50 کیلومتر حفاظ بتنی در مسیرهای منتهی به مهران نصب شد

به گزارش گیگابلاگ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از نصب 50 کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی) در محور مواصلاتی ایلام - مهران اطلاع داد.

50 کیلومتر حفاظ بتنی در مسیرهای منتهی به مهران نصب شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از ایلام ،نورالله دلخواه گفت: راههای مواصلاتی این استان بخصوص راستا ارتباطی ایلام به مهران به دلیل تردد زائران عتبات عالیات و کنگره بزرگ اربعین از اهمیت خاصی برخوردار است و در بعضی از ایام سال از راه های پرترافیک محسوب می گردد که این امر اهمیت راه های درون استانی را افزایش داده و موقعیت خاصی را از شرایط حمل و نقل جاده ای پدید آورده است.

وی با بیان اینکه نگهداری از راه ها و راستاهای مواصلاتی بسیار پرهزینه بوده و با شرایط مالی کنونی کشور و اعتبارات استانی نگهداری از راه ها بسیار سخت تر شده است، اضافه نمود: با هدف ارتقاء سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده ای طی سال گذشته تا به امروز بیش از 50 کیلومتر حفاظ بتنی در راه های مواصلاتی استان منتهی به مرز مهران نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: بیش از هزار و 500 عدد انواع علائم هدایت و رانندگی در راستا ایلام - مهران بر روی بدنه نیو جرسی ها و حاشیه راه نصب شده است.

دلخواه تاکید نمود: نصب دوربین های کنترل سرعت و دوربینهای نظارتی و همچنین خط کشی دوره ایی و مستمر از دیگر اقدامات صورت گرفته این اداره کل در راستا ارتباطی ایلام - مهران بوده است.

وی بیان نمود: به منظور کاهش سوخت و استهلاک خودروها و رفاه حال مردم دوربرگردانهای همسطح در مقاطع رضا آباد، امیرآباد و صالح آباد از توابع شهرستان مرزی مهران به طول پنج کیلومتر بهسازی و احداث شد.

دلخواه با اشاره به محور مهران - دهلران نیز گفت: به منظور کاهش گره های ترافیکی و اصلاح نقاط حادثه خیز بهسازی وتعریض ورودی مهران تا شهرک اسلامیه به طول 10 کیلومتر شامل عملیات خاکی ،تعریض پل ها ،اجرای بیس آسفالت و افزایش عرض جاده از هفت متر به 20 متر و نیز جداسازی بخشی از راستا به طول پنج کیلومتر با نیوجرسی بتونی اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی در رابطه با محدوده چالاب واقع در محور مهران دهلران به حادثه خیز بودن آن هم اضافه نمود: اقداماتی در راستای کاهش حوادث این محدوده انجام گرفته که می توان به عملیات بهسازی وتعریض راستا و احداث باند رفت با موضوع جداسازی از جاده موجود به طول کلی هفت کیلومتر شروع شده است که پروژه با پیشرفت فیزیکی 65 درصد شامل عملیات خاکی ،بهسازی، تعریض و احداث پل ها هم اکنون در حال تکمیل شدن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام اضافه نمود: با اجرای این پروژه حوادث جاده ایی در مقطع مذکور به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر 145 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9067

به "50 کیلومتر حفاظ بتنی در مسیرهای منتهی به مهران نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 کیلومتر حفاظ بتنی در مسیرهای منتهی به مهران نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید