افتتاح کارخانه آهک هیدراته اهر تا سرانجام آذرماه

به گزارش گیگابلاگ، دکتر اردشیر سعد محمدی گفت: کارخانه آهک هیدراته در مراحل انتهای ساخت و بهره برداری قرار گرفته است و تا انتها آذرماه امسال افتتاح خواهد شد.

افتتاح کارخانه آهک هیدراته اهر تا سرانجام آذرماه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از مس پرس، سعدمحمدی با اعلام این خبر گفت: حدود 130 میلیارد تومان بر روی این پروژه سرمایه گذاری شده است که هدف آن در فاز اول تأمین آهک مورجهانز مجتمع مس سونگون بوده و امیدواریم با فراهم شدن شرایط لازم برای کلنگ زنی فاز 2، بتوانیم نیازهای منطقه را تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به بازگشایی و راه اندازی کارخانه مس مزرعه ادامه داد: سنگ شکن معدن آماده استارت است و انشالله تا 15 روز آینده آماده است و خوراک آن از معدن گوره درق تأمین خواهد شد که موجب اشتغال زایی و گردش اقتصادی و ایجاد تحول در منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های اکتشافی اخیر شرکت مس در منطقه اضافه نمود: به اکتشافات و تعیین پتانسیل و ذخیره جدید سرعت خواهیم داد و انشالله با تعیین شدن نتایج قطعی آن، بر روی یک کارخانه فنی و تکنیکی تر در منطقه سرمایه گذاری خواهیم کرد تا از برکات مادی و معنوی آن مردم محترم منطقه برخوردار شوند تا شرکت مس در راستای مسئولیت های اجتماعی خود که به آن اعتقاد دارد و با اتکا به همدلی موجود بین مسئولین و مردم بتواند به حضور همیشگی خود در کنار مردم در منطقه تداوم بخشد.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به مسائل ایجاد شده توسط بیماری کرونا اضافه نمود: کرونا واقعیتی است که جهان با آن درگیر است ولی شرکت مس تمام توان خود را به کار بسته است که این موضوع روی فراوری تأثیر منفی نگذارد چنانچه علیرغم تمامی مسائل و محدودیت ها، شرکت ملی صنایع مس ایران در سال جهش فراوری توانسته نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، در زمینه فراوری 7درصد رشد داشته باشد و امیدواریم تا خاتمه سال رکورد تاریخ فراوریی شرکت را با فراوری 280 هزار تن کاتد مسی شکسته و سرفصل جدیدی را برای شرکت مس در فراوری باز کنیم.

سعدمحمدی به ثبت رکوردهای فروش و شرایط سوددهی در گزارش 6 ماهه این شرکت گفت: تا امروز بیش از 57 هزار متر حفاری انجام شده است و امیدواریم تا خاتمه سال این رقم به 100 هزار متر برسد.

وی با اشاره به نتایج خوب و امیدوارکننده اکتشافات اخیر ادامه داد: بر اساس این اکتشافات و با دارا بودن 4.5٪ از کل ذخایر جهان توانستیم رتبه کشور عزیزمان را در حوزه ذخایر از رتبه 9 جهانی به رتبه 7 ارتقا داده و ثبت بین المللی گردد و با کوشش و برنامه ریزی و سرمایه گذاری های انجام شده انشالله خواهیم کوشید این رتبه به 6 ارتقا یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به برنامه های این شرکت در سال آینده اضافه نمود: در حال حاضر بر روی 29 طرح در کل کشور با ارزش بیش از 2.5 میلیارد یورو سرمایه گذاری نموده ایم و امیدواریم در بخش مس با به کارگیری متدهای به روز جهان صندلی کشور در جهان را در زمینه فراوری را نیز ارتقا دهیم چنانچه در سال پیش رو حداقل 3 کارخانه جدید کنسانتره یعنی کارخانجات دره زار، دره آلو و کنسانتره ناشی از ذوب سرباره های ذوب افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مس در خاتمه با اشاره به شرایط فراوری، فروش، توسعه، صادرات و اکتشافات گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران روال خوبی را طی می نماید و امیدواریم با ورود به صنایع هایتک و نانو و ایجاد ارزش اضافه نموده بیشتر، تأثیرگذاری بیشتری نسبت به گذشته بر روی فراوری ناخالص ملی کشور داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 6924

به "افتتاح کارخانه آهک هیدراته اهر تا سرانجام آذرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح کارخانه آهک هیدراته اهر تا سرانجام آذرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید