وحیدی: تعداد مراکز دفن زباله در کشور به 280 نقطه کاهش پیدا کرده است

به گزارش گیگابلاگ، وزیر کشور از کاهش تعداد مراکز دفن زباله به 280 نقطه خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم از دفن زباله به تولید کمپوست با استفاده از ظرفیت دستگاه های زباله سوز برسیم.

وحیدی: تعداد مراکز دفن زباله در کشور به 280 نقطه کاهش پیدا کرده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، احمد وحیدی وزیر کشور امروز (سه شنبه 25 آبان) بعد از حضور در کمیسیون مجلس در تشریح جزئیات این نشست گفت: درباره پسماند ها در این جلسه با کنندگان صحبت کردیم. در این خصوص چند مساله داریم؛ ابتدا بحث دفن آن ها است، سعی کردیم این مساله به 280 کاهش پیدا کند؛ باید سامانه های تبدیل زباله به کمپوست را با استفاده از ظرفیت دستگاه های زباله سوز را استفاده کنیم.

وی افزود: باید تفکیک زباله های خشک و تر از مبدا را در برنامه های شهرداری ها و خانوار ها بیشتر اجرایی کنیم؛ شهرداری ها و مردم باید کمک کنند تا این مسائل را مدیریت کنیم.

وزیر کشور شرح داد: ناوگان حمل و نقل عمومی و بازسازی آن هم بسیار مهم است؛ باید مبالغ مناسبی را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفت؛ دولت و مجلس می توانند در این باره کمک کنند؛ با خرید ناوگان حمل و نقل عمومی از تولید کنندگان داخلی، آن ها هم با اطمینان خاطر در بحث حمل و نقل کار بیشتری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 11881

به "وحیدی: تعداد مراکز دفن زباله در کشور به 280 نقطه کاهش پیدا کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحیدی: تعداد مراکز دفن زباله در کشور به 280 نقطه کاهش پیدا کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید