پوست موز را دور نریزید؛ با آن شیرینی و نان درست کنید! ، یاری به محیط زیست و بدن

به گزارش گیگابلاگ، هر بار که پوست موز را جدا می کنید، یک میان وعده خوشمزه و مغذی را دور می ریزید!

پوست موز را دور نریزید؛ با آن شیرینی و نان درست کنید! ، یاری به محیط زیست و بدن

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ساینس آلرت، یک مطالعه اخیر نشان داده است که اگر پوست موز سفید، خشک و آسیاب و به آرد تبدیل گردد، می توان آن را به محصولات پخته ای تبدیل کرد که طعم شان به همان مقدار خوب باشد؛ اگر نگوییم بهتر از محصولات مبتنی بر گندم.

احتمالاً هرگز به آشپزی با پوست موز فکر ننموده اید، اما این نه تنها کاملاً بی خطر بوده، بلکه دانشمندان بعلاوه نشان داده اند که واقعاً برای شما خوب نیز است.

شما حتی یاری سخاوتمندانه ای از مواد معدنی و مواد مغذی ضد سرطان دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال، شیرینی های قندی ساخته شده در این مطالعه که با پوست موز غنی شده بودند، حاوی فیبر، منیزیم، پتاسیم و ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار بیشتری بودند.

از جنبه منفی، اضافه کردن بیش از حد آرد پوست موز منجر به ایجاد کوکی هایی شد که تا حدودی قهوه ای و سفت بودند، اما زمانی که با آرد حاوی 7.5 درصد پوست موز ساخته شدند، بافت کوکی ها به تعادل بسیار مجذوب کننده تری رسید.

به عنوان یک امتیاز، محصولات تولیدشده به مدت 3 ماه در دمای اتاق به خوبی در قفسه نگهداری می شوند.

در حالی که این مطالعه فقط به عواقب افزودن پوست موز به کلوچه های پخته شده پرداخته است، نتایج نشان می دهد که استفاده از آرد پوست موز در نان، کیک و پاستا نیز ممکن است ارزش توجه داشته باشد.

به عنوان مثال، سال گذشته، یک مطالعه روی کیک پوست موز نشان داد که پوست زرد میوه، رنگ خوراکی طبیعی را به محصول پخته شده داده و بعلاوه به عنوان یک تقویت کننده تغذیه خود را نمایان می نماید.

در همین حال، یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که جایگزینی تا 10 درصد آرد گندم با آرد پوست موز می تواند نان پخته شده را با محتوای پروتئین، کربوهیدرات و چربی بالاتری غنی کند.

خوردن پوست این میوه فقط یک گزینه سالم نیست، بلکه می تواند به کاهش ضایعات مواد غذایی یاری کند. حدود 40 درصد وزن موز در پوست آن است و بیشتر اوقات، این پوست پر از مواد مغذی به سادگی دور ریخته می گردد.

مطمئناً، پوست موز وقتی خام باشد بسیار بی فایده است. اما اگر درست آماده گردد، در واقع طعم بسیار خوبی خواهند داشت. این پوست حتی می تواند عمر مفید بعضی از محصولات را افزایش دهد، زیرا لایه های آن دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است.

همین امر در خصوص سایر پوست میوه ها نیز صدق می نماید؛ مانند پوست انبه که خواص آنتی اکسیدانی کیک را تقویت نموده و طعم آن را بهبود می بخشد.

بنابراین دفعه بعد که یک موز را برای میوه داخل آن جدا کردید، پوست آن را حفظ کنید. ممکن است، شکم تان بعداً از شما تشکر کند.

این مطالعه در ACS Food Science & Technology منتشر شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 18558

به "پوست موز را دور نریزید؛ با آن شیرینی و نان درست کنید! ، یاری به محیط زیست و بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست موز را دور نریزید؛ با آن شیرینی و نان درست کنید! ، یاری به محیط زیست و بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید