شرایط تزریق دوز دوم 4 واکسن کرونا در گیلان چگونه است؟

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان، واکسن های تزریق شده در استان گیلان را شامل اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنگا و برکت دانست و اضافه کرد: تا به امروز 26 درصد گروه های هدف استان دوز دوم زدند.

شرایط تزریق دوز دوم 4 واکسن کرونا در گیلان چگونه است؟

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه تا به امروز حدود یک میلیون و 603 هزار و 303 نفر معادل 74.9 درصد از گروه های هدف استان گیلان را با دوز اول واکسینه کردیم، یادآور شد: بعلاوه 562 هزار و 105 نفر معادل 26 درصد از مردم گیلان دوز دوم واکسن خود را دریافت کردند.

وی واکسن های تزریق شده در استان گیلان را شامل اسپوتنیک، سینوفارم، آسترازنگا و برکت دانست و اضافه نمود: تزریق دوز اول و دوم واکسن اسپوتنیک براساس برنامه زمانی صورت گرفته است و لذا افرادی که از تزریق دوز دوم جا مانده اندبا سامانه 4401 تماس بگیرند. این آمادگی وجود دارد که چند مرکز واکسیناسیون شهرستان رشت را به دوز دوم اسپوتنیک اختصاص دهیم. بعلاوه افراد واجد شرایط که تا به امروز این واکسن را دریافت نکرده و علاقمند به تزریق آن هستند هم می توانند به پایگاه تالار طنین رشت مراجعه نمایند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هم دوز اول و هم دوز دوم واکسن سینوفارم در مراکز استان در حال اجرا است، توضیح داد: ساعت 21 هر شب برنامه واکسیناسیون روز بعد در سامانه vac.gums.ac.ir اعلام می گردد.

مهرابیان، با اشاره به بازه زمانی طولانی تر دوز اول و دوز دوم واکسن آسترازنکا، اضافه نمود: افرادی که دوز اول واکسن آسترازنکا را زدند، بین هشت تا 12 هفته بعد باید برای دریافت دوز دوم اقدام نمایند و لذا آمادگی برای دوز دوم وجود دارد.

وی از ورود محموله نو واکسن برکت به گیلان طی روزهای اخیر اطلاع داد و گفت: طی سه روز گذشته اقدام به توزیع واکسن برکت در شهرستان رشت و سایر شهرستان ها کردیم و افراد با دریافت پیامک براساس بیشترین فاصله زمانی بین دوز اول و دوم واکسن خود را دریافت می نمایند لذا افراد حتما منتظر پیانک باشند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هفته آینده محموله نو واکسن برکت وارد استان می گردد، اعلام نمود: افرادی که هنوز پیامک دریافت نکرده اند، نگران نباشند.

وی با تاکید بر لزوم حذف دورهمی های خانوادگی، اسم کرد: نگران پیک بعدی کرونا با مسافرت های غیر ضروری هستیم لذا همچنان پروتکل های بهداشتی رعایت گردد.

مهرابیان، از بستری شدن 71 بیمار نو کرونایی در گیلان اطلاع داد و اعلام کرد: در حال حاضر 399 بیمار کرونایی بستری داریم که حال 66 نفر وخیم بوده و 66 نفر نیازمند مراقبت های ویژه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 11136

به "شرایط تزریق دوز دوم 4 واکسن کرونا در گیلان چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تزریق دوز دوم 4 واکسن کرونا در گیلان چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید