هر روز باید برای کاهش وزن، چند قدم پیاده روی کنیم؟ آیا استاندارد 10 هزار قدم کافی است یا باید بیشتر قدم برداریم

به گزارش گیگابلاگ، پیاده روی یکی از برترین ورزش ها است. یک ورزش آسان و در دسترس است و هیچ هزینه یا وسیله خاصی احتیاج ندارد. به سادگی می توانید یک جفت کفش و جوراب مورد علاقه خود را بگیرید و از خانه خارج شوید.

هر روز باید برای کاهش وزن، چند قدم پیاده روی کنیم؟ آیا استاندارد 10 هزار قدم کافی است یا باید بیشتر قدم برداریم

پیاده روی سالم می تواند ماهیچه های شما را تقویت نموده، خواب را بهبود ببخشد و برای قلب شما مفید باشد. گردش خون را بهبود می دهد و فشار خون را کاهش خواهد داد. مهم تر اینکه می تواند باعث کاهش وزن شما گردد.

همه افراد می توانند روزانه اطراف خانه چند قدم بردارند یا اندازه کوتاهی پیاده روی نمایند ولی برای کاهش وزن واقعی باید طی یک روز چند قدم برداشت؟ یا این پیاده روی در چند مرحله باشد؟ بسیاری از افراد پاسخ این پرسش ها را دقیق نمی دانند.

دکتر لیانا کاسوسی، پزشک دارای مجوز سلامتی و تندرستی می گوید: برداشتن 10 هزار قدم در یک روز، هدف سنتی برای دستیابی به تناسب اندام و کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی است. با این حال، مطالعات نشان می دهند پیاده روی حداقل 15 هزار قدم در روز می تواند موجب کاهش چند پوند وزن افراد گردد. رسیدن به این هدف، متابولیسم بدن را به اندازه قابل توجهی تنظیم و بهبود می بخشد و از افزایش سطح قند خون و رسوب چربی در ناحیه کمر جلوگیری می نماید.

آلیشا فیلی، فیزیوتراپیست با تجربه هم در این زمینه اضافه می نماید، برای از دست دادن یک پوند (حدود 450 گرم) وزن در هفته، به کسری 500 کالری در روز احتیاج دارید. این بدان معنا است که باید رژیم غذایی خود را طوری تنظیم کنید که 500 کالری کمتر مصرف نموده یا 500 کالری بیشتر بسوزاید یا ترکیبی از این دو باشد.

بیشتر مردم می توانند با پیاده روی 10 هزار قدمی در روز، 300 الی 400 بسوزانند. پس اگر بتوانند 100 تا 200 کالری در روز کمتر مصرف نموده؛ به هدف کاهش وزن خودن خواهند رسید. نکته بسیار مهم این است که نباید 10 هزار قدم را یک دفعه طی کرد و می توان آن را در چندین مرحله پوشش داد. پیاده روی راهی آسان برای کاهش وزن است.

در ادامه، همه چیزهایی که باید برای کاهش وزن با پیاده روی بدانید را آوردیم:

روزی چند قدم پیاده روی کنیم؟

تعداد گام هایی که باید هر روز بردارید؛ از یک فرد به فرد دیگر و از یک موقعیت به موقعیت دیگر بسیار فرق دارد. بعلاوه، به عوامل مختلفی مانند سن، جنسیت و رژیم غذایی بستگی دارد. با این حال، بهره مندی از مزایای پیاده روی زیاد سخت نیست و چیز خاصی لازم ندارد.

دکتر کاسوسی می گوید: مطالعات نشان داده 4400 قدم در روز خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند چاقی، بیماری های قلبی و سکته را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

افزایش قدم ها به 8 هزار قدم در روز می تواند تا 51 درصد خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد. در حالی که شاید این اهدف برای بعضی افراد بسیار سخت و خیلی زیاد به نظر برسد؛ شما می توانید به تدریج به آن ها برسید. پیشنهاد می گردد افراد ابتدا به یک میانگین روزانه برسند و بعد هدف گذاری نمایند روزی 500 قدم بیشتر در هفته بردارند تا به تدریج به 8 هزار قدم برسند.

برای کاهش وزن چند قدم پیاده روی کنیم؟

اگر می خواهید با راه رفتن وزن خود را کاهش دهید؛ باید کمی در برنامه روزانه خود تجدیدنظر نموده و اهداف عظیم تری داشته باشید.

دکتر کاسوسی می گوید: اگر هدف کاهش وزن است؛ من می گویم که شما باید حداقل روزی 10 هزار قدم پیاده روی کنید اما نباید به این هدف بسنده گردد.

این دکتر تغذیه و تناسب اندام اضافه می نماید: همان طور که 10 هزار قدم شاید برای شما راحت باشد؛ سعی کنید سراغ اهداف بیشتری بروید. محققان دریافتند با 15 هزار قدم پیاده روزی در طول روز می توانید ضمن کاهش وزن، خطر ابتلا به سندرم های مربتط با متابولیک را کاهش دهید و فشار خون، قند خون و سطح کلسترول و چربی اضافه بدن در ناحیه کمر را کنترل کنید.

با این اوصاف، مهم است شما اهداف واقع بینانه ای معین کنید. تعداد قدم هایی برای هر روز خود انتخاب کنید که با سبک زندگی، احتیاجهای جسمی و روحی شما سازگار باشد.

پیاده روی واقعا چقدر کالری می سوزاند؟

اندازه کالری که در هنگام پیاده روی می سوزانید؛ متفاوت خواهد بود. وزن و فاصله ای که طی می کنید یک عامل مهم در این زمینه است. با این حا، طبق اطلاعات موسسه Calorie Burner HQ بیشتر افراد به طور میانه در هر مایل پیاده روی 100 کالری می سوزانند.

اگر برای کاهش وزن قدم برمی دارید؛ هر چقدر بیشتر گام بردارید؛ بیشتر به سوی یک زندگی سالم و بهتر حرکت کردید. اما چه کار می توانید بکنید که پیاده روی و تمرین های ورزشی خود را به حدبیشتر برسانید؟

متخصصان تناسب اندام و ورزش پیشنهاد می نمایند پیاده روی 30 دقیقه ای در طول هفته را آخر هفته به 1 ساعت افزایش دهید تا کالری بیشتری بسوزانید. افرادی که تازه آغاز کردند یا تمرین های استقامتی چندانی ندارند؛ باید به طور متناوب تمرین های خود را افزایش دهند یا فشار و شدت آن ها را بیشتر نمایند.

در پیاده روی های طولانی، انرژی و عملکرد سیستم ایمنی بدن تقویت می گردد و یاری موثری به کارکرد خوب قلب خواهد بود؛ یک بازی برد - برد واقعی که هم ورزش و هم سلامتی و هم کاهش وزن است.

به تدریج سعی کنید پیاده روی های خود را بیشتر کنید تا ماهیچه های مختلف بدن بتوانند نرم تر شده و کیفیت قدم های شما افزایش پیدا کند. تغییر سطح راه رفتن روزانه هم در این هدف بسیار موثر است؛ مثلا می توانید پیاده روی در سر بالایی یا بالا رفتن از پله ها را به تمرین های روزانه خود اضافه کنید.

نکته بسیار مهم آخر، پیگیری و پضتجار است. داشتن ثبات و انگیزه، برترین راه برای بهبود کیفیت پیاده روی است. این نه تنها استقامت بدن را افزایش می دهد؛ بلکه مزایای سلامتی بیشتری هم با پیاده روی به همراه خواهد داشت.

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 10288

به "هر روز باید برای کاهش وزن، چند قدم پیاده روی کنیم؟ آیا استاندارد 10 هزار قدم کافی است یا باید بیشتر قدم برداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر روز باید برای کاهش وزن، چند قدم پیاده روی کنیم؟ آیا استاندارد 10 هزار قدم کافی است یا باید بیشتر قدم برداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید