پاک سازی نفت از اقیانوس با جاذب نانویی امکان پذیر شد

به گزارش گیگابلاگ، پس از نشت نفت در سواحل جزیره موریس، یک استارت آپ نانویی با ارسال جاذب های نفت به منطقه، به پاک سازی آب دریا یاری کرد. این جاذب نانو می تواند 86 برابر وزن خود نفت جذب کند.

پاک سازی نفت از اقیانوس با جاذب نانویی امکان پذیر شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت لاگ ناین (Log 9) برای یاری به تمیز کردن روغن و مشتقات نفتی از خاک، پد های جاذب فراوری و به بازار عرضه نموده است. در بیانیه این شرکت آمده است که لاگ ناین محصولات خود را به صنایع حمل ونقل، اسکله ها و شرکت های نفت و گاز عرضه می نماید.

لاگ ناین یک استارت آپ مستقر در بمبئی است که روی فناوری تمیز کردن آلودگی های نفتی کار می نماید. این شرکت به تازگی اعلام نموده است که جاذب نفتی موسوم به سوربن را برای تمیز کردن نشت نفت در ساحل جزیره موریس به کار گرفته است.

یک کشتی ژاپنی حامل مقادیر زیادی نفت در 25 ژوئیه در حادثه ای 1000 تن نفت را وارد اقیانوس هند کرد که این نشت باعث فاجعه زیست محیطی شد. دولت موریس پس از آن که گیاهان و جانوران تالاب های مجاور و مرجان های منطقه در معرض تهدید نهاده شدند، اعلام شرایط اضطراری زیست محیطی کرد.

هند برای مقابله با این بحران، به موریس یاری و یک تیم ده نفری از گارد ساحلی هند به همراه 30 تن تجهیزات تخصصی برای پاک سازی به منطقه اعزام کرد.

در بیانیه شرکت لاگ ناین آمده است که 10 هزار واحد از پد های جاذب نفت که با گرافن ساخته شده اند در این عملیات پاک سازی مورداستفاده نهاده شد.

دانانجای شارما، مدیرعامل شرکت لاگ ناین در خصوص این موضوع گفت که پد های سوربن بر پایه گرافن بوده و قادر به جذب مقادیر زیادی نفت هستند و می توانند 6 تا 7 بار مورداستفاده قرار گیرند. نکته جالب توجه درباره این فناوری آن است که این جاذب ها می توانند تا 86 برابر وزن خود نفت را جذب نمایند.

سه نوع پد مختلف برای جذب نفت در این عملیات مورد استفاده نهاده شده است. این برای اولین بار است که از محصولات سوربن برای پاک سازی یک فاجعه عظیم اقیانوسی استفاده می گردد.

نشت نفت به اقیانوس اثرات منفی زیست محیطی بر اکوسیستم دریا داشته و اثرات آن می تواند تا ده ها سال باقی بماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5556

به "پاک سازی نفت از اقیانوس با جاذب نانویی امکان پذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاک سازی نفت از اقیانوس با جاذب نانویی امکان پذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید