ممنوعیت صعود به قله علم کوه در مازندران

به گزارش گیگابلاگ، فرماندار کلاردشت : پنجشنبه هفته پیش به علت حضور یکباره دستکم یکهزار و 500 کوهنورد داخلی برای صعود به قله علم کوه و دیگر قلل اطراف نامه ای به فدراسیون کوهنوردی ارائه و درخواست کردیم با توجه به شرایط قرمز استان مازندران هرگونه صعود به علم کوه متوقف گردد

ممنوعیت صعود به قله علم کوه در مازندران

فرماندار کلاردشت گفت که به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و پیشگیری از گسترش آن ، از تردد کوهنوردان خارجی و داخلی در قرارگاه های کوهستانی ونداربن و رودبارک برای صعود به قله علم کوه تا اطلاع بعدی جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ویروس کرونا که از اواخر سال گذشته به تدریج دامن گیر تمام استان های کشور شد ، در استان جهانگردپذیر مازندران نیز تا به امروز تعداد زیادی از افراد را مبتلا نموده است. به طوری که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در بین خانواده ها محدودیت هایی در مقاطع مختلف اعمال کردند.

کامران پولادی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : پنجشنبه هفته پیش به علت حضور یکباره دستکم یکهزار و 500 کوهنورد داخلی برای صعود به قله علم کوه و دیگر قلل اطراف نامه ای به فدراسیون کوهنوردی ارائه و درخواست کردیم با توجه به شرایط قرمز استان مازندران هرگونه صعود به علم کوه متوقف گردد که خوشبختانه مسئولان این فدراسیون هم با این درخواست موافقت و طی اطلاعیه ای موضوع را اعلام کردند.

وی اضافه نمود : در بخشی از این اطلاعیه که در اختیار فرمانداری و قرارگاه های کوهنوردی این منطقه نهاده شد تاکید شده است که برای پیشگیری از گسترش شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی از هرگونه پذیرش و ارائه خدمات به افراد کوهنورد داخلی و خارجی در این منطقه جلوگیری نمایند.

این مقام مسئول گفت : قرارگاه های این منطقه از روز گذشته تعطیل و از پذیرش و ارائه هرگونه خدمات به افراد کوهنوردان منع شده اند ضمن این که به اندازه کافی این اطلاعیه برای آگاهی افکار عمومی در سطح شهرستان و حتی سایت های کوهنوردی کشور منتشر شده است.

پولادی اضافه نمود: اگرچه تمامی مصوبات ستاد کرونا به طور دقیق و موعد مقرر در این شهرستان اجرا و نتیجه آن این شده که در شرائط کنونی شرایط این شهرستان عادی است اما اگر در این حوزه هرگونه کوتاهی و کم توجهی گردد طبیعتا شرایط این شهرستان نیز تغییر نموده و قرمز می گردد.

قله مرتفع علم کوه با ارتفاع 4850 متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران واقع شده است که بعد از دماوند با 5671 متر ارتفاع، دومین قله مرتفع ایران می باشد و دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه واقع شده است نیز جزو فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می گردد.

این منطقه با بیش از 45 قله بالای 4000 متر و داشتن یخچال های متعدد ، برف چالها و دیواره هایش مشهورترین ارتفاعات ایران و نامی آشنا برای کوهنوردان داخلی و خارجی است.

بنابر اعلام مسئولان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و جهانگردی مازندران سالانه بیش از 600 هزار نفر برای دیدن جاذبه های طبیعی و استفاده از آب و هوای بسیار خنک و کوهستانی به شهرستان کلاردشت سفر می نمایند و از این آمار نیز بیش از یکصد هزار نفر جهانگرد خارجی بویژه کوهنوردان از کشورهای جمهوری چک ، اتریش ، آلمان ، ترکیه ، فرانسه ، استرالیا ، هلند ، اندونزی ، لهستان ، هند و چین هستند.

فصل کوهنوردی در این منطقه هر ساله از اواخر خرداد ماه شروع و تا اواخرشهریور ماه به انتها می رسد .

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی دستکم 50 هزار نفر درغرب مازندران واقع شده است.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5055

به "ممنوعیت صعود به قله علم کوه در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت صعود به قله علم کوه در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید