اختصاص 6 بیمارستان در تهران و یک بیمارستان در سایر استان ها به مبتلایان کرونا

به گزارش گیگابلاگ، رئیس اداره بیماری های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت از اختصاص 6 بیمارستان در استان تهران و یک بیمارستان در سایر استان ها برای مبتلایان احتمالی کرونا خبر داد.

اختصاص 6 بیمارستان در تهران و یک بیمارستان در سایر استان ها به مبتلایان کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، حسین عرفانی رئیس اداره بیماری های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: جلسه ای با معاونت های درمان 3 دانشگاه علوم پزشکی ایران، بهشتی و تهران در دفتر معاون درمان وزارت بهداشت آقای جان بابایی برگزار گشت. در این جلسه قرار شد هر دانشگاه علوم پزشکی یک بیمارستان دولتی از بیمارستان های خود و یک بیمارستان خصوصی زیرمجموعه خود را برای استقرار اطفال و بزرگسالان مشکوک به کرونا تخصیص دهند.

وی افزود: بنابراین هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی فضای خاص بیمارستانی را برای افراد مشکوک به بیماری آماده می کنند. این بیمارستان ها در غرب، مرکز، شرق، شمال و جنوب تهران آماده سازی می شوند.

رئیس اداره بیماری های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: در سایر استان ها نیز یک بیمارستان از سوی هر دانشگاه علوم پزشکی آماده سازی می شود.

وی ادامه داد: در آن جلسه وزارت بهداشت به اجرای این مهم متعهد شد. لیست این بیمارستان ها در یکی دو روز آینده توسط معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام می شود.

عرفانی اظهار کرد: راه انتقال بیماری کرونا در درجه اول از مسیرهای تراکمی نیست، بنابراین اینکه بیمارستان در کدام منطقه در نظر گرفته شود، تفاوت چندانی ندارد و اینطور نیست که تخصیص بیمارستان در مناطق پرجمعیت دلیلی بر شیوع بیماری شود.

رئیس اداره بیماری های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره اقدامات پیشگیرانه در مدارس به منظور مقابله با ویروس کرونا گفت: تا به امروز ورود ویروس کرونا را به کشور نداشته ایم و تنها بحث آموزش همگانی به دانش آموزان مطرح است. همچنین از آموزش و پرورش خواستار اطلاع رسانی درباره بیماری کرونا به مسئولان مدارس و اولیا هستیم، اما نیازی به تمهیدات پزشکی در مدارس، تا زمان ورود ویروس به کشور، نخواهد بود.

وی افزود: باید دانش جامعه هدف خود را در زمینه پیشگیری از بیماری های ویروسی ارتقا دهیم. شاخص های بهداشت مدارس باید بالا برود، یعنی استانداردهای غذایی، فیزیکی و محیطی مدارس ارتقا یابد.

عرفانی تاکید کرد: وقتی ما به قطع یقین می دانیم که ویروس وارد کشور نشده است، به هیچ تمهید دیگری نیازی نیست. به عنوان یک کارشناس و بر اساس مطالعات کارشناسی می گویم که مردم هیچ نگرانی ای بابت این ویروس نداشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2277

به "اختصاص 6 بیمارستان در تهران و یک بیمارستان در سایر استان ها به مبتلایان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 6 بیمارستان در تهران و یک بیمارستان در سایر استان ها به مبتلایان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید