ایران: کناره گیری هوک مسئله معین کننده نیست

به گزارش گیگابلاگ، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد درباره کناره گیری مسئول کارگروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت از نظر تهران این کناره گیری موضوع معین کننده محسوب نمی گردد.

ایران: کناره گیری هوک مسئله معین کننده نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به کناره گیری برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران واکنش نشان داد.

میریوسفی در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز گفت: کناره گیری هوک ارتباطی به ما ندارد و مسئله ای نیست که ما آن را مشخص نماینده بدانیم.

وی در ادامه گفت: کارزار موسوم به فشارحداکثری که آمریکا به راه انداخته شکست خورده است. ایران به زانو در نیامده و صرفنظر از اینکه چه کسی مسئول اجرای این سیاست ورشکسته است به زانو در نخواهد آمد.

برایان هوک روز پنج شنبه در مصاحبه با نیویورک تایمز از تصمیم خود برای اعلام کناره گیری از سمت خود به عنوان مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا اطلاع داد.

برایان هوک جزو معدود مقامات بلندپایه ای بود که از ابتدای ریاست جمهوری ترامپ در دولت او مانده و در میان خانه تکانی های مکرر دولت توانسته بود سمتش را حفظ کند.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در مورد تصمیمش برای استعفا گفت: یک زمان خوب برای رفتن هرگز وجود ندارد. گاهی در راستا سفر و گاهی در مقصد این اتفاق رخ می دهد. در مورد راهبردمان در قبال ایران، هر دوی این موارد صدق می نمایند. ما دوست داریم که به یک توافق جدید با ایران برسیم، اما در عین حال فشارهای ما باعث سقوط منابع اقتصادی آنها شده است.

برایان هوک که بدون دستیابی به پیروزیت خاصی در مأموریت خود علیه ایران سمتش را ترک می نماید، در ادامه مدعی شد: تقریباً با هر معیاری که در نظر بگیرید، ایران و نیروهای نیابتی اش نسبت به یک سال و نیم قبل ضعیف تر شده اند. چه با توافق و چه بی توافق، ما بسیار پیروز بوده ایم.

الیوت آبرامز نماینده کنونی دولت آمریکا در امور ونزوئلا که در دولت بوش به مدت 4 سال (اوایل 2005 تا اوایل 2009) مشاور معاون امنیت ملی دولت آمریکا بوده است، به عنوان جانشین برایان هوک معرفی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5205

به "ایران: کناره گیری هوک مسئله معین کننده نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران: کناره گیری هوک مسئله معین کننده نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید