ارسال محموله یاری های دارویی و پزشکی عمان به ایران

به گزارش گیگابلاگ، دولت عمان دو محموله یاری های دارویی و پزشکی به ایران ارسال کرد.

ارسال محموله یاری های دارویی و پزشکی عمان به ایران

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد رضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان از ارسال دو محموله یاری های دارویی و پزشکی از عمان به کشورمان و تسهیل سفر ایرانیان و اتباع بحرینی با مساعدت مقامات عمانی اطلاع داد.

وی ضمن قدردانی از مساعدت های سلطان و دولت عمان، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته است و کشورهای منطقه می بایست از این روابط بسیار صمیمی و پایدار الگو بگیرند و براساس آن عمل نمایند.

نوری شاهرودی با اشاره به اهدای دو محموله یاری های دارویی و بهداشتی و پزشکی به ایران از سوی عمان، گفت: علی رغم اینکه این کشور درگیر مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده است، دومین محموله شامل بیش از 40 تن یاری های پزشکی و بهداشتی از جمله 5 تن دارو برای یاری به بخش های دارویی تحویل نهادهای ایرانی دادند.

همکاری و تقویت روابط دو کشور ایران و عمان

سفیر ایران در عمان به همکاری دولت عمان در تسهیل سفر اتباع ایرانی برای بازگشت به ایران و چند خط بندری مستقیم میان بنادر ایران و عمان اشاره نمود و گفت: برقراری یک سفر هوایی هفتگی میان شهرهای مسقط، شیراز و تهران برای بازگشت ایرانیان از عمان در شرایطی که فرودگاه تعطیل بوده و راه اندازی خط مستقیم بندری برای انتقال کالای مورد احتیاج بازار عمان باعث رونق تجاری دو کشور شده است و ایران در این شرایط کرونایی صندلی بالایی در بازار عمان کسب نموده است.

رایزنی های سیاسی مستمر با عمان جهت مساعدت در تسهیل بازگشت اتباع بحرینی مانده در ایران به کشورشان

نوری شاهرودی از تسهیل سفر اتباع بحرینی مانده در ایران برای سفر به کشورشان به دلیل شیوع کرونا و قطع پروازها با هماهنگی عمان اطلاع داد و تأکید کرد: در این شرایط بیش از دو هزار نفر از زوار بحرینی مانده در شهر مشهد مقدس و دیگر شهرهای ایران با مساعدت مقام های عمانی به کشور خود بازگشتند.

سلطنت عمان همچنین در فروردین ماه نیز نخستین محموله اهدایی از اقلام دارویی و پزشکی و بهداشتی را به ایران ارسال نموده است.

براساس آمار رسمی شمار مبتلایان به ویروس کرونا و بیماران کووید19 در این کشور تا به امروز 3399 نفر بوده که 1068 نفر بهبود یافته و شمار قربانیان 17 نفر اعلام شده است. میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، عمان کمترین میزان مبتلایان به کرونا داشته است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3094

به "ارسال محموله یاری های دارویی و پزشکی عمان به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال محموله یاری های دارویی و پزشکی عمان به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید