نتایج یک مطالعه: ویروس کرونا می تواند در سطوح نزدیک بیماران زنده بماند

به گزارش گیگابلاگ، نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد ویروس کرونا در کنار تخت های بیماران کووید 19 و در کف اتاق های بیمارستان قابل تشخیص و زنده است.

نتایج یک مطالعه: ویروس کرونا می تواند در سطوح نزدیک بیماران زنده بماند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک مطالعه نو نشان می دهد ویروس کرونا در کنار تخت های بیماران کووید 19 و در کف اتاق های بیمارستان قابل تشخیص است، اما انتقال سطح بسیار نادر است.

این بررسی نشان می دهد، ویروس کرونا ممکن است در تخت ها، کف و سایر سطوح نزدیک بیماران کووید 19 زنده بماند، اما بعید است به فرد دیگری منتقل و طریق آن سطوح آلودگی و ابتلا ایجاد شود.

این مطالعه تحقیقات گذشته را تأیید می کند که ویروس کرونا معمولاً از طریق هوا پخش می شود، نه از طریق لمس کردن سطوح؛ ضمن اینکه هیچ کارمند مراقبت های بهداشتی که در این مطالعه از بیماران مراقبت می کنند، بیمار نشده است.

نتیجه این پژوهش همچنین ارتباط نوی بین ویروس کرونا و نوعی میکروب را نشان داد که ممکن است با بیماری های قلبی عروقی در مبتلایان شدید به کووید 19 مرتبط باشد.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو سطوح اتاق های بیماران مبتلا را قبل، حین و بعد از ترخیص آنها بررسی و SARS-CoV-2 - ویروسی که باعث کووید 19 می شود - را در حدود 13 درصد نمونه ها پیدا کردند.

در ابتدای همه گیری، کارشناسان بهداشت عمومی به آمریکایی ها هشدار دادند که نسبت به انتقال سطح احتیاط کنند، اکنون، متخصصان دریافته اند که انتقال از سطح یک پدیده نادر برای ویروس کرونا است.در عوض ویروس معمولاً از طریق هوا پخش می شود یا از طریق ذرات بزرگتر که هنگام عطسه یا سرفه فرد آلوده آزاد می شود یا از طریق ذرات کوچکتر که می وانند مسافت بیشتری را طی کنند.

مطالعه نو به شواهدی مبنی بر نادر بودن انتقال سطح و افزودن بینشی نو از نحوه تقسیم فضای ویروس کرونا با باکتری ها افزوده است.

این مطالعه در مجله Microbiome منتشر شد.

انتهای پیام/

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 10197

به "نتایج یک مطالعه: ویروس کرونا می تواند در سطوح نزدیک بیماران زنده بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک مطالعه: ویروس کرونا می تواند در سطوح نزدیک بیماران زنده بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید