آسه آن در پی عدم دعوت از رهبر میانمار در نشست آینده

به گزارش گیگابلاگ، آسه آن تصمیم دارد به علت انفعال ارتش میانمار در اجرای اصلاحات پیشنهادی این سازمان از رهبر ارتش این کشور برای نشست بعدی آسه آن دعوت نکند.

آسه آن در پی عدم دعوت از رهبر میانمار در نشست آینده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام در جنوب شرق آسیا از بحث و تبادل نظر میان کشورهای حاضر در این منطقه برای عدم دعوت از فرمانده ارتش میانمار (جونتا) برای شرکت در یک نشست در اواخر ماه جاری اطلاع داد. این تصمیم درحالی قرار است اتخاذ گردد که مذاکرات صلح در میانمار و نقشه راه پیشنهادی آسه آن برای این کشور پیشرفت خاصی نداشته و کشورهای منطقه نگران شرایط سیاسی میانمار هستند.

اریوان یوسف، نماینده آسه آن در میانمار در کنفرانسی خبری گفت: انفعال جونتا (ارتش میانمار) در قبال طرح 5 ماده ای توافق شده در مامه آوریل با آسه آن به معنای عقب نشینی است.

این مقام در ادامه گفت: تا امروز پیشرفتی در اجرای توافق 5 ماده ای رخ نداده و این مسئله باعث ایجاد نگرانی شده است.

از سوی دیگر سفیر میانمار در سازمان ملل تصمیم دارد که برای یاری به شهروندان این کشور در برابر کودتای ارتش میانمار از جامعه بین الملل درخواست یاری کند.

کیا موئه تون تصمیم دارد در یک سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درخواست های مردم میانمار را به گوش جامعه جهانی برساند.

وی که به وسیله دولت دموکراتیک قبلی به اسم سفیر میانمار انتخاب شده بود پس از سرنگونی دولت و روی کار آمدن ارتش و انتخاب نماینده ای تازه همچنان در جلسات سازمان ملل حاضر می گردد. سازمان ملل هنوز تصمیمی درخصوص به رسمیت شناختن نماینده رسمی میانمار نگرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 11199

به "آسه آن در پی عدم دعوت از رهبر میانمار در نشست آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسه آن در پی عدم دعوت از رهبر میانمار در نشست آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید