قطعی برق و کارهایی که هنگام گیر کردن در آسانسور باید انجام دهید

به گزارش گیگابلاگ، رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: هنگام گیر کردن در آسانسور از تمام شدن اکسیژن و خفه شدن نترسید.

قطعی برق و کارهایی که هنگام گیر کردن در آسانسور باید انجام دهید

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، مهدی حمیدی، رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: مهم ترین نکته هنگام گیر کردن در آسانسور این است که خونسردی خود را حفظ کنید، البته این توصیه ای بی پایه و اساس نیست، زیرا وقتی که در آسانسور گیر نموده اید چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.

حمیدی اضافه نمود: اگر می ترسید اکسیژن تمام گردد و خفه شوید ترستان بی فایده است، زیرا دیوار های کابین آسانسور در مقابل هوا به طور کامل ایزوله نیست، این یعنی که هوا مطمئنا راهش را به کابین پیدا می نماید و هرگز با مشکل کمبود اکسیژن رو به رو نمی شوید.

او بیان نمود: سیستم ترمز اضطراری آسانسور سیستمی مکانیکی است و از کار نخواهد افتاد و سیم بکسل هایی که جابه جایی آسانسور را امکان پذیر می نمایند بسیار محکم هستند، زیرا هنگام طراحی این سیم ها ضرایب اطمینان بالایی برایشان در نظر گرفته می گردد و امکان پاره شدنشان چیزی نزدیک به صفر است.

این کارشناس ادامه داد: سیستم روشنایی بیشتر آسانسور ها موقع گیر کردن نیز همچنان کار می نماید، حتی اگر جریان برق قطع شده باشد.

حمیدی اضافه نمود: هنگام گیر کردن در آسانسور از تمام شدن اکسیژن و خفه شدن نترسید! چون دیوار های کابین در مقابل هوا کاملا ایزوله نیستند. پس آرامش خودتان را حفظ کنید و اگر افراد دیگری هم در آسانسور با شما هستند و ترسیده اند، با دلیل و منطق آرامشان کنید.

او گفت: برخی از آسانسور ها تلفن اضطراری دارند و می توانید از آن بهره ببرید، بقیه آسانسور ها زنگ خطر دارند که با فشردن آن در کل ساختمان صدای زنگ پیچیده و اهالی را آگاه می نماید.

حمیدی خاطر نشان کرد: هنگام گیر کردن در آسانسور سعی کنید باتری گوشی تان را الکی هدر ندهید تا اگر احتیاج به تماس با بیرون داشتید به کمبود باتری بر نخورید، به هیچ وجه سعی نکنید از داخل در ها را به زور باز کنید یا خودتان را از دریچه فوقانی آسانسور بیرون بکشید.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9416

به "قطعی برق و کارهایی که هنگام گیر کردن در آسانسور باید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعی برق و کارهایی که هنگام گیر کردن در آسانسور باید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید