نظری: بازار تهران ایمن نیست

به گزارش گیگابلاگ، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با نا امین خوانده بازار تهران گفت باید نهادهای مسئول حساس شوند و نمی توان از مسئولیت شانه خالی کرد.

نظری: بازار تهران ایمن نیست

به گزارش خبرنگاران، حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت وگو با ایلنا، درباره شرایط بازار تاریخی امین السلطان و ایمن نشدن آن گفت: متاسفانه طی دو مرتبه بخشی از سقف بازار تاریخی امین السلطان در مجاورت میدان امین السطانی در پی بارش باران ریزش کرد که خوشبختانه با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بازار این حادثه خسارت جانی نداشت، اما این حوادث می تواند زنگ خطری جدی برای ایمنی سازه ای بازار عظیم تهران باشد.

نظری با اشاره به قدمت تاریخی بازار امین السطان و مجموعه بازار تهران گفت: بازار امین السطان جزو قدیمی ترین سراها در بازار تهران است که قدمتش به دوره قاجار بازمی گردد و از این حیث یکی از فضاهای واجد ارزش به شمار می رود. البته در نقاط مختلفی از بازار تهران نیز چنین فضاها و بناهای ارزشمندی وجود دارد که کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران اقدامات قابل توجهی برای حفاظت از آنها انجام داده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ضروری است که بازار سنتی تهران به عنوان نمادی از تجارت و نیز یکی از رئوس اصلی تجارت در کشور ایمنی کافی را داشته باشد. مجموعه بازار تهران از جهات مختلفی دارای اهمیت است و به دلیل پیشینه، فرهنگی، تاریخی و مالی که دارد، امروزه به عنوان یکی از مراکز مهم جمعیتی و مالی در شهر شناخته می گردد؛ بنابراین معتقدم همه دستگاه ها و نهادها باید نسبت به ایمنی آن حساس باشند.

وی اضافه نمود: متولی بخش عمده بازار، سازمان اوقاف است و این سازمان وظیفه دارد، نسبت به ایمنی آن حساس باشد و اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه دیگر دستگاه ها نیز باید به وظایف خود در قبال ایمنی بازار عمل نمایند، گفت: وزارت میراث فرهنگی، شهرداری تهران، صنوف و ... هم دارای مسئولیت هایی هستند و به نظرم برای حل معضل ایمنی بازار تهران که سال هاست محل مناقشه و بحث واقع شده است، باید یکبار هم که شده تمام دستگاه های متولی تصمیمی قاطع و البته اجرایی و عملیاتی اتخاذ نمایند.

نظری اضافه نمود: لازمه این تصمیم پذیرش نقش هر یک از این دستگاه ها و نهادها در ایمنی بازار است. نباید هر دستگاهی مسئولیت خود را به گردن دیگری انداخته و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: ما در شورای شهر تهران این آمادگی را داریم که هرگونه همکاری با دستگاه های مسئول داشته باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4116

به "نظری: بازار تهران ایمن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظری: بازار تهران ایمن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید