41 هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران واریز شد

به گزارش گیگابلاگ، شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت 41 هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران در طرح خرید تضمینی گندم اطلاع داد.

41 هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران واریز شد

خرید تضمینی گندم در حال حاضر در استان های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویر احمد در جریان است و این میزان خرید در 186 مرکز و از 66 هزار کشاورز و در قالب 202 هزار محموله خریداری شده که نسبت به مقطع مشابه سال گذشته از نظر مقدار خرید 3 درصد افزایش و از نظر ارزش 2 برابر شده است.

این افزایش مقدار خرید گندم در سال ِجاری به دلیل شرایط اقلیمی کشور و برداشت زودتر (دو هفته ای) در مقایسه با سال گذشته رخ داده است.

همچنین ارزش ریالی گندم های خریداری شده بیش از 64 هزار میلیارد ریال است که با همت و کوشش دولت، سازمان برنامه و بودجه و سیستم بانکی، پول گندم کشاورزانی که تا تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه نسبت به تحویل گندم خود به مراکز خرید اقدام نموده اند، اطلاعات و مشخصات آنها کامل بوده و فایل های آنان توسط مراکز خرید به بانک عامل ارسال شده به حساب آنان واریز شده است و کوشش می گردد که در ادامه فصل خرید، فرایند پرداخت به همین شکل تداوم یافته و در حداقل زمان ممکن به حساب آنان واریز گردد.

امسال هر کیلوگرم گندم با قیمت 4,000 تومان به اضافه 1,000 تومان جایزه تحویل خریداری می گردد که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. با توجه به اضافه شدن مبلغِ جایزه تحویلِ گندم توسط دولت (از قرار هر کیلوگرم 1000 تومان) به قیمت تضمینی قبل که 4,000 تومان بود، این جایزه همچنین به کشاورزانی که پیش از تصویب جایزه 1000 تومانی، گندم خود را تحویل داده اند تعلق می گیرد و به زودی به حساب همه گندمکاران واریز خواهد شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9341

به "41 هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران واریز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "41 هزار میلیارد ریال به حساب گندمکاران واریز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید