میلیاردرهای دیپلمه دنیا را بشناسید

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران - ترجمه از پردیس بختیاری: مجله فوربز هر ساله فهرستی از میلیاردرهای ترک تحصیل نموده دنیا را اعلام می نماید که در آن روسای کشورها که ثروت شان وابسته به مقام شان است را در بر نمی گیرد.

میلیاردرهای دیپلمه دنیا را بشناسید

ثروت خالص میانگین میلیاردرهایی که از دانشگاه ترک تحصیل می نمایند 9.4 میلیارد دلار است که حدوداً سه برابر 3.2 میلیارد دلار میلیاردرهای دارای مدرک دکتراست. حتی اگر بیل گیتس را حذف کنید، که دانشگاه هاروارد را ترک کرد و اکنون 86 میلیارد دلار ثروت دارد، ترک دانشگاه کرده ها ثروت میانگین 5.3 میلیارد دلار در قیاس با 2.9 میلیارد دلار آنهایی که فقط مدرک لیسانس دریافت کرده اند، خواهند داشت. بنا بر گزارش جدیدی از فارستر ریسرچ 20 % میلیونرهای آمریکا هرگز وارد دانشگاه نشده اند.

اگر دوست دارید با ثروتمندترین افراد جهان که برای دنبال کردن آرزویشان ترک تحصیل کرده اند آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

اپرا وینفری

اپرا وینفری از زمانی که در دبیرستان درس می خواند، می دانست که می خواهد در آینده در مدیا کار کند. او در 17 سالگی گزارشگر رادیو نشویل شد و برای اینکه بتواند به کار در رادیو و تلویزیون ادامه دهد، برای تحصیل به دانشگاه تنسی رفت و در رشته هنرهای نمایشی و ارتباط کلامی مشغول به تحصیل شد. او به طور همزمان، به طور نیمه وقت در رادیو محلی مشغول نیز کار می کرد. در همان زمان بود که به او یک کار تمام وقت در تلویزیون پیشنهاد شد و او هم برای این که به آرزوهایش رنگ واقعیت دهد، دانشگاه را رها کرد.

شان پارکر

شان پارکر مؤسس سایت اشتراک فایل نپستر و اولین مدیر سایت فیسبوک است. او همچنین بنیانگذار و رئیس بنیاد پارکر است که روی پژوهش های علوم زیستی، سلامت عمومی جهانی و مشارکت مدنی تمرکز دارد. او در سال 2016 از سوی مجله فوربس، هفتصد و بیست و دومین میلیاردر جهان با ثروتی معادل 2.4 میلیارد دلار شناخته شد. استعداد شان از همان دوران دبیرستان شکوفا شد به طوری که جوایز زیادی را از آن خود کرد و در یک سال بیش از 80000 دلار به دست آورد. از این رو او خانواده اش را متقاعد کرد که به او اجازه دهند تا مدرسه را رها کند و به فعالیت خود در زمینه کارآفرینی ادامه دهد.

مارک زاکربرگ

در فوریه سال 2004 میلادی بود که زاکربرگ همراه با چند دانشجوی هم اتاقی اش شبکه اجتماعی فیسبوک را راه اندازی کردند. آنها فیسبوک را از اتاق خوابگاهشان در دانشگاه هاروارد راه اندازی نمودند و سپس آن را به دانشجویان سایر دانشکده ها معرفی کردند. پس از آن، فیسبوک به سرعت گسترش یافت به طوری که در سال 2012 تعداد کاربران آن بالغ بر یک میلیارد نفر شد. در همان زمان بود که مارک مجبور شد تا دانشگاه را رها و به صورت تمام وقت روی بزرگ ترین پروژه شبکه اجتماعی جهان کار کند. در سال 2008، مجله فوربس او را جوانترین میلیاردر، که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را 1.5 میلیارد دلار تخمین زد. هم اکنون وب گاه فوربس، دارایی های او را 50٬3 میلیارد دلار اظهار داشته که از این لحاظ پنجمین شخص ثروتمند در جهان است.

ریچارد برانسون

ریچارد برانسون کارآفرین و سرمایه گذار بریتانیایی و رئیس و بنیان گذار گروه شرکت های ویرجین است که عنوان بیش از 400 شرکت در سراسر جهان را از آن خود کرده است. ریچارد در سن 16 سالگی، به دلیل خوانش پریشی از مدرسه اخراج شد. در آن موقع او به همراه یکی از دوستانش مجله دانش آموز را راه انداخت که شروع خوبی برای موفقیت های آینده اش بود. بر پایه فهرست ثروتمندترین افراد جهان در مجله فوربز در سال 2012، برانسون چهارمین شهروند ثروتمند بریتانیایی بوده است. برآورد شدهکه در سال 2012 ثروت او 4.6 میلیارد دلار آمریکا بوده است.

رالف لورن

رالف لورن طراح مد و میلیاردر آمریکایی ست که بیشتر به خاطر برند پولو رالف لورن شهرت دارد. او در دوران نوجوانی کارش به عنوان یک منشی در شرکت برادران بروکز شروع کرد. او در آن موقع با افراد طبقه بالای جامعه در تماس بود، از این رو به این شغل علاقمند شد و دانشگاهش را رها کرد تا بتوانید در کلاس های مورد علاقه اش ثبت نام و برند لوکس رالف لورن را تاسیس کند. وی با ثروتی بالغ بر 6/4 میلیارد دلار، توسط مجله فوربز صد و هفتاد و سومین فرد ثروتمند جهان در سال 2010 معرفی گردید.

مایکل دل

مایکل دل رئیس و بنیانگذار شرکت رایانه ای دل کامپیوترز است. او از همان سنین کودکی به صورت پاره وقت به فعالیت جزئی در خرید و فروش سهام مشغول بود. علاوه بر آن، علاقه زیادی به جهانی کامپیوتر از خود نشان می داد و در هفت سالگی با خرید یک ماشین حساب، جهت زندگی خود را به سمت فناوری های دیجیتال معین کرد. اگر چه او وارد دانشگاه تگزاس در آستین شد اما علاقه شخصی اش را به تحصیل ترجیح داد. طبق نشریه فوربز، در سال 2009، او با بیش از 12 میلیارد دلار سرمایه، بیست و پنجمین مرد ثروتمند جهان بود. او تاکنون نزدیک به 100 میلیون دلار از ثروت شخصی خود را خرج وقف به مراکز علمی و پزشکی در تگزاس کرده است.

استیو جابز

استیو جابزپ کارآفرین، مخترع، بنیان گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه ای اپل و یکی از چهره های پیشرو در صنعت رایانه بود. او در دانشگاهی در پورتلند، اورگن، درس می خواند اما تنها یک ترم در آنجا دوام آورد. پس از ترک تحصیل، او ابتدا به عنوان طراح بازی های یارانه ای در شرکتی استخدام شد سپس در سن 21 سالگی به همراه دوستش استیو وزنیاک 26ساله، شرکت اپل را تأسیس کرد. طبق آمار در سال 2011، ثروت شخصی او به 7 میلیارد دلار در زمان مرگش می رسید.

بیل گیتس

بیل گیتس کارآفرین، بازرگان، سرمایه دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در سال 1975 با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس نمود. استعداد بیل گیتس از همان دوران کودکی شکوفا شد. او در سن 13 سالگی یک ورژن کامپیوتری بازی ایکس او را ثبت کرد. در دوران جوانی نیز وارد دانشگاه هاروارد شد اما در نهایت درس اش را رها کرد تا کامپیوتر خودش را طراحی کند. او تا مارس 2017 با دارایی خالص 86 میلیارد دلار، به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد، ولی در تاریخ 6 مارس 2018، جف بیزوس مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون، با 112 میلیارد دلار دارایی ثبت شده، از وی پیشی گرفت و نامش به عنوان ثروتمندترین فرد جهان ثبت شد.

لری الیسون

لری الیسون یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، یکی از شرکت های عمده در زمینه نرم افزارهای پایگاه داده است. الیسون استعداد زودهنگامی در ریاضیات داشت به طوری که در جوانی برای شرکت امپکس کار می کرد. او پس از 2 سال تحصیل در دانشگاه ایلینوی درس اش را رها کرد تا به دنبال آرزوهایش برود. مجله فوربس گزارش داده که الیسون در رده پنجم ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است. در سال 2012، فوربس اظهار داشت که ارزش خالص دارایی های او حدود 40 میلیارد دلار است.

منبع:

constativeمنبع: برترین ها
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 70

به "میلیاردرهای دیپلمه دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "میلیاردرهای دیپلمه دنیا را بشناسید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میلیاردرهای دیپلمه دنیا را بشناسید"

1 دیدگاه

علی اصغر سرتیپی 19 دی 1398

من با تمام وجود این موضوع رو می پذیرم که ثروت مند شدن هیچ پیش شرطی نداره، فقط باورهای مناسب در مورد خودمون و ثروت کافیه تا ما رو به بهترین شرایط، افراد و موقعیت ها هدایت کنه.
خدایا شکرررررت واقعا

پاسخ به علی اصغر سرتیپی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید