ناراتریپتان؛ موارد مصرف، عوارض جانبی

به گزارش گیگابلاگ، ناراتریپتان دارویی است که با کاهش موادی در بدن منجر به بهبود علائم میگرن همچون حساسیت به نور، صدا و سردرد می گردد.

ناراتریپتان؛ موارد مصرف، عوارض جانبی

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران از drugs.com، ناراتریپتان داروی سردرد است که منجر به باریک کردن رگ های خونی اطراف مغز می گردد.

این دارو همچنین با کاهش موادی در بدن منجر به بهبود علائم میگرن همچون حساسیت به نور، صدا و سردرد می گردد.

ناراتریپتان تنها برای درمان سردردهایی که از قبل ایجاد شده مورد استفاده قرار می گیرد و برای پیشگیری از سردرد و یا کاهش تعداد حملات میگرنی کاربرد ندارد.

آن چه در مصرف این دارو باید به آن توجه گردد این است که این دارو تنها باید در مواردی مورد استفاده قرار گیرد که پزشک سردرد بیمار را میگرنی تشخیص دهد.

نکات مهم در مصرف ناراتریپتان

  • در صورتی که بیمار به اختلالات یا بیماری هایی همچون عدم کنترل فشار خون بالا، مسائل قلبی، بعضی از اختلالات ریتم قلبی، بیماری شدید کبدی یا کلیوی، سابقه حمله قلبی یا سکته مغزی یا مسائل گردش خون که باعث کمبود خون در بدن می گردد مبتلا باشد مصرف ناراتریپتان ممنوع است.
  • در طول 24 ساعت قبل و بعد از زمانی که داروی سردرد میگرنی دیگری استفاده شده نباید از ناراتریپتان استفاده کرد.
  • تعیین نیست که آیا این دارو موجب آسیب به جنین می گردد یا خیر بنابراین بیمار در صورت باردار بودن و یا قصد باردار شدن باید موضوع را به پزشک معالج اطلاع دهد.
  • تعیین نیست که آیا ناراتریپتان از شیر مادر به نوزاد منتقل می گردد یا خیر ولی در هنگام استفاده از این دارو نباید کودک با شیر مادر تغذیه گردد.
  • بین دفعات مصرف ناراتریپتان باید 7-5 روز باید فاصله ایجاد گردد.
  • در صورت عود سردرد پزشک معالج می تواند مقادیر اضافی تجویز کند.
  • مصرف این دارو برای افراد کمتر از 18 سال توصیه نمی گردد.

عوارض جانبی ناراتریپتان چیست؟

سرگیجه، خواب آلودگی، احساس ضعف یا خستگی، بی حسی یا سوزن سوزن شدن، گرگرفتگی، خشکی دهان، درد قفسه سینه، حالت تهوع یا گرفتگی فک، گردن و یا گلو از عوارض جانبی شایع مصرف ناراتریپتان است.

منبع اصلی

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4077

به "ناراتریپتان؛ موارد مصرف، عوارض جانبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناراتریپتان؛ موارد مصرف، عوارض جانبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید