قیمت تیگو هشت پرو هم قیمت لندکروز ، آیا خودرو نو مدیران خودرو ارزش خرید دارد؟

به گزارش گیگابلاگ، تیگو هشت پرو لوکس ترین محصول مدیران خودرو است که تحت برند فونیکس وارد بازار ایران خواهد شد. بر اساس اعلام بعضی از منابع مطلع، این شاسی بلند با قیمت بیش یک میلیارد و 750 میلیون تومان به فروش خواهد رسید. این قیمت هم میزان قیمت یک خودرو شاسی بلند ژاپنی لوکس در بازار جهانی است. اما آیا محصول لوکس مدیران خودرو ارزش خرید دارد؟

قیمت تیگو هشت پرو هم قیمت لندکروز ، آیا خودرو نو مدیران خودرو ارزش خرید دارد؟

خبرنگاران - مهدی درفشی: تیگو هشت پرو از جمله محصولات نو مدیران خودرو است که فارغ از برند چری و با برند نو فونیکس وارد بازار ایران خواهد شد. محصول پرمیوم فونیکس، می خواهد تا نقش یک شاسی بلند پرچمدار را در بازار محدود و بسته کشور بازی کند. اگر چه هنوز هم در بازار کشور، رقبای قدری برای تیگو هشت پرو وجود دارد.

تیگو هشت پرو در ایران گران تر از سایر کشورها؟

نمایندگی رسمی چری در قطر، قیمت پایه تیگو هشت پرو را 87 هزار ریال معادل 672 میلیون و 510 هزار تومان گفت. نسخه عرضه شده در قطر، به پیشرانه 1.6 لیتری TGDI، صفحه نمایشگر 12.3 اینچی، هفت جایگاه و رینگ های آلومینیومی 18 اینچی مجهز است.

در بحرین نیز تیگو هشت پرو مدل 2022 با سه تیپ Comfort، Flagship و Intelligent عرضه می گردد. تیپ کامفورت، مقرون به صرفه ترین نسخه عرضه شده در بازار بحرین است که هفت هزار و 820 دینار بحرین معادل 575 میلیون و 473 هزار و 800 تومان قیمت دارد. تیپ Intelligent نیز گران ترین نسخه موجود از تیگو هشت پرو در بازار بحرین است که با قیمت 9 هزار 620 دینار بحرین معادل 707 میلیون 935 هزار و 800 تومان عرضه می گردد.

اگر گران ترین تیپ از تیگو هشت پرو را به عنوان معیاری برای مقایسه با نمونه عرضه شده در ایران درنظر بگیریم، این خودرو با بیش از دو برابر قیمت نسبت به سایر بازارهای اطراف در ایران به فروش خواهد رسید.

با تیگو هشت پرو آشنا شوید

فونیکس تیگو هشت پرو در سگمنت شاسی بلندهای میانه قرار می گیرد و روی پلتفرم T1X ساخته شده است. این خودرو، بزرگترین و لوکس ترین عضو از خانواده تیگو محسوب می گردد و گنجایش هفت سرنشین را دارد. البته جایگاه های ردیف سوم برای بچه ها مناسب تر هستند. در صورت استفاده از جایگاه های ردیف سوم، فضای باری کمتر از پژو 206 در دسترس خواهید داشت. اما با خواباندن جایگاه های ردیف سوم، ظرفیت فضای بار به حدود هزار و 200 لیتر خواهد رسید. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 1745×1860×4722 میلی متر است. فاصله بین دو محور تیگو8 پرو 2710 میلی متر است.

قیمت تیگو هشت پرو

طراحی تیگو هشت پرو چگونه است؟

بیش از یک دهه قبل، مدیران خودرو عرضه مدل 110 را به بازار ایران شروع کرد. حقیقتا انتظار نمی رفت که شرکت سازنده، روزی از مدل 110 یا QQ به تیگو هشت پرو برسد. بدون اغراق، تیگو هشت پرو زیباست. در نمای جلو، چراغ های ال ای دی هوشمند و جلو پنجره ماتریسی بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می نمایند و نمایی لوکس به جلوی این خودرو بخشیده اند.

چراغ های جلو از نوع AFS هستند و با توجه به چرخش فرمان، راستا نور دهی آن ها تغییر می نماید. چراغ های راهنمای تیگوهشت پرو نیز داینامیک هستند. در طرفین سپر جلو مه شکن های خطی تعبیه شده است. روی سپر جلو نیز سنسور پارک و دوربین جلو نیز قرار گرفته است.

نمای جانبی

در نمای جانبی، بیش از هر چیز، طول حدود پنج متری خودرو به چشم می آید. معین است که با یک خودروی نسبتا بزرگ و البته شاسی بلند طرف هستیم! رینگ های 19 اینچی با ترکیب کروم و رنگ مشکی، خودنمایی می نمایند. روی گلگیر جلو، عبارت T-GDI درج شده است. معین است که پیشرانه به سیستم پاشش سوخت مستقیم مجهز است.

نمای عقب

همچون نمای جلو، در نمای عقب نیز چراغ های تیگو هشت پرو رخ نمایی می نمایند. در پایین سپر نیز دیفیوزر نصب شده است. در طرفین دیفیوزر نیز خروجی های اگزوز قرار گرفتند. تیگو هشت پرو از معدود خودروهایی است که خروجی اگزوز آن با قاب پلاستیکی پوشانده نشده است.

پیشرانه تیگوهشت پرو

یکی از مثبت ترین نکات محصول نو مدیران خودرو معطوف به این بخش است. در این خودرو خبری از پیشرانه 1.5 لیتری توربو 147 اسب بخاری و گیربکس CVT نیست. تیگو هشت پرو به پیشرانه 1.6 لیتری توربو با حداکثر قدرت 197 اسب بخار و حداکثر گشتاور 290 نیوتن متر مجهز است. نیروی موتور به واسطه اتصال به جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به محور جلو منتقل می گردد . این پیشرانه از نسل سوم خانواده ATECO است و در سال 2019، توانست در لیست ده پیشرانه برتر بازار چین، قرار گیرد.

تست و آنالیز

در نگاه اول، ظاهر تیگو هشت پرو اغوا نماینده است. طراحی کابین نیز چشم نواز است. اگر چه، برای نگارنده پیشرفت فنی این عضو از خانواده تیگو اهمیت بیشتری دارد. همانطور که گفتیم، پیشرانه این خودرو 1.6 لیتر حجم دارد و به توربوشارژر مجهز است. جعبه دنده نیز از نوع اتوماتیک دو کلاچه است و قابلیت ایجاد هفت دنده را در حالت تیپ ترونیک دارد. دیگر از آن پیشرانه قبلی و زوزه های گیربکس CVT خبری نیست. هماهنگی پیشرانه و گیربکس رضایت بخش است و آن ها تاخیر چندانی ندارند.

تیگو هشت پرو در درگ با هیوندای سانتافه در 400 متر، توانست پیروز میدان گردد. هیوندای سانتافه تنها 1.5 ثانیه شانس جلو افتادن داشت و پس از برطرف تاخیر توربو، نگارنده حین شتاب گیری به این نکته رسیدم که نمای سانتافه از آینه های تیگو هشت پرو زیباست! عملکرد سیستم ترمز این خودرو پس از شتاب گیری ناگهانی، مناسب است. با وجود انجام شدن تست های متعدد و داغ شدن کالیپرها، باز هم عملکرد ترمز در پیست مناسب بود .

تیگو هشت پرو یک خودروی لوکس است و نمی توان ایراد خاصی از آن گرفت. طراحی آن پختگی لازم را دارد و در بخش فنی نیز نسبت به محصولات پیشین، پیشرفت نموده است. در کابین نیز از متریال با کیفیتی استفاده شده است. تنها ایرادی که می توان گرفت، به جنس شبکه های راهنمایی نماینده تهویه و بخشی از غربیلک فرمان است. در این قسمت ها از پلاستیک معمولی استفاده شده است.

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق این خودرو در جلو مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است. در کنار سیستم های کنترل پایداری، سیستم تعلیق عملکرد مناسبی در پیچ ها دارد. حتی با خاموش کردن سیستم کنترل پایداری ، با بیش یا کم فرمانی خاصی روبرو نشدیم. سیستم فرمان از نوع برقی است و عملکرد مناسبی دارد. اگر چه در خصوص دفع کردن ضربات وارده به کابین و عکس العمل سیستم تعلیق این خودرو در مقابل معابر شهری و چاله ها، نمی توان نظر داد. چرا که سطح پیست بدون ناهمواری است و سطح آن به مراتب صاف تر از سطح خیابان ها است.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

تیگو هشت پرو به انبوهی از تجهیزات ایمنی و رفاهی مجهز است.از این تجهیزات می توان به شش کیسه هوا، شارژر بی سیم، کول باکس، آینه های جانبی برقی، سیستم ورود و خروج بدون کلید، سنسور باران، سقف پانوراما، ترمز پارک برقی، اتو هلد، سیستم صوتی با تیوترهای سونی و آینه وسط ضد نور اشاره نمود. سیستم های کمکی رانندگی ADAS در این خودرو شامل کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، نگهدارنده بین خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو و عقب و ترمز اتوماتیک است.

منبع: بیت ران
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 13460

به "قیمت تیگو هشت پرو هم قیمت لندکروز ، آیا خودرو نو مدیران خودرو ارزش خرید دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تیگو هشت پرو هم قیمت لندکروز ، آیا خودرو نو مدیران خودرو ارزش خرید دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید