نامجومطلق: استقلال فوتبال مدرنی به نمایش می گذارد، تیم باید تقویت شود

به گزارش گیگابلاگ، پیشکسوت تیم استقلال گفت که این تیم با هدایت آندره آ استراماچونی فوتبال خوبی به نمایش می گذارد. او البته تاکید می کند که این تیم باید تقویت شود.

نامجومطلق: استقلال فوتبال مدرنی به نمایش می گذارد، تیم باید تقویت شود

مجید نامجومطلق در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره برتری 4 بر 2 استقلال مقابل تراکتور در هفته نهم لیگ برتر فوتبال، گفت: با توجه به کیفیت فنی تراکتور و فوتبال خوبی که استقلال این روزها به نمایش می گذارد، پیش بینی می شد که بازی سخت و جذاب باشد. تراکتور شروع خوبی در بازی داشت و به گل رسید، اما پس از آن شرایط استقلال متفاوت شد و سبک بازی این تیم تغییر کرد.

استقلال در خط هافبک برتری محسوسی داشت

استقلال توانست بازی را کنترل کنند و در نیمه دوم با تفکرات استراماچونی سه امتیاز را بگیرد. وی با بیان این جمله افزود: استقلال در خط هافبک برتری محسوسی نسبت به تراکتوری ها داشت، آن هم تراکتوری که خط هافبک خوبی دارد و از نظر فنی در سطح بالایی است. شاگردان استراماچونی در شروع بازی به خصوص در خط دفاع لغزش داشتند، اما در نیمه دوم کاملا هماهنگ بوده و فوتبالی را به نمایش گذاشتند که نتیجه اش برد قاطع در تبریز بود.

بازگشت حسینی نکته مهمی بود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: نکته جالب و مهم بازی، بازگشت سیدحسین حسینی به روزهای خوبش بود. با وجود دو گلی که او خورد، روز خوبی را پشت سر گذاشت و توپ هایی را مهار کرد که استقلال در شرایط پیروزی قرار داد. نکته دیگری که باید اشاره کنم، تقویت استقلال است. با وجود فوتبال خوبی که آبی پوشان به نمایش می گذارند، باید در این وضعیت مسائل را نیز بیان نمود. استقلال از نظر مهره در پست هافبک بازیساز، دفاع و خط حمله نیاز به بازیکن دارد تا تیم مقتدرتری شود. فراموش نکنیم این تیم باید در سه جبهه لیگ، جام حذفی و آسیا بجنگد و نیازمند است بازیکنان بیشتر و با کیفیتی را جذب کند. تراکتور در نیمه دوم بازیکنانی مثل ساسان انصاری و مسعود شجاعی را به میدان فرستاد و اشکان دژاگه را در نیز روی نیمکت داشت، بازیکنانی که بزرگ و با کیفیت هستند و دیدیم که با حضورشان در زمین شرایط تراکتور بهتر شد.

استراماچونی با این نفرات این سبک فوتبال را به نمایش گذاشته است

نامجومطلق با بیان اینکه حیف است که استقلال در نیم فصل دوم تقویت نشود، شرح داد: مدیران استقلال باید دست استراماچونی را بیشتر باز کنند. وقتی استراماچونی با این تیم چنین نمایشی ارائه می کند، با داشتن بازیکنان بهتر، تیم قوی تری خواهد داشت. استقلال مربی صاحب سبکی آورده که با تغییر سیستم در این تیم، نحوه عملکردها را تغییر داده است. استراماچونی با سه دفاع، فوتبال مدرن و جدیدی را به استقلال آورده است. یکسری از تیم ها در دنیا نیز با این سیستم بازی می کنند. در دوره ما نیز چنین سیستمی استفاده می شد، اما تفاوت در نوع چیدمان است و استراماچونی از سبک جدید این سیستم استفاده می کند.

سرمربی استقلال از رفتارهای ابتدای فصل خود فاصله گرفته است

وی ادامه داد: در شروع فصل، تفکرات استراماچونی جا نیفتاده بود و بازیکنان به مشکل خورده بودند و نتوانستند کیفیت فنی خود را به نمایش بگذارند. شروع فصل را با استراماچونی مرور کنید، او کسی بود که استرس زیادی داشت و آرامش نداشت و من چند بار گفتم که استراماچونی از نظر روحی - روانی باید خودش را کنترل کند تا آرامش به بازیکنان منتقل شود. در حال حاضر، نقطه منفی از استراماچونی نمی بینیم و با آرامش کنار خط حضور دارد. استراماچونی در ابتدای فصل پرخاش می کرد، با داور درگیر می شد و حتی از نیمکت اخراج شد، اما الان از نظر روحی - روانی بهتر شده و با آرامش خود بهترین تصمیمات خود را می گیرد.

استقلال با استراماچونی نترس بازی می کند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با اشاره به نقش استراماچونی در این تیم یادآور شد: استقلال در حال حاضر با تیم ابتدای فصل قابل قیاس نیست، تیمی که در تبریز نترس بازی کرده و می تواند 4 گل به تراکتوری بزند که از نظر فنی بهترین بازیکنان را در اختیار دارد. استراماچونی در بهترین سطح، مربیگری کرده و توانسته با اینترمیلان در بازی های حساس یوونتوس را شکست دهد. او مرد روزهای سخت است و کاری کرده که آرامش به بازیکنان منتقل شود تا استقلالی ببینیم که اصولی بازی کند. بهتر است استقلال را با تیم تراکتور به لحاظ نفر به نفر مقایسه کنید. دست سرمربی تراکتور برای تعویض باز بود، اما استراماچونی نه. وقتی سرمربی استقلال با این نفرات چنین سبکی از فوتبال را به نمایش بگذارد، اگر بازیکنان باکیفیتی داشته باشد، شرایط به مراتب بهتری خواهد داشت.

تیم نیاز به بازیکن دارد

نامجومطلق در خصوص اظهارنظر استراماچونی که به بازیکنانش گفته که نباید هیجان زده شوند، چون جهت طولانی در پیش دارند، به خبرنگاران گفت: قطعا حرف استراماچونی درست است. نباید در باد این پیروزی ها بخوابیم. اگر اشتباهات و نکات منفی را نبینیم، دچار مشکل می شویم. تأکید می کنم استقلال نیاز به بازیکن پلی میکر مثل پاتوسی دارد. درست است که دیاباته در این دیدار سه گل زد، اما نظر شخصی ام این است که آبی پوشان یک مهاجم دیگر می خواهند. داریوش شجاعیان را در بهترین شرایط از دست دادیم و ممکن است سایر بازیکنان نیز آسیب ببینند.

وی در پایان در واکنش به گزارش عجیب گزارشگر دیدار تراکتور و استقلال گفت: خیلی نمی خواهم اظهارنظری داشته باشم، چرا که واکنش ما در زمین رقم خورد. همه نوع و سبک بازی استقلال را دیدند. تراکتور را دوست دارم و واقعا هواداران شان پرشور هستند. برای چنین دیداری 70 هزار تماشاگر به ورزشگاه رفته بودند و این شرایط را دیگر در تیم های استقلال و پرسپولیس نمی بینیم. آنها در شهرستان ها نیز تماشاگر دارند. کاری به صحبت های گزارشگر بازی ندارم، اما همه بازی را دیدند و نیازی نیست شرحی بدهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 953

به "نامجومطلق: استقلال فوتبال مدرنی به نمایش می گذارد، تیم باید تقویت شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامجومطلق: استقلال فوتبال مدرنی به نمایش می گذارد، تیم باید تقویت شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید