بایدن پیروز نخستین مناظره با ترامپ بود

به گزارش گیگابلاگ، نتیجه نخستین نظرسنجی درباره عملکرد دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در اولین مناظره انتخاباتی حاکی است نامزد دموکرات ها(بایدن) با 60 درصد در مقابل ترامپ با 28 درصد، فرد پیروز در این مناظره بوده است.

بایدن پیروز نخستین مناظره با ترامپ بود

نخستین مناظره انتخابات ترامپ و بایدن از ساعت 21 سه شنبه شب به وقت محلی (4 و 30 دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) آغاز شد.

نخستین نظرسنجی درباره این مناظره یک ساعت بعد از خاتمه آن، از سوی شبکه خبری سی ان ان منتشر شد.

شبکه خبری سی ان ان اعلام نمود در نخستین نظرسنجی از مردم درباره مناظره، 60 درصد از پرسش شوندگان معتقد بودند که جو بایدن عملکرد بهتری داشت وتنها 28 درصد موافق عملکرد ترامپ در این مناظره بودند.

در نظرسنجی دیگری که قبل از برگزاری مناظره اجرا شده بود، 56 درصد از پرسش شوندگان گفته بودند که بایدن عملکرد بهتری خواهد داشت اما بعد از مناظره، این آمار به نفع بایدن باز هم تقویت شد و به 60 درصد رسید.

براساس نظرسنجی شبکه سی بی اس آمریکا در باره مناظره امروز نیز، بایدن با 48 درصد در برابر ترامپ با 41 درصد عملکرد بهتری داشته است.

براساس گزارش شبکه سی بی اس، در طول این مناظره 90 دقیقه ای، ترامپ 73 بار حرف های بایدن را قطع کرد. براساس این گزارش، بایدن به دلیل قطع مکرر حرف هایش از سوی ترامپ، برای نخستین با مجبور شد که از لفظ ساکت شو خطاب به ترامپ استفاده کند.

کارشناس و مجری شبکه سی ان ان بلافاصله بعد از خاتمه مناظره گفت: این پر هرج و مرج ترین مناظره تاریخ انتخابات آمریکا بود. مناظره سراسر قطع شدن حرف های بایدن از سوی ترامپ بود و حملات ترامپ به پسر جو بایدن.

این کارشناس شرح داد: من نمی خواهم قضاوت کنم که کدام نامزد پیروز این مناظره بود، اما این مناظره یک بازنده بزرگ داشت؛ مردم آمریکا بازنده مناظره بودند چون واقعا یک فاجعه بود.

یکی دیگر کارشناسانی که در میزگرد شبکه سی ان ان بعد از مناظره حضور داشت، درباره رفتار ترامپ در نخستین مناظره در برابر بایدن گفت: او رفتاری در سطح بچه های مهد کودکی داشت و در واقع همان رفتاری را به نمایش گذاشته که در سیاست هایش در دولت به نمایش می گذارد.

در نشست که سی ان ان با کارشناسان داشت، بر این نکته تاکید شد که این مناظره یک آبروریزی برای آمریکا بود.

یکی از کارشناسان گفت: ترامپ سیلی از دروغ های بزرگ را در این مناظره تحویل مردم داد.

مجری در نخستین مناظره کار سختی داشت. ترامپ بطور مکرر خارج از زمان خود، وسط حرف های رقیبش که به نظر آرام و بدون استرس می رسید، می پرید و اجازه حرف زدن به او نمی داد. با وجود اینکه مجری بارها تذکر داد که هر کدام از نامزدها فقط در وقت خود صحبت کنند، اما ترامپ که به زیرپا گذاشتن قواعد و مقررات عادت دارد، این عادت را در مناظره هم ترک نکرد.

در طول مناظره، مجری چند بار از نامزدها و بطور تعیین از دونالد ترامپ خواست که حرف های رقیبش را قطع نکند.اگر می خواهید به مردم کشورتان کمک کنید، لطفا حرف های یکدیگر را قطع نکنید و وسط حرف دیگری نپرید.

ترامپ در جواب گفت که بایدن هم حرف های من را قطع می کند. مجری گفت: اما آقای رئیس جمهوری شما بیشتر مزاحمت ایجاد می کنید.

قرار است علاوه بر این مناظره، 2 مناظره دیگر بین ترامپ و بایدن و یک مناظره هم بین کامالا هریس و مایک پنس معاونان این دو نامزد انتخاباتی برگزار شود.

مناطره بعدی، هفته آینده بین مایک پنس و کامالا هریس برگزار خواهد شد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5976

به "بایدن پیروز نخستین مناظره با ترامپ بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن پیروز نخستین مناظره با ترامپ بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید