همه چیز درباره حمل و نقل عمومی در اسپانیا

به گزارش گیگابلاگ، سیستم حمل و نقل عمومی در اسپانیا بسیار گسترده و متنوع است و وسایل مختلفی مانند متروی پیشرفته، شبکه راه آهن بین شهری و … را شامل می گردد. حمل و نقل عمومی اسپانیا از برترین نمونه ها در اروپا است و به شما این امکان را می دهد تا به راحتی و با هزینه ای نسبتا کم در سرزمین ماتادورها رفت و آمد کنید.

همه چیز درباره حمل و نقل عمومی در اسپانیا

در این مقاله از وبلاگ خبرنگاران قصد داریم با معرفی سیستم حمل و نقل عمومی در اسپانیا، به شما در سفر به این کشور زیبا یاری کنیم تا با خیال راحت یک تجربه خاطره انگیز از تور اسپانیا برای خود بسازید.

حمل و نقل عمومی در اسپانیا

  • متروی اسپانیا

تمامی شهرهای بزرگ اسپانیا مانند مادرید، بارسلونا، بیلبائو، مالاگا، سویا و والنسیا به سیستم قطار زیرزمینی یا همان مترو مجهز هستند. باید بدانید که با استفاده از بلیت مترو، می توانید به تمامی وسایل حمل و نقل عمومی در اسپانیا از قبیل اتوبوس، قطار بین شهری و … بهره ببرید.

مترو سریع ترین وسیله برای رفت و آمد در این شهرها به شمار میرود، اما باید در نظر داشته باشید که در بعضی از ساعات می تواند بسیار شلوغ باشد. بعلاوه متروهای اسپانیا به شدت تمیز و ایمن هستند و از این جهت، تجربه خوبی را برای شما رقم خواهند زد.

اگرچه نرخ جرم و جنایت و دزدی در متروهای اسپانیا بسیار پایین است، اما بهتر است هنگام استفاده از این وسیله، به خصوص هنگامی که از مراکز خرید اسپانیا بازمی شد و وسایل زیادی همراه دارید، حواستان را بیشتر جمع کنید.

  • شبکه مترو در مادرید

بزرگترین و قدیمی ترین متروی اسپانیا در شهر مادرید واقع شده است و با 13 خط و 300 ایستگاه، مرکز اسپانیا را پوشش می دهد. متروی مادرید یکی از برترین وسایل حمل و نقل عمومی در مادرید است که از ساعت 6 صبح تا ساعت 1:30 بامداد، بیش از 3 میلیون مسافر را جابجا می نماید.

هزینه بلیت متروی مادرید در بیشتر جهتها 2 یورو است اما می توانید یک بلیت 10 نفره را با قیمت 18.3 یورو بخرید. برای خرید بلیت مترو می توانید به باجه ها یا دستگاه های اتوماتیک فروش بلیت مراجعه کنید. بعلاوه می توانید از باجه های فروش بلیت، نقشه رایگان متروی مادرید را تهیه کنید. در این نقشه خطوط مترو و ایستگاه ها با رنگ ها مختلف تعیین شده اند که با استفاده از آن، می توانید جهت خود را به راحتی تعیین کنید.

البته برای استفاده از مترو، نیازی به نگرانی نیست زیرا در ایستگاه ها و سکوهای متروی مادرید تابلوها و علائم مختلفی تعبیه شده اند که جهت را به طور کامل به شما نشان می دهند.

اما حتما یادتان باشد که هنگامی که قصد سوار یا پیاده شدن از مترو را دارید، باید با استفاده از دکمه یا اهرم مخصوص در مترو را باز کنید. در غیر اینصورت در به صورت اتوماتیک باز نخواهد شد.

بزرگترین و قدیمی ترین متروی اسپانیا در شهر مادرید واقع شده است و با 13 خط و 300 ایستگاه، مرکز اسپانیا را پوشش می دهد.

  • شبکه مترو در بارسلونا

اگر جهتتان به شهر زیبای بارسلونا افتاد و خواستید از جاهای دیدنی، مراکز خرید یا رستوران های اسپانیا در این شهر بازدید کنید، می توانید به حمل و نقل عمومی در بارسلونا اعتماد کنید. شبکه متروی بارسلونا یکی از مدرن ترین و برترین متروهای دنیا است که 12 خط مختلف دارد. ایستگاه های متروی بارسلونا را می توانید با تابلوهای بزرگی که یک حرف M قرمز را درون یک لوزی نشان می دهند شناسایی کنید.

متروی بارسلونا از برترین وسایل حمل و نقل عمومی در اسپانیا است و قطارهای آن در ساعات پرتردد، هر 3 الی 4 دقیقه به ایستگاه می رسند. بعلاوه تمامی ایستگاه های متروی بارسلونا علاوه بر اینکه دارای تهویه هوا هستند، به سیستم پخش موزیک نیز مجهزند تا زمان انتظار لذتبخشی داشته باشید.

برای راحتی بهتر در استفاده از حمل و نقل عمومی در اسپانیا، می توانید نقشه های مترو بارسلونا را از دفاتر راهنمای گردشگری و یا باجه های فروش بلیت مترو تهیه کنید. در این نقشه خطوط مترو با رنگ های مختلف تعیین شده اند و می توانید جهت خود را به راحتی تعیین کنید.

بعلاوه تابلوهای مختلفی در ایستگاه ها و سکوهای متروی بارسلونا قرار دارند که اطلاعات متفاوتی مانند زمان رسیدن قطار، ایستگاه بعدی و … را نمایش می دهند.

بلیت مترو در بارسلونا نسبت به مادرید گران تر است و برای هر بار استفاده از این وسیله حمل و نقل عمومی در اسپانیا، باید 2.2 یورو بپردازید. بعلاوه می توانید با پرداخت 10.2 یورو، یک بسته ده تایی بلیت مترو را بخرید که صرفه جویی بسیار خوبی در هزینه های شما خواهد بود. این بلیت ها را می توانید از باجه های فروش بلیت، دستگاه های اتوماتیک فروش و حتی بعضی دستگاه های ATM بخرید.

متروی بارسلونا از ساعت 5 صبح (6 صبح در روزهای یکشنبه) باز هستند و تا نیمه شب روزهای دوشنبه تا پنجشنبه فعالیت می نمایند. در روزهای دیگر، ساعت فعالیت مترو تا 2 بامداد تمدید می گردد.

منبع: ققنوس
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 12806

به "همه چیز درباره حمل و نقل عمومی در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره حمل و نقل عمومی در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید