5 مودمی که به هر دو اینترنت 4G LTE و TD-LTE وصل می شوند

به گزارش گیگابلاگ، هیجان انگیز است مودمی داشته باشید که هر سیم کارتی را پشتیبانی کند و بتوانید به هر کدام از اینترنت های 4G و TD-LTE وصل شوید.

5 مودمی که به هر دو اینترنت 4G LTE و TD-LTE وصل می شوند

یعنی با این مودم به اینترنت 4G همراه اول، اینترنت TD-LTE مبین نت، اینترنت 4G ایرانسل، اینترنت TD-LTE ایرانسل، اینترنت 4G شاتل موبایل، اینترنت 4G رایتل و هر سیم کارت و اینترنت موبایل و همراه دیگر در بازار وصل شود.

اگر آنتن دهی و سرعت اینترنت یک شرکت و سیم کارت ضعیف بود؛ سیم کارت بعدی را روی مودم گذاشته و به اینترنت شرکت بعدی وصل شویم. اگر اینترنت 4G ضعیف بود؛ سراغ اینترنت TD-LTE برویم یا برعکس اگر در اواخر شب تی دی ال تی جواب نمی داد؛ سریعا سیم کارت 4G اپراتور بعدی را روی مودم بیندازیم!

برای دانلودهای نیمه شب سراغ اینترنت TD-LTE برویم که ارزان تر است و برای کنفرانس ویدئویی و وبینار و سمینار و درس و آموزش آنلاین سراغ اینترنت 4G برویم که سریع تر و با تاخیر کمتر است.

خلاصه اینکه مودم هایی که آنلاک هستند و از هر دو نوع اینترنت موبایل FDD و TDD پشتیبانی می کنند؛ بالاترین انعطاف پذیری و اتصال را برای کاربران فراهم می کنند.

این آرزوی همه کاربران است که چنین مودمی داشته باشند ولی خوب کمی دست نیافتنی است؛ چون چنین مودم هایی هم گران بوده و هم به جز مدل هواوی B612 باقی مودم ها به سختی در بازار یافت می شوند.

شاید اصلا از خودتان بپرسید که چند مدل مودم در بازار با قابلیت پشتیبانی از هر دو نوع اینترنت 4G و TD-LTE داریم؟ پس، بیایید با هم 5 مدل مودم را با هم بررسی کنیم:

هواوی B612 (ایرانسل TF-i60 H1)

معروف ترین، پرفروش ترین، در دسترس ترین و راحت ترین مودم برای استفاده از اینترنت 4G و TD-LTE است. چند سال پیش، برای اولین بار ایرانسل این مودم را با نام وارد بازار کرد و سرآغازی شد برای ورود مودم هواوی B612 به بازار ایران!

این روزها به هر فروشگاهی سر بزنید؛ وارد هر سایت فروش مودمی شوید؛ از هر فردی سراغ یک مودم خوب را بگیرید یا برای اینترنت تی دی ال تی هر شرکتی ثبت نام کنید؛ مودم هواوی B612 را به شما پیشنهاد می دهند.

یک مودم رومیزی از رده LTE Cat 6 با سرعت 300 مگابیت است که دارای چندین درگاه شبکه LAN صد مگابیت و یک درگاه RJ11 برای VoIP هم هست. از آنتن خارجی پشتیبانی می کند و مستقیما به برق شهری وصل می شود.

ضعف های مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 H1 یکی بحث وای فای تک بانده آن است و دیگری امکانات کم پنل مدیریتی تحت وب!

اما از نظر قیمتی بهتر از دیگر مودم هایی است که می خواهم در این مقاله معرفی کنیم. با قیمت 2 تا 3 میلیون تومان می توانید این مودم را تهیه کنید. اگر اصرار دارید بتوانید از سیم کارت همه اپراتورها استفاده کنید؛ حتما باید مدل آنلاک یا همان هواوی B612 را تهیه کنید.

ایرانسل TF-i60 F1

حتما با دیدن این نام تعجب کردید. یک ماه پیش ایرانسل گفت خط تولید مودم بومی و ایرانی TF-i60 S1 را آغاز کرده است و به زودی این مودم وارد بازار ایران می شود.

از هر دو اینترنت 4G و TD-LTE پشتیبانی کرده و در واقع مودم ML341 از شرکت لینوتک (Leanotek) است. یک مودم FDD/TDD در رده LTE Cat 4 با سرعت دانلود 150 مگابیت و سرعت آپلود 50 مگابیت و وای فای تک بانده 802.11n با حداکثر سرعت 300 مگابیت.

بزرگ ترین تفاوت مودم TF-i60 S1 با TF-i60 H1 در پردازنده ها و سرعت اینترنت است. مودم ایرانسل TF-i60 H1 از رده LTE Cat 6 با حداکثر سرعت 300 مگابیت بود و همین موضوع برایش محبوبیت زیادی خرید.

چهار درگاه شبکه LAN صد مگابیت به همراه یک درگاه USB 2.0 و دو سیم کارت مشخصات ارتباطی مودم تازه ایرانسل هستند.

هنوز قیمت و زمان عرضه این مودم به بازار به طور رسمی از سوی ایرانسل اعلام نشده است ولی فروشگاه ها و بازاری ها می گویند مدت ها است این مدل در بازار به فروش می رسد و قابلیت آنلاک هم ندارد و تنها با سیم کارت ایرانسل کار می کند.

هواوی B818

سومین مودم 4G/TD-LTE که می توانید بخرید؛ یک مودم خفن از هواوی با سرعت بیش از 1 گیگابیت بر ثانیه است. شاید بتوان گفت بهترین مودم 4G LTE هواوی، پیش از آمدن مودم های 5G به بازار.

هواوی سال گذشته برای اپراتور وودافون را ساخت و با نام Vodafone Gigacube CAT19 به مشتریان این اپراتور مخابراتی عرضه شد. هواوی مودم B818 را در دو مدل B818-260 و B818-263 عرضه کرده است. مدل B818-263 در برخی بازارها با نام Huawei 4G Router 3 Prime هم شناخته می شود.

یک مودم در رده LTE Cat 19 است و حداکثر سرعت دانلود آن به 1.6 گیگابیت بر ثانیه می رسد. به همین دلیل از این مودم رومیزی 4G LTE به نام 5G ready router یاد می شود. حداکثر سرعت آپلود این مودم هم 150 مگابیت بر ثانیه است.

در شبکه های LTE از MIMO 4×4 پشتیبانی می کند و اجازه می دهد تا 4 فرکانس با هم تجمیع یا CA شوند. در وای فای از MIMO 2×3 بهره مند است.

در وای فای هم این مودم به طور کامل از استاندارد 802.11ac و دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کند و سرعتی نزدیک به 1.2 گیگابیت دارد. 64 دستگاه و کاربر هم به طور همزمان می توانند به آن وصل شوند.

روی اینترنت FDD-LTE تا باند 2600 مگاهرتز و روی اینترنت TDD-LTE تا باند 3500 مگاهرتز را پشتیبانی می کند. پس، باید با سیم کارت تی دی ال تی ایران کار کند و بتواند به آنتن های tdlte وصل شود.

درباره قیمت این مودم، چون به صورت تکی وارد بازار ایران می شود؛ نمی توان با قاطعیت صحبت کرد ولی بین 6 تا 8 میلیون تومان برای خریدش کنار بگذارید.

هواوی 5G H112

دو مودم دیگری که می خواهیم برای استفاده از اینترنت 4G/TDLTE معرفی کنیم؛ مودم هایی هستند که از نسل پنجم شبکه های موبایل هم پشتیبانی می کنند؛ علاوه بر نسل چهارم و نسل های قبل تر!

با یا GigaCube 5G می توانید به شبکه های 4G LTE و 5G و حتی TD-LTE متصل شوید. یک مودم روتر رومیزی با وای فای دو بانده و درگاه های ارتباطی یک گیگابیتی که برای بسیاری از مصارف خانگی و حتی اداری کوچک یک گزینه ایده آل محسوب می شود.

مدتی است این مودم وارد بازار ایران شده و البته با قیمت های نجومی و غیرواقعی مانند 12 میلیون تومان و 15 میلیون تومان و بالاتر به فروش می رسد.

با توجه به اینکه مودم هواوی 5G H112 به همه شبکه های ارتباطی از جمله 4G و TD-LTE وصل می شود و آنلاک هم هست؛ شما می توانید سیم کارت هر اپراتوری را روی آن انداخته و به اینترنت وصل شوید. از سیم کارت 4G همراه اول و ایرانسل و رایتل بگیرید تا سیم کارت TD-LTE مبین نت و ایرانسل و حتی سیم کارت های شاتل موبایل!

در یک کلام بگوییم که هنوز مودمی قوی تر، خفن تر و با امکانات پیشرفته تر از هواوی H112 وارد بازار ایران نشده است. یک مودم برای سرمایه گذاری روی آینده است.

زدتی ای 5G MC801A

شرکت ZTE با همکاری MTN اولین مودم روتر 5G خانگی خود به نام MC801A را برای اپراتورهای مخابراتی عرضه کرد. این مودم روتر هم اکنون وارد بازارهای ایران هم شده و با قیمت هایی بسیار بالا نزدیک به 12 میلیون تومان به فروش می رود.

نسبت به مودم هواوی H112 هم ضعیف تر و هم از باندهای رادیویی کمتری پشتیبانی می کند ولی باز شما می توانید با آن به شبکه های 4G LTE و 5G و TDLTE وصل شوید.

بزرگ ترین مزیت مودم MC801A استفاده از پردازنده اسنپدراگون X50 است. روتر MC801A از وای فای 6 پشتیبانی می کند و اجازه می دهد کاربران به طور همزمان به سریع ترین نسل شبکه های موبایل، یعنی نسل فایوجی وصل شوند و اینترنت را روی سریع ترین وای فای ممکن به اشتراک بگذارند.

این مودم روی شبکه های 4G LTE دارای مودم LTE Cat 20 است که از حداکثر سرعت دانلود 2 گیگاببیت و آپلود 211 مگابیت پشتیبانی می کند.

128 کاربر به طور همزمان می توانند به این مودم روتر فایوجی وصل شوند و دارای یک درگاه اترنت LAN ده گیگابیتی به همراه یک LAN/WAN یک گیگابیتی و یک درگاه RJ11 برای اتصال خط تلفن است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9929

به "5 مودمی که به هر دو اینترنت 4G LTE و TD-LTE وصل می شوند" امتیاز دهید

3 کاربر به "5 مودمی که به هر دو اینترنت 4G LTE و TD-LTE وصل می شوند" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مودمی که به هر دو اینترنت 4G LTE و TD-LTE وصل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید