میدان گازی بزرگ در مصر کشف شد

به گزارش گیگابلاگ، شرکت انی ایتالیا اعلام نمود یکی از بزرگترین میادین گازی جهان را در نزدیکی سواحل مصر کشف کرده است.

میدان گازی بزرگ در مصر کشف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری آی بی تایمز، شرکت انی ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد که اخیرا یکی از بزرگترین میادین گازی جهان را در نزدیکی سواحل مصر کشف کرده است. کشف این میدان گازی می تواند برای دهه های متمادی، گاز مورد نیاز مصر را تامین کند.

مساحت میدان ظهر، که انی آن را بسیار عظیم توصیف کرده، 60 مایل مربع است و در عمق 1450 متری سطح زمین قرار گرفته است. این شرکت که یکی از بزرگترین شرکت های نفت و گاز در اروپا و بزرگترین شرکت خارجی فعال در بخش انرژی قاره آفریقاست گفته، میدان مذکور احتمالا 30 تریلیون فوت مکعب گاز درخود جای داده که معادل 5.5 میلیارد بشکه نفت است.

شرکت انی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس داده های ژئوفیزیکی در دسترس، این میدان می تواند احتمالا 30 تریلیون فوت مکعب گاز را در خود جای داده باشد... ظهر بزرگترین کشف گازی است که در مصر و در دریای مدیترانه رخ داده و می تواند یکی از بزرگترین میادین گازی کشف شده جهان لقب بگیرد.

انی پیش از این با تولید روزانه معادل 200 هزار بشکه نفت، یکی از تولید کنندگان اصلی انرژی در مصر بوده است.

کلودیو دسکالزی، مدیر اجرایی شرکت انی به فایننشال تایمز گفت: این یک لحظه هیجان انگیز برای ما و برای مصر است... این کشف تاریخی می تواند سناریوی انرژی مصر را متحول کند.

شرکت انی اوایل امسال یک قرارداد 2 میلیارد دلاری با وزارت نفت مصر منعقد کرد که به آن اجازه می داد در منطقه مدیترانه، شبه جزیره سینا، خلیج سوئز و برخی مناطق دلتای نیل دنبال ذخایر جدید انرژی بشود.

دسکالزی گفت: من فکر می کنم ما می توانیم اکتشاف های بیشتری انجام دهیم. وی اضافه کرد، شرکت ما به دنبال توسعه سریع این میدان خواهد بود تا از منابع آن در زودترین زمان ممکن استفاده شود.

115

منبع: تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 1519

به "میدان گازی بزرگ در مصر کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان گازی بزرگ در مصر کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید