چگونه از یک در قدیمی یک میز آنتیک بسازیم؟

به گزارش گیگابلاگ، دری قدیمی و به درد نخور دارید که می خواهید آن را دور بیاندازید؟ دست نگه دارید! درتان می تواند به یک میز چایخوری زیبا و شیک تبدیل گردد!

چگونه از یک در قدیمی یک میز آنتیک بسازیم؟

اگر درتان رنگ و رو رفته است، حتی بهتر! این به کار ظاهری خاص تر به میزتان می دهد. با این خلاقیت بی نظیر، هم دکوری عالی برای اتاق نشیمن تان درست نموده اید و هم در بودجه تان صرفه جویی نموده اید.

به چه وسیالی احتیاج داریم؟

- یک در قدیمی

- عینک کار (عینک محافظ)

- ماسک دهان و بینی

- اره برقی

- متر نواری

- خط کش

- مداد

- چسب چوب

- گیره

- گونیا

- دریل (انتخابی)

- چند عدد پیچ (انتخابی)

- سمباده

- پارچه کتانی

دست به کار شویم!

مرحله اول - یک در قدیمی انتخاب کنید

یک در قدیمی از نجاری ها، خانه خودتان و یا سمساری ها تهیه کنید. دری انتخاب کنید که روح داشته باشد! مثلا تکه هایی از رنگ آن کنده شده باشد و چوب آن دیده گردد. به این نکته هم توجه کنید که درتان باید مغزی پر داشته باشد و درونش خالی نباشد تا قدرت و دوام میز بیشتر گردد.

مرحله دوم - اندازه بگیرید و علامت بزنید

قبل از اینکه در را ببرید، باید تصمیم بگیرید میزتان را به چه سایزی می خواهید و دوست دارید کدام طرف در روی میز و کدام ها به عنوان پایه باشند. با استفاده از متر نواری در را اندازه بگیرید و روی آن را به بلندایی که می خواهید، با مداد، علامت بزنید. با استفاده از خط کش، خط هایی صاف بر روی در بکشید تا آن را کج نبرید.

فکر بدی نیست که وسط در را به عنوان روی میز انتخاب کنید و دو کنار دیگر آن را (بالا و پایین در را) به عنوان دو پایه آن در نظر بگیرید.

نکته: ارتفاع میزتان هم مهم است، پس حواس تان باشد سطح رویی را آنقدر بلند در نظر نگیرید که دیگر چیزی برای پایه ها باقی نماند. ارتفاع استاندارد میز چایخوری (قهوه خوری) در حدود 40 تا 45 است.

مرحله سوم - در را ببرید

بعد از اینکه اندازه ها را تعیین کردید می توانید در را برای بریده شدن نزد یکی از نجاری ها یا ابزار فروشی های محل تان ببرید. اگر در خانه اره برقی ندارید و یا اصلا کار با آن را بلد نیستید، فکر خوبی است که خودتان در را نبرید.

اگر می خواهید خودتان در را ببرید، ابتدا عینک محافظ و ماسک دهان و بینی تان را بپوشید و سپس به آرامی و با دقت تمام در را از روی محل هایی که با مداد خط کشیده اید ببرید. برش ها را صاف و مرتب انجام دهید. به این صورت سطح میز و پایه ها را درآورید. برای بریدن میز، از اره گرد هم می توانید بهره ببرید اما باید این کار را با دقت انجام دهید تا برش ها صاف درآیند.

مرحله چهارم - پایه های میز را چسب بزنید

بر دو گوشه سطح پشتی صفحه چوب رویی میز (یعنی همان جایی که قرار است پایه ها به صفحه رویی وصل شوند)، نواری از چسب بزنید. اندازه زیادی چسب بزنید تا پایه ها به خوبی به میز بچسبند و محکم در جای خود بایستند. حالا پایه ها را روی این قسمت قرار دهید و بچسبانید. مطمئن شوید که چسب اضافی را از اطراف پایه پاک می کنید تا چیزی از آن دیده نگردد. حالا با استفاده از یک گونیا، چک کنید تا مطمئن شوید پایه ها صاف هستند و کج نشده اند و با سطح رویی زاویه 90 درجه دارند. وقتی از صاف بودن آنها مطمئن شدید، گیره ها را به پایه وصل کنید، به این صورت پایه ها تا زمانی که چسب کاملا خشک گردد در جای خود قرار می گیرند، کج نمی شوند و به خوبی به سطح رویی میز می چسبند. اجازه دهید پایه ها تمام شب بمانند و خوب خشک شوند.

مرحله پنجم - ساپورت بیشتری اضافه کنید

من بعد از اینکه پایه ها خوب به سطح چسبیدند، از یک تکه چوب استفاده کردم و آن را در بین زاویه 90 درجه بین سطح رویی میز و پایه چسباندم تا پایه های میز محکم تر شوند و استحکام بیشتری داشته باشند. اگر این تکه چوب را از خود در جدا کنید تا ظاهرش به میز بیاید، بهتر است. بعد از اینکه این تکه چوب را در محل مورد نظر گذاشتید و به آن چسب زدید، آن را با استفاده از گیره به میز خوب محکم کنید تا خشک گردد.

ممکن است شما بخواهید به جای این کار، میز را از طریق دریل به پایه پیچ کنید تا استحکامی باز هم بیشتر داشته باشید. اگر تصمیم به دریل کردن گرفته اید، بهتر است از یک گوشه فلزی برای این کار بهره ببرید. یک سمت گوشه را به سطح رویی و سمت دیگرا را به پایه پیچ کنید. میزتان دیگر آخ هم نمی گوید! به علاوه این گوشه های فلزی در زیر کار هستند و دیده نمی شوند.

مرحله ششم - و در آخر

ماسک دهان و بینی را بزیند و با استفاده از سمباده هر گونه گوشه تیزی را بر روی میز ازبین ببرید. با این کار هم میزتان لبه تیز و خطر ناکی ندارد و هم با کندن رنگ از روی آن ظاهر آنتیک تری می گیرد! بعد از تمام شدن سمباده کشی میز را با دستمالی مرطوب تمیز کنید. حتی می تواندی روی آن روغن جلا هم بزنید. این ها دیگر به سلیقه خودتان است، خلاقیت به خرج دهید!

میز آنتیک تان را در جلوی یک مبل راحتی قرار دهید، رویش گلدانی با گیاهی سبز بگذارید و از یک لیوان چای دلچسب لذت ببرید!

منبع: فوت و فن / ehow.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 15754

به "چگونه از یک در قدیمی یک میز آنتیک بسازیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از یک در قدیمی یک میز آنتیک بسازیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید