آموزش خشک کردن میوه در ماکروفر به شکل طبیعی و خوشمزه

به گزارش گیگابلاگ، میوه در هر حالتی چه تازه باشد و چه خشک شده، برای شما خوب است و فوایدی به همراه دارد. در حالت طبیعی میوه خشک شده می تواند یک میان وعده مناسب برای دفع احساس گرسنگی باشد و می توان برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد و از همین رومی تواند جایگزین مناسبی برای میوه تازه در خارج از فصل آن باشد. از این رو در این مطلب قصد داریم روش خشک کردن میوه در ماکروفر را آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

آموزش خشک کردن میوه در ماکروفر به شکل طبیعی و خوشمزه

نکات مهم در خشک کردن میوه در ماکروفر

  • چه میوه هایی را می توان در ماکروفر خشک کرد؟ تقریبا همه میوه هایی که قایل برش دادن هستند را می توان در ماکروفر خشک کرد.
  • آیا میوه در ماکروفر به صورت کامل ترد و خشک می گردد؟ خیر! با استفاده از ماکروفر تا 90 درصد آب میان بافتی میوه خارج می گردد و میوه هایی که خیلی آبدار هستند را حتما باید چند ساعتی در فضای باز نگهداری کنیم تا کاملا ترد شوند.
  • آیا رنگ میوه ها در ماکروفر عوض نمی گردد؟ خیر؛ فقط برای میوه هایی مانند سیب و موز که زود سیاه می شوند، ضروری است قبل از گذاشتن آنها درون ماکروفر، آنها را درون شربت آبلیمو و شکر بزنید. (یک لیوان آب + 2قاشق غذاخوری شکر + 1 قاشق غذاخوری آبلیمو)
  • اصلا چرا میوه را خودمان خشک کنیم؟ چون بسیاری از میوه های خشک رایج در بازار قبل از بسته بندی با دی اکسید گوگرد خشک می شوند که این روش به میوه یاری می نماید تا رنگ، طعم و شکل خود را حفظ کند.
  • مارک ماکروفر در فرآیند خشک کردن میوه تاثیری دارد؟ خیر؛ خشک کردن میوه در ماکروفر سولاردام، ال جی، سامسونگ، پاناسونیک و … تفاوت چندانی ندارد و شما با روش زیر، به راحتی می توانید با هر ماکروویوی میوه ها را خشک کنید.

طرز تهیه خشک کردن میوه در ماکروفر

طریقه خشک کردن میوه در ماکروفر

  1. ابتدا میوه های سالم و دلخواه خود را انتخاب کنید و به خوبی بشویید.
  2. میوه ها را به ضخامت نیم سانتیمتر به شکل دلخواه برش بزنید. (برای یکدست شدن میوه ها، می توانید از رنده آلمانی بهره ببرید.)
  3. کف سینی ماکروفر را کاغذ روغنی پهن کنید و میوه ها را با فاصله روی کاغذ بچینید.
  4. حالا حرارت را روی 350 درجه تنظیم کنید و به آن 5 دقیقه زمان بدهید.
  5. اگر پس از این زمان احساس کردید میوه هنوز به حالت چرمی شکل نرسیده است، این فرآیند را تکرار کنید.
  6. میوه های خشک شده را به مدت 2-3 ساعت در فضای اتاق نگهداری کنید تا از حرارت بیافتند و تردتر شوند.

روش خشک کردن میوه ها در ماکروفر

نکات نگهداری از میوه های خشک

  • میوه های کاملاً خشک شده و ترد را می توانید در ظرف پلاستیکی دردار بریزید و در آشپزخانه نگهداری کنید.
  • میوه هایی که هنوز کمی رطوبت دارند را در ظرفی پلاستیکی بگذارید و یا روی آن ها را با سلفون بپوشانید و می توانید تا چندین روز آن ها را در یخچال نگه داری کنید.
  • بیشتر میوه های خشک شده 9 تا 12 ماه قابل استفاده هستند.
  • برای جلوگیری از فاسد شدن، میوه های خشک آماده و بسته بندی شده، آنها را در یک کیسه سربسته درون یخچال قرار دهید.
  • از میوه خشک می توانید در غذاهای مختلف بهره ببرید یا آنها را به تنهایی بخورید.
  • بعضی از میوه های خشک را مانند سیب، زردآلو، هلو، آلو و گلابی می توان با خیساندن در آب گرم یا آهسته جوشاندن دوباره آبدار و مرطوب کردو سپس استفاده نمود.

روش خشک کردن میوه با ماکروفر

سخن آخر

علی رغم فواید میوه های خشک، متخصصان معتقدند مهم ترین وجه تمایز میوه های خشک شده با میوه های تازه، تبخیر آبی است که حاوی مقادیر قابل توجهی مواد مغذی است.البته میوه های خشک شده برای مصرف در شرایط خاص مانند تغییر فصل یا استفاده در ورزش هایی مانند کوهنوردی که امکان حمل وزن زیاد بار وجود ندارد، سودمند هستند. پزشکان توصیه می نمایند که در صورت امکان حداقل روزی 2 لیوان میوه خرد شده متنوع مصرف گردد که اگر تازه باشد، بهتر خواهد بود.

امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید و نظرات و تجربیات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید. پیشنهاد می کنیم 4 روش خشک کردن خرمالو (بخاری، فر، آفتاب و میوه خشک کن) را نیز در خبرنگاران بخوانید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9681

به "آموزش خشک کردن میوه در ماکروفر به شکل طبیعی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش خشک کردن میوه در ماکروفر به شکل طبیعی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید