ورزش های ساده و اصولی برای از بین بردن چاقی دور شکم

به گزارش گیگابلاگ، چاقی شکم عارضه ای متداول در اقشار مختلف جامعه است که با ورزش های ساده و اصولی می توان با آن مبارزه کرد.

ورزش های ساده و اصولی برای از بین بردن چاقی دور شکم

به گزارش ، یکی از دغدغه های مشترک بین بیشتر افراد جامعه، چاقی در ناحیه شکم است. این عارضه محدود به جنسیت و یا سن خاصی نیست. دغدغه ای که هم به لحاظ روانی و هم به لحاظ جسمی آسیب زا و بعضا خطرناک است.

در بُعد روانی شاید بتوان به تخریب اعتماد به نفس شخص مبتلا اشاره نمود که در روابط اجتماعی و حتی خانوادگی تاثیر می گذارد. مشورت با پزشک برای معین علل ابتلا اولین گام و از دیگر قدم های موثر در مبارزه با این ناهنجاری اصلاح سبک زندگی در ابعادی به خصوص فعالیت جسمی و عادات تغذیه ای ست.اما از نقش ورزش صحیح، اصولی و منظم در داشتن اندامی ایده آل و بدنی سالم نمی توان غافل شد.

در این مطلب به تشریح چند ورزش ساده برای از بین بردن چاقی در ناحیه شکمی می پردازیم.

قبل از آغاز به خاطر داشته باشید که طبق تحقیقات جدید، میزان تمرکز شما بسیار موثر است، پس فقط تمرینات را انجام ندهید، آن ها را با تمرکز کامل انجام دهید تا نتایج قابل توجه باشد.

حرکات توصیه شده را به طور متوالی انجام دهید. در میان هر ست، می توانید حدود یک دقیقه استراحت داشته باشید. ورزش ها سه الی چهار روز در هفته انجام گردد و حالت ایده آل این است که این تمرینات را بعد از تمرین های هوازی روزانه بگنجانید.

روی زمین دراز کشیده، طوری که زانو ها بهم چسبیده باشند با زاویه 90 درجه زانو ها خم و پا ها را بلند کنید و در حالی که نفستان را بیرون می دهید، عضلات شکم را سفت کنید. کمر را به زمین فشرده و به یاد داشته باشید که پا ها نباید حرکت نمایند. یک ثانیه این شرایط را حفظ کنید و سپس بدن را ریلکس کنید. این حرکت را در سه تایم 10 تایی انجام دهید.

بنشینید و آرنج دستتان را در کنار بدن قرار دهید، کمی به سمت عقب متمایل شوید، همینطور که به دستانتان تکیه دارید، پا ها در کنار هم کمی بلند کنید. یک پا را کشیده و دیگری را کمی از زانو خم کنید. برای هر 2 پا در سه تایم 10 تایی انجام دهید. دست ها را خم و روی ران پا قرار دهید. سر را بلند کنید و پای خود را نگاه کنید. دست ها باید در مقابل حرکت مقاومت نمایند.

شبیه به شرایط حرکت قبل (کشش تک پا) بنشینید و زانو ها را خم کنید. زانو ها بهم چسبیده باشند. سعی کنید آرنج ها روی زمین و کنار بدن باشد. ابتدا پا ها را در حالت خم و سمت راست بالا آورده و به شرایط قبل برگردانید، این بار در سمت چپ پا ها را بلند کنید. فرض کنید می خواهید با پا ها یک U انگلیسی ترسیم کنید. این حرکت را به شکل متناوب 20 بار انجام دهید.

از قلم نیاندازید در کنار ورزش صحیح و منظم، خواب کافی و به موقع موثر است. درست نشستن به سفت کردن عضلات شکم شما کمک خواهد نمود. در کنار تمام توصیه ها تغذیه سالم و پرهیز از مصرف فست فود، شیرینی و غذا های چرب و یا شیرین به زیبایی اندام شما و تاثیر هرچه بیشتر تمرینات کمک شایان توجهی می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2098

به "ورزش های ساده و اصولی برای از بین بردن چاقی دور شکم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش های ساده و اصولی برای از بین بردن چاقی دور شکم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید