نمدمالی در اردوگاه کاردرمانی چناران آموزش داده می گردد

به گزارش گیگابلاگ، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: با توجه به پیگیری اجرا شده با اردوگاه کاردرمانی و یاری فرماندار، دادستان و اداره میراثفرهنگی شهرستان به زودی رشته نمد اقتصادی و تزئینات نمدی در اردوگاه چناران آموزش داده خواهد شد.

نمدمالی در اردوگاه کاردرمانی چناران آموزش داده می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم امروز دوشنبه 27 مردادماه 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: سال 97 به وسیله تسهیلات سامانه کارا، مبلغ 500 میلیون ریال به هنرمند نمدمال شهرستان پرداخت شد و رشته نمدمالی در چناران احیا شد. خوشبختانه فراوریات این هنرمند مورد استقبال گردشگران و مسافران نهاده شد.

او با اشاره به رایزنی های اجرا شده برای توسعه این رشته از صنایعدستی اظهار کرد: برای ترویج و رونق تزئینات نمدی و جلوگیری از فراموشی این هنر در چناران، آموزش این رشته به مدیریت اردوگاه کار این شهرستان پیشنهاد شد و مورد استقبال نهاده شد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی چناران گفت: هفته گذشته تفاهم نامه ای بین جعفر علیزاده هنرمند رشته سفالگری با اردوگاه کاردرمانی منعقد شد. اردوگاه برای آموزش و فراوری محصولات نمدی به این هنرمند تحویل داده شده است.

او بیان نمود: در شهرستان چناران بیش از 150 هنرمند صنایعدستی به صورت مشاغل خانگی و گارگاه های انفرادی فعالیت می نمایند که بیشتر رشته ها در دو سال گذشته احیا شده است، این رشته ها شامل نمدمالی، سفال، سرامیک، معرق، تراش سنگ های قیمتی، فرت بافی، خراطی، زیورآلات و ...است.

شهرستان چناران دارای 120 اثر تاریخی، طبیعی، ناملموس، تپه و محوطه شناسایی شده است که 22 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5308

به "نمدمالی در اردوگاه کاردرمانی چناران آموزش داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمدمالی در اردوگاه کاردرمانی چناران آموزش داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید