات مختلفی از آن استفاده کرده است، تولید شده است. این خودرو ویژه از رینگ های 19 اینچی طلایی BBS و نماد های خاص بر روی بدنه بهره می برد. همچنین سوبارو این محصول را به تعداد محدود تولید خواهد کرد.

19. تویوتا کوپن GR اسپرت

تویوتا کوپن GR اسپرت توسط شرکت دایهاتسو طراحی شده است که به عنوان زیرمجموعه غول خودروسازی تویوتا محسوب می شود. این خودرو دارای ظرفیت 2 سرنشین بوده و از سقف تاشو بهره می برد. این محصول قادر است تجربه رانندگی بسیار پویا را برای راننده فراهم کند. کیفیت سواری و هندلینگ این خودرو نیز به دلیل تغییراتی، چون افزایش میزان سختی بدنه، تیونینگ مجدد شاسی و افزودن بخش هایی، چون میل موج گیر مسابقه ای جلو افزایش پیدا کرده است.

20. کانسپت تویوتا LQ

شرکت خودروسازی تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو 2019 بسیار خوش درخشیده و محصولات متعددی را به نمایش درآورده است. کانسپت تویوتا LQ یکی از همین محصولات محسوب می شود که طبق اعلام تویوتا در سال 2020 برای ورود به بازار آماده خواهد شد. این کانسپت بر اساس مدل Concept-i طراحی شده است که در سال 2017 تویوتا آن را معرفی کرده بود.

این خودرو از سیستم خودران سطح 4 بهره می برد و بدون دخالت انسان قادر به رانندگی است. هنگامی که سیستم خودران در این خودرو فعال شود، هوش مصنوعی Yui قادر است در کنار اینکه به راننده نوع موسیقی را پیشنهاد دهد، هنگامی که راننده باید کنترل خودرو را بر عهده بگیرد، او را آگاه می کند.

منبع: z4car

ترجمه: حسین مرادی

منبع: فرادید
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 1302

به "غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه توکیو 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه توکیو 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید