چند درصد انتقال کرونا در وسایل حمل ونقل عمومی صورت می گیرد؟

به گزارش گیگابلاگ، معاون کل وزارت بهداشت گفت: 26.5 درصد انتقال ویروس کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی است و میزان انتقال از طرق دیگر کمتر است.

چند درصد انتقال کرونا در وسایل حمل ونقل عمومی صورت می گیرد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، اضافه کرد: حمل و نقل عمومی عامل 26.5 درصد تماس های منحر به بیماری کرونا در ایران بوده است. عوامل دیگری از 2 تا 5 درصد و حتی کمتر از یک درصد داشته ایم. مدارس 11.5 درصد و دانشگاه ها 7 درصد موجب آلودگی بوده اند.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران همکاری خوبی داشته است؛ از نظر تئوری طراحی هایی شده است مثل فاصله گذاری در مترو، اتوبوس و تاکسی ها که تدابیر خوبی است. البته باید ارزیابی کنیم که این تدابیر عملیاتی هست یا خیر. این را هم توجه داریم که بعد از بازگشایی ها چه تاثیری در بیماری کرونا مشاهده می شود.

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: از جمله معیارهای بازگشایی میزان توانایی حمل و نقل عمومی برای نقل و انتقال مردم به خصوص در ساعات اوج ترافیک است.

وی گفت: اگر مدارس و سایر مغازه ها باز شود، باید شرایط را بررسی کنیم. امروز فقط ادارات دولتی با دو سوم ظرفیت و مغازه های ضروری باز بودند. اگر هفته آینده مغازه های کم ریسک باز شوند حتما موجب نگرانی است. یکی از عوامل بازگشایی فقط خطر شغل نیست. میزان ریسک حمل و نقل عمومی هم باید در نظر گرفته شود. بازگشایی مشاغل مختلف باید بررسی شود که چقدر خطر دارد و دوم بار حمل و نقل عمومی باید محاسبه شود که بر اساس آن اقدام می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3464

به "چند درصد انتقال کرونا در وسایل حمل ونقل عمومی صورت می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد انتقال کرونا در وسایل حمل ونقل عمومی صورت می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید